2015-07-18, 18:36
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Förstår för guds skull inte hur folk kan tycka att Brynäs har ett bra lag. Backsidan är katastrof milt sagt, sämst i serien tillsammans med Rögle. Forwardssidan är hyfsad men inget märkvärdigt. Petr Vrana är en given flopp. Sanna mina ord.
Brynäs backbesättning är inte något vidare, men att kalla den katastrofal är att ta i. Bertilsson, Kilström, Sundqvist och Porseland håller alla en OK nivå. Och vi ska in med en ersättare till Andersén.
Men du är ju antagligen inte seriös, jag menar, du håller alltså Karlskronas backbesättning högre...

Varför är Vrána en given flopp? Har du sett honom spela?

Citera
2015-07-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Mycket snack om Modo här. Kan avslöja, som förmodligen den mest kunnige hockeyexperten här, att Modo kommer att gå hyfsat och undvika bottenstriden. Smörjan om lagsammanhållning blah blah funkar inte när nyförvärven är bra, som de faktiskt är i Modo i år. De tre givna bottenlagen är KHK, Rögle och Brynäs. Förstår för guds skull inte hur folk kan tycka att Brynäs har ett bra lag. Backsidan är katastrof milt sagt, sämst i serien tillsammans med Rögle. Forwardssidan är hyfsad men inget märkvärdigt. Petr Vrana är en given flopp. Sanna mina ord.
Okej, om du nu anser dig vara den bästa experten härinne så kanske du kan informera oss andra om vilka meriter du har? Annars kategoriseras du till gruppen skitsnackare.
Personligen anser jag att du är korkad, du kan aldrig lyckas med ett lag om du inte får ihop ett LAG. Det är inte alltid laget som har mest meriterade spelare som går bäst, det är laget som får ihop laget till en fungerande enhet som kommer att vinna. Finns väl hur många exempel som helst på föreningar som värvat en massa namnkunniga spelare som sedan inte kan prestera tillsammans. Personligen anser jag att MIF blir sist. Deras tränare är alldeles för orutinerad, börjar det gå dåligt kommer han aldrig att lyckas få ihop laget.
Citera
2015-07-18, 19:28
Medlem
Tjo folkens, ge mig en top 4 lista på dom bästa lagen som dom ser ut just nu (: just nyfiken. lagen som ni tror mest på!
Senast redigerad av Nickelarsson 2015-07-18 kl. 19:31.
Citera
2015-07-18, 19:37
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson
Tjo folkens, ge mig en top 4 lista på dom bästa lagen som dom ser ut just nu (: just nyfiken. lagen som ni tror mest på!
De flesta har väl VHC, SkAIk, Luleå, Frölunda och FBK i toppen. Troligtvis med LHC och Örebro som utmanare, tror inte att dessa 2 lag värvat färdigt heller.
Citera
2015-07-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Om vi nu är inne på Modo..
Är det helt klart att Ullmark inte kommer vara kvar i klubben?
Om det är så borde väl rimligtvis Övikarna försöka skaffa en rutinerad keeper som ersättare eller håller Bjurö hyfsad SHL-klass? Känns osäkert med 2 så orutinerade målvakter. Har man någon ung kille som ev. ska kunna axla detta redan den här säsongen?

Ännu yngre än Reideborn och Bjurö? Det kommer inte på tal. Jag tycker det målvaktsparet ser jättebra ut, någonstans i mitten av ligan åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson

Skellefteå, Frölunda, Växjö känns ganska givna. Tappat några, fyllt på med några, framförallt var de överlägset bäst i spelet förra året och behövde inte lita till kanonsäsonger av målvakter eller överprestationer från spelare som inte brukar göra poäng för att vara bra.

LHC, FBK, Luleå är också riktigt bra lag, LHC var bra förra året och har unga backar som kan ta kliv framåt, behållt ganska mycket men fått in ett par intressanta namn, Gordon, Rakshani, Lilja. Tycker det ser väldigt stabilt ut. FBK och Luleås värvningssommar gör att de definitivt har chans att slåss om hemmafördel i kvarten och uppåt.
Citera
2015-07-18, 19:46
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Ännu yngre än Reideborn och Bjurö? Det kommer inte på tal. Jag tycker det målvaktsparet ser jättebra ut, någonstans i mitten av ligan åtminstone.
Ser ut som seriens svagaste målvakter som ett par men självklart kan dom visa att jag har fel också. Min tanke var kanske att Modo har en juniormålvakt som man tror kan vara med och få speltid likt Ullmark gjorde eller Lassinantti i Luleå, vet inte själv hur man tänker här. Det scenariot skulle i så fall förklara att man kan nöja sig med 2 orutinerade killar i målet.
Citera
2015-07-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Just att många här på Flashback envisas med att tjata om att vi kommer bli ett bottenlag trots alla nyförvärv och vårt starka lag på pappret tror jag stärker dina odds att du får rätt. Höjer även ett varningens finger att vi kan vinna SM-guld inom 2-3 år om vi får behålla stommen.

Stopp stopp nu. Jag har tippat Modo med alla sina ungdomar spela final mot Real Fuleå med alla hemvändare.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Brynäs backbesättning är inte något vidare, men att kalla den katastrofal är att ta i. Bertilsson, Kilström, Sundqvist och Porseland håller alla en OK nivå. Och vi ska in med en ersättare till Andersén.
Men du är ju antagligen inte seriös, jag menar, du håller alltså Karlskronas backbesättning högre...

Varför är Vrána en given flopp? Har du sett honom spela?

Jag höjer ett varningens finger att Vrana kan bli årets Klepis, Men för er skull hoppas jag att jag har fel.
Citera
2015-07-19, 03:38
Medlem
Tyvärr fungerar det inte att skriva mest och skrika högst.
Modo får nog ta och bevisa sig innan alla skeptiker lugnar sig.
Det är ju fasen helt utan grund att de ska prestera ännu.
Om de värvat bra så har många andra värvat bättre.
Citera
2015-07-19, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Aa fast vänta lite här nu. Du säger att vi inte har någon grund att stå på när det gäller att prestera, det är ju i sin helhet en motsägelse eftersom ni är minst lika många som ifrågasätter våra värvningar, även det är utan grund. Kasta inte sten i glashus.
Citera
2015-07-19, 11:05
Medlem
Embas avatar
Snart ispremiär och varken Ledda eller Jämtin är sajnade.

Sjuk värld.
Citera
2015-07-19, 11:10
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten

Vilka "många" lag har värvat bättre än Modo? Det är skillnad på att ha värvat bättre än Modo och att ha ett bättre lag än Modo. Om det slår väl ut för Modo kan man gå långt.

Ullmark > Bjurö (Dock är inte Bjurö värvad för att ersätta Ullmark. Det gör Reiderborn.)
Ahnelöv > Welch
Roche > Heshka
Lehtivuori > Whitney
Flanagan > Wilson
Påhlsson > Ritchie
Hari > Butler
Kempe > Thomas
Nättinen > Pettersson (Spelade så lite ifjol, så räknar honom som ett nyförvärv)
Önerud > Nilsson

Det är bara på två positioner som Modo värvat sämre. Nilsson och Bjurö ersätter varken Önerud eller Ullmark ur ett kortsiktigt perspektiv. Modo har värvat väldigt bra. Men spelarna ska även leverera. Men man har värvat väldigt bra.
Nylander, Hossa och Smolenak var inte med från säsongens början. Jag har jämfört hur trupperna sett ut från seriestart.
Citera
2015-07-19, 11:35
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Snart ispremiär och varken Ledda eller Jämtin är sajnade.

Sjuk värld.
Ledin hade väl erbjudande från HA läste jag någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in