2015-09-16, 09:33
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
h fan, s lnge som nikotinet inte r dlig kvalitet, pepprig/stark/rivig smak eller brunstig/gul frg r det ju en bra deal.
r det dock inte jobbigt att anvnda? Eller du kanske vapear <3mg alt. kr max VG? Hade sjlv krt max VG men man mste steepa mycket lngre och svrt att blanda ut genom att bara skaka.

Den hller god kvalit, smakls och frgls. Jag kr p max VG men vissa av mina recept krver dels rtt hg % smaker samt att smakerna allt som oftast r PG-baserade s ratiot jmnas ut tillrckligt fr att funka i dom flesta tankar. Jag har alltid nrmare en liter juice som legat till sig i minst 1 mnad till hands fr det r som du sger ndvndigt att lta VG-baserade juicer steepa lnge innan dom nr sin fulla potential.
Citera
2015-09-16, 22:24
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Jag har lyckats med occ coil men det smakar inte lika bra som RBA.
Dessutom RBA r mycket enklare att bygga.
D fortstter jag med rba tills vidare, kanske gr en rebuild p occ som hobbyprojekt nn gng.

Mina juicer river en hel del i halsen trots att jag kr 50/50 pg/vg och 6mg.
Fr kra lga watt, oftast runt 8w men ikvll fick jag g ner till 6,6w fr att inte brja hosta. Det r definitivt inte fel p juicen, samma batch funkar bra i k1 p 8,5-9w utan att det river.

Vad kan jag gra fr att minska rivet? Misstnker att det kan ha nt med bomullen att gra. Folk online skriver att de kr 15w fr att de gillar en "cool vape" men 15w skulle resultera i allt annat n kyligt fr mig.
Citera
2015-09-17, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
D fortstter jag med rba tills vidare, kanske gr en rebuild p occ som hobbyprojekt nn gng.

Mina juicer river en hel del i halsen trots att jag kr 50/50 pg/vg och 6mg.
Fr kra lga watt, oftast runt 8w men ikvll fick jag g ner till 6,6w fr att inte brja hosta. Det r definitivt inte fel p juicen, samma batch funkar bra i k1 p 8,5-9w utan att det river.

Vad kan jag gra fr att minska rivet? Misstnker att det kan ha nt med bomullen att gra. Folk online skriver att de kr 15w fr att de gillar en "cool vape" men 15w skulle resultera i allt annat n kyligt fr mig.

Jag kr sjlv p 15w och mycket njd med den. Det kan ha med bomullen att gra samt du r inte van vid denna sub. Det tar lite tid att vnja med den. Samt det r meningen att det skall bli lite extra riv med denna sub

I brjan av en ny coil skall man snka den till ca 12-13w pga riks fr brnt men sedan skall man kra med 15w.
Senast redigerad av Enator12 2015-09-17 kl. 07:07.
Citera
2015-09-19, 20:34
Medlem
Smirmats avatar
Vad skulle ni rekommendera fr en nybrjare inom e-cigg vrlden?

r det hr ngot att satsa p?

http://www.elekcig.se/nyboerjarset

Eller r det bara ngot skit som dom sljer fr ett verpris fr att lura en nybrjare som mig?
Citera
2015-09-19, 21:12
Medlem
Jag brjade med en likadan e-cigg ox men efter 6 mnader gick jag ver till lite starkare som hller bttre. Gr jobbet en gng och satsa p aspire nautilus mini

https://www.fasttech.com/products/0/...i-clearo-cf-vv
Citera
2015-09-19, 21:44
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Vad skulle ni rekommendera fr en nybrjare inom e-cigg vrlden?

r det hr ngot att satsa p?

http://www.elekcig.se/nyboerjarset

Eller r det bara ngot skit som dom sljer fr ett verpris fr att lura en nybrjare som mig?

Jag slog sjlv till p liknande paket fr ett r sedan. Skulle dock inte rekommendera det utan rekommenderar det jag tipsade en annan om ngra sidor bak.

Ungefr samma pris som det paketet du lnkade men mycket bttre. Dock ingr ingen juice utan det fr du kpa vid sidan om, samma med laddare men de flesta har redan ngon micro usb laddare liggandes hemma.
Citera
2015-09-20, 00:02
Medlem
Min favorit r vanlig tobaksmak. Str "Pirate" p min flaska. Marlboro smak med 18mg nikotin. Provade att blanda med 1-2 droppar red bull e-liquid, vart riktigt Nice

En liten frga. Om det str t.ex 18mg nicotine, r det per ml d eller?
Citera
2015-09-20, 21:21
Medlem
Citat:
Jag slog sjlv till p liknande paket fr ett r sedan. Skulle dock inte rekommendera det utan rekommenderar det jag tipsade en annan om ngra sidor bak.

Ungefr samma pris som det paketet du lnkade men mycket bttre. Dock ingr ingen juice utan det fr du kpa vid sidan om, samma med laddare men de flesta har redan ngon micro usb laddare liggandes hemma.

Det r dessa du syftar p antar jag:
Authentic Aspire K1 BVC Clearomizer
Authentic Aspire BVC Clearomizer Replacement Coil Head (5-Pack)
Authentic Eleaf iStick 30W 2200mAh Variable Voltage / Wattage APV Box Mod

Jag r ocks helt ny i vad som visade sig vara en djungel. Skulle Enator12's frslag p Authentic Aspire Nautilus Mini Clearo + CF VV 1000mAh Premium Kit vara ett bttre val om jag r mn om att ha ett rundat - lite smidigare - batteri? Eller finns det ngot annat du skulle rekommendera?
Citera
2015-09-20, 22:25
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Jag kr sjlv p 15w och mycket njd med den. Det kan ha med bomullen att gra samt du r inte van vid denna sub. Det tar lite tid att vnja med den. Samt det r meningen att det skall bli lite extra riv med denna sub

I brjan av en ny coil skall man snka den till ca 12-13w pga riks fr brnt men sedan skall man kra med 15w.
Citat:

Allright, nu kan jag kra 12-15w utan problem, ibland fr jag ppna till mellersta lufthlet om det river lite fr mkt.

Har byggt min frsta coil ocks, den blev vl ok bortsett frn att frsta varvet var svrast och blev lite off, krde p 2mm.
Frst visade den ca 2 ohm, men efter att jag trtt igenom bomullen var den 0,9 ohm. Hur gr man fr att f olika ohm?

Att tr igenom bomullen var rtt pilligt och trgt, lyckades rubba coilen. Ska man kanske satsa p en vldigt tunn remsa?

Ska returnera en defekt istick 50w, kommer inte satsa p en likadan d jag lst att det r mnga som har problem med den och den verkar oplitlig.

Jag funderar nu p att istllet satsa p antingen istick 100w fr 599 utan batterier eller xpro m80 plus fr 6499 med inbyggda batterier.

Vilken kr man p?

Citat:
Ursprungligen postat av honungsmjolk

Jag r ocks helt ny i vad som visade sig vara en djungel. Skulle Enator12's frslag p Authentic Aspire Nautilus Mini Clearo + CF VV 1000mAh Premium Kit vara ett bttre val om jag r mn om att ha ett rundat - lite smidigare - batteri? Eller finns det ngot annat du skulle rekommendera?

Precis, det var de jag syftade p. Funkat jttebra fr mig, har gtt vidare till subtank mini fr att bygga egna coils men jag anvnder fortfarande mina aspire k1 dagligen.

Jag frstr att man grna vill ha ett lite smidigare batteri, tyvrr blir det p bekostnad av prestanda. 1000mah batteri rckte inte en heldag fr mig nr det var min main setup. Tycker ven att det r lite dyrt fr ett 1000mah batteri med variabel volt och endast en tank nr det gr att f mer fr pengarna och man nd kommer kpa kraftigare lngre fram.

Nautilus mini r dock en bra clearomizer av det jag lst, har inte provat den sjlv och vet inte om den r vrd prisskillnaden frn en K1 men nautilus mini r omtyckt av folk.
Citera
2015-09-21, 06:55
Medlem
Citat:
Allright, nu kan jag kra 12-15w utan problem, ibland fr jag ppna till mellersta lufthlet om det river lite fr mkt.

Har byggt min frsta coil ocks, den blev vl ok bortsett frn att frsta varvet var svrast och blev lite off, krde p 2mm.
Frst visade den ca 2 ohm, men efter att jag trtt igenom bomullen var den 0,9 ohm. Hur gr man fr att f olika ohm?

Detta hnder mig ox men det har det mesta att gra 1. skruvar som hller trden sitter inte s fast 2. coilen sitter inte fast p sjlva bottendelen. Nr detta hnder hoppar volten mellan olika ohm(Ohm jumping ). Vet inte om detta r fallet fr dig eller inte. Men frr eller senare kommer du att f samma problem.
Citera
2015-09-21, 18:53
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsmjolk

Resonerade precis som dig p min frsta set-up att jag absolut ville ha ett runt batteri. Sg mer estetiskt ut tyckte jag.
ngrade mig snabbt. Dels hller det inte lika lnge och dels r det rtt osmidigt att bra med sig d setupen oftast blir fr lng fr att f plats monterad i exempelvis en vska avsedd fr ecigg. Ett jvla skruvande av och p med tanken mao.
Kr nu boxbatteri och det r s mycket smidigare. Ligger sknare i handen ox. Och det rcker hela dagen p en laddning. Oftast.

Nautilus minin r super. Anvnder min fortfarande d och d.
Citera
2015-09-21, 20:38
Medlem
Citat:
Precis, det var de jag syftade p. Funkat jttebra fr mig, har gtt vidare till subtank mini fr att bygga egna coils men jag anvnder fortfarande mina aspire k1 dagligen.

Jag frstr att man grna vill ha ett lite smidigare batteri, tyvrr blir det p bekostnad av prestanda. 1000mah batteri rckte inte en heldag fr mig nr det var min main setup. Tycker ven att det r lite dyrt fr ett 1000mah batteri med variabel volt och endast en tank nr det gr att f mer fr pengarna och man nd kommer kpa kraftigare lngre fram.

Nautilus mini r dock en bra clearomizer av det jag lst, har inte provat den sjlv och vet inte om den r vrd prisskillnaden frn en K1 men nautilus mini r omtyckt av folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Resonerade precis som dig p min frsta set-up att jag absolut ville ha ett runt batteri. Sg mer estetiskt ut tyckte jag.
ngrade mig snabbt. Dels hller det inte lika lnge och dels r det rtt osmidigt att bra med sig d setupen oftast blir fr lng fr att f plats monterad i exempelvis en vska avsedd fr ecigg. Ett jvla skruvande av och p med tanken mao.
Kr nu boxbatteri och det r s mycket smidigare. Ligger sknare i handen ox. Och det rcker hela dagen p en laddning. Oftast.

Nautilus minin r super. Anvnder min fortfarande d och d.

Jag tar era rd och kr p en sdan set-up! Tnkte d slnga in den hr i bestllningen, eller r det bttre att kpa juice frn svensk ntbutik?

Knner ni till ngra bra guider eller s? Tnker p saker som vilket styrka man ska ha p batteriet, hur den ska monteras o.s.v.

Tack fr er hjlp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in