2023-04-19, 15:04
Medlem
Det här med vape var en riktig djungel full med fallgropar som kinesiska produkter och otydliga smaktillsatser.

Om man vill börja med vape antingen för att sluta röka eller för att det är gott (finns ju utan nikotin) så har man förhoppningsvis som mål att tidsfördrivet ska bli så hälsosamt/minst skadligt som det bara går.
De studier jag läst pekar på att det finns många olika faktorer som påverkar hur "skadligt" vape är, allt från vilken penna man köper, komponenter i rostfritt stål kontra legering ex nikel+krom, vilken temperatur vätskan hettas upp till, batteristyrka etc etc.

Nu har jag inte läst alla 400+ sidor och därför undrar jag följande:

Finns det något konsensus kring vilken e-cigg som är säkrast samt vilken vätska som är minst skadlig?
Någon som har tips på gedigna produkter?
Citera
2023-04-30, 12:36
Bannlyst
Säkert är frågan redan ställd och kanske ofta.

Vilka är era favorit smaker inom vaping och varför?

Jag försöker tänka på vad jag gillar annars men vill nog inte ha för sockringa smaker som "cotton candy" utan kanske mer åt bär och frukt. Hur tänker ni?

Jag är ganska ny inom vaping igen.
Citera
2023-04-30, 23:37
Medlem
Denoms avatar
Var kan man köpa 50 mg disposable vape smidigast?
Citera
2023-05-09, 21:40
Medlem
bigfilling74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Var kan man köpa 50 mg disposable vape smidigast?
Beställde en randm tornado från deras sida nyss. Frakten är ganska lång och jag har hört blandat om dem online, men det är 50mg och den är relativt billig. Uppdaterar! Andra sätt att få tag på en är väl typ att importera en från USA, men hörde att tullen kan lägga saftiga kostnader om de bestämmer sig för att öppna paketet. Annars kan man väl köpa från en instagram eller snapchat "langare" om man är ok med att känna sig som en riktig fjortis .
Citera
2023-05-12, 01:02
Medlem
Jag erkänner på en gång att jag inte läst igenom alla +400 sidor, men är det någon som har ett bra (dm) tips på nicshots/nic vätska?
Har suttit på ett lager i flera år som nu håller på ta slut.
Tips och tricks kan bli belönat!
Citera
2023-05-19, 21:38
Medlem
Tips på ett bra startpaket hos en bra shop?
Citera
2023-05-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Tips på ett bra startpaket hos en bra shop?

Googla startpaket så får du upp fler alternativ än du kan välja bland.
Kör uteslutningsmetoden för att bestämma vilken shop som är bra, eller bara ta den som är överst.
Startpaket är samma skit hos alla, och jag menar verkligen Skit, ren jävla dynga.
Citera
2023-05-27, 23:24
Medlem
jag köpte in ett hundratals 7000 bloss vapes! jag tycker dem är nice, bättre än dem man kan köpa i butiker i sverige!
Citera
2023-05-28, 04:20
Medlem
Någon här som har erfarenhet av Vaporesso produkter?

Använt två olika senaste 4 åren men båda gångerna jag testat använda dom så läcker deras vapes som in i helvete. Det är inte lite som med dom flesta tillverkarna utan hela jävla tanken rinner ut genom hålen. Någon som vet varför och vad man kan göra åt det? Är inte jätte bra på vapes men just detta fenomen verkar tillfalla enbart Vaporesso av vad jag provat hittills.
Citera
2023-05-29, 16:43
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Någon här som har erfarenhet av Vaporesso produkter?

Använt två olika senaste 4 åren men båda gångerna jag testat använda dom så läcker deras vapes som in i helvete. Det är inte lite som med dom flesta tillverkarna utan hela jävla tanken rinner ut genom hålen. Någon som vet varför och vad man kan göra åt det? Är inte jätte bra på vapes men just detta fenomen verkar tillfalla enbart Vaporesso av vad jag provat hittills.

Inte alls ett svar snarare en motfråga. Jag har en vaporesso tank - den läcker inte och jag köpte den för en månad sen och ska nu byta ut coilsatan... men vad jag än gör kan jag fan inte få upp skiten. Man kan skruva en bit men sen tar det stopp totalt.

Mer eller mindre motsattsen till ditt problem helt enkelt.

Och tror jag kan kanske ge en hint om vad felet är för dig OCH mig. I mitt lilla paket jag köpte så fanns det en herrans massa små gummiband. Dom har placerats i skarvarna i små fästen. Det gör TROR JAG att när jag ska öppna är det ett litet motstånd och jag vill ju inte rycka sönder tanken. Samtidigt kan det ju vara orsaken varför dina tankar läcker, att du inte satt på dom där små jävla gummibanden?
Citera
2023-06-11, 18:07
Medlem
Voloteas avatar
Vilken engångsvape har bäst tobakssmak?
Citera
2023-06-17, 15:59
Medlem
https://www.snusaren.se/2023/06/17/m...d-vaxer-i-usa/

Smakförbud i USA. Vad tror ni? Går det igenom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in