Citat:
Ursprungligen postat av
Enator12
Jag kr sjlv p 15w och mycket njd med den. Det kan ha med bomullen att gra samt du r inte van vid denna sub. Det tar lite tid att vnja med den. Samt det r meningen att det skall bli lite extra riv med denna sub
I brjan av en ny coil skall man snka den till ca 12-13w pga riks fr brnt men sedan skall man kra med 15w.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enator12
Jag kr sjlv p 15w och mycket njd med den. Det kan ha med bomullen att gra samt du r inte van vid denna sub. Det tar lite tid att vnja med den. Samt det r meningen att det skall bli lite extra riv med denna sub
I brjan av en ny coil skall man snka den till ca 12-13w pga riks fr brnt men sedan skall man kra med 15w.
Allright, nu kan jag kra 12-15w utan problem, ibland fr jag ppna till mellersta lufthlet om det river lite fr mkt.
Har byggt min frsta coil ocks, den blev vl ok bortsett frn att frsta varvet var svrast och blev lite off, krde p 2mm.
Frst visade den ca 2 ohm, men efter att jag trtt igenom bomullen var den 0,9 ohm. Hur gr man fr att f olika ohm?
Att tr igenom bomullen var rtt pilligt och trgt, lyckades rubba coilen. Ska man kanske satsa p en vldigt tunn remsa?
Ska returnera en defekt istick 50w, kommer inte satsa p en likadan d jag lst att det r mnga som har problem med den och den verkar oplitlig.
Jag funderar nu p att istllet satsa p antingen
istick 100w fr 599 utan batterier eller
xpro m80 plus fr 6499 med inbyggda batterier.
Vilken kr man p?
Citat:
Ursprungligen postat av
honungsmjolk
Det r dessa du syftar p antar jag:
Authentic Aspire K1 BVC Clearomizer
Authentic Aspire BVC Clearomizer Replacement Coil Head (5-Pack)
Authentic Eleaf iStick 30W 2200mAh Variable Voltage / Wattage APV Box Mod
Jag r ocks helt ny i vad som visade sig vara en djungel. Skulle
Enator12's frslag p
Authentic Aspire Nautilus Mini Clearo + CF VV 1000mAh Premium Kit vara ett bttre val om jag r mn om att ha ett rundat - lite smidigare - batteri? Eller finns det ngot annat du skulle rekommendera?
Precis, det var de jag syftade p. Funkat jttebra fr mig, har gtt vidare till subtank mini fr att bygga egna coils men jag anvnder fortfarande mina aspire k1 dagligen.
Jag frstr att man grna vill ha ett lite smidigare batteri, tyvrr blir det p bekostnad av prestanda. 1000mah batteri rckte inte en heldag fr mig nr det var min main setup. Tycker ven att det r lite dyrt fr ett 1000mah batteri med variabel volt och endast en tank nr det gr att f mer fr pengarna och man nd kommer kpa kraftigare lngre fram.
Nautilus mini r dock en bra clearomizer av det jag lst, har inte provat den sjlv och vet inte om den r vrd prisskillnaden frn en K1 men nautilus mini r omtyckt av folk.