2015-05-30, 20:44
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Och det är helt sjukt egentligen att du som privatperson hinkar in ca tre mille per år. Inga skyltar, ingen exponering, inga krav.

Men, JAG hade gjort precis samma sak om jag var miljardär. Jag hade kanske till och med avsatt en jättesumma i en fond där LHF får avkastningen årligen. 5% avkastning på 200 000 000 miljoner är tio miljoner.

Däremot kan jag mycket väl tänka mig att Porser är där och hjälper lite extra när det behövs. Säg att det dyker upp en riktigt bra spelare innan transferfönstret stänger och sånt. Helt klart är det här en spännande tid. Det intryck jag fått av Porser är att det är en jordnära kille med fötterna på jorden och huvudet på plats.
Ja det är otroligt! Känns såklart mycket skönt att det är en kille med hjärta för klubben som går in och stödjer klubben i hans hjärta istället för att nån snubbe, tex: Hugo Stenbäck kommer in och lastar in pengar.
Precis min känsla av Porser. varje uttalande jag sett han göra har varit väldigt klokt och han verkar ha en långsiktig vision kring Luleå Hockey.
Citera
2015-05-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad ska man vara avundsjuk på? Att ni betalar en massa för Rajala som hellre spelade i Karlstad och Färjestad före Fuleå?
Ryno spelar för att vinna guld och inte för sin plånbok.

Eller ska vi vara avundsjuka på att ni i norr aldrig vinner något? Eller för att ni är lillebror till Skellefteå?
Det känns säker bättre för er om ni inbillar er att Rajala hellre hade spelat i FBK. Klart han är diplomatisk och säger bra saker om sin fd klubb. Han spelar med Luleå nästa säsong och kommer garanterat att trivas hur bra som helst.
Citera
2015-05-30, 21:02
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Intervju med AJ på SVT där han berättar om en spelare som förstörde övningar så att han fick köra "start och stopp" istället för att följa med till bortamatch mot Leksand(en match som de vann). Någon som vet vem spelaren är?

Kevin Fiala skulle jag tro.
Citera
2015-05-30, 21:34
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Ja det är otroligt! Känns såklart mycket skönt att det är en kille med hjärta för klubben som går in och stödjer klubben i hans hjärta istället för att nån snubbe, tex: Hugo Stenbäck kommer in och lastar in pengar.
Precis min känsla av Porser. varje uttalande jag sett han göra har varit väldigt klokt och han verkar ha en långsiktig vision kring Luleå Hockey.

Mycket klok kommentar. Här har vi en riktigt skön kille, som tur är tillika Luleå-supporter, som dollars till trots inte får storhetsvansinne och antingen: A - kör en Kamprad o snålar ihjäl sig till dödens, eller B - tror han är den enväldiga kungen av det feodala Norrland.

Porser. En kung av och bland folket.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallepedal
Det känns säker bättre för er om ni inbillar er att Rajala hellre hade spelat i FBK. Klart han är diplomatisk och säger bra saker om sin fd klubb. Han spelar med Luleå nästa säsong och kommer garanterat att trivas hur bra som helst.

Vilken lättnad för Toni att äntligen få spela i en riktig klubb. Måste varit riktigt hemskt i Värmland. Nej, nu har han nära hem och känner igen klimatet. Vi har alltid gillat finnar här i Luleå och Toni är varmt välkommen!
Senast redigerad av BallaKlava 2015-05-30 kl. 22:21.
Citera
2015-05-30, 22:57
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Rätt intressant att gå tillbaka till mitten av oktober och läsa hyllningarna av Andreas Johansson.

"Årtiondets bästa värvning"

"Bästa som har hänt HV"

"Borde få en staty"

Otroligt att det kan svänga så fort, lite andra tongångar nu.
Citera
2015-05-30, 23:02
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Rätt intressant att gå tillbaka till mitten av oktober och läsa hyllningarna av Andreas Johansson.

"Bästa som har hänt HV"

"Borde få en staty"

Vart kan man läsa om dessa andra tongångar?

Jag har inget ont blod alls. AJ verkar vara ytterst kompetent.

Väldigt tråkigt att det blev som det blev, med det sagt så var det oerhört skönt att han avgick.
Citera
2015-05-30, 23:20
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Vart kan man läsa om dessa andra tongångar?

Jag har inget ont blod alls. AJ verkar vara ytterst kompetent.

Väldigt tråkigt att det blev som det blev, med det sagt så var det oerhört skönt att han avgick.

Sökte på Andreas Johansson på Twitter och scrollade som fan.

Vet inte vad man ska tro egentligen en jävla soppa är det, men det känns som att AJ tog det lite för långt med sina "utfrysningar" och dylikt.
Citera
2015-05-30, 23:27
Bannlyst
Citat:
Sökte på Andreas Johansson på Twitter och scrollade som fan.

Vet inte vad man ska tro egentligen en jävla soppa är det, men det känns som att AJ tog det lite för långt med sina "utfrysningar" och dylikt.
Fast jag tror inte på det där att han fryst ut folk. Jag tror den där coachningen handlar om att "frysa ut" själva beteendet och inte individerna. Alltså att medvetandegöra folk om vad som är grönt, gult och rött beteende och därefter jobba på att bli grön så att säga.

Har ingen uppfattning om det där är en bra filosofi men misstänker skarpt att AJ brustit att förklara sin filosofi och att grinollar som Kolan har gjort allt för att missförstå lite extra.
Citera
2015-05-30, 23:31
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

"Bästa som har hänt HV"

"Borde få en staty"

Och redan i Juli skrev jag såhär:
(FB) Den stora Silly Season-tråden för SHL/HA säsongen 14/15
Citera
2015-05-30, 23:43
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Douglas Murray.

Klar för DIF någon gång i september?

Citera
2015-05-30, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Douglas Murray.

Klar för DIF någon gång i september?

Håller verkligen han för elitserien
Citera
2015-05-30, 23:57
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Fast jag tror inte på det där att han fryst ut folk. Jag tror den där coachningen handlar om att "frysa ut" själva beteendet och inte individerna. Alltså att medvetandegöra folk om vad som är grönt, gult och rött beteende och därefter jobba på att bli grön så att säga.

Har ingen uppfattning om det där är en bra filosofi men misstänker skarpt att AJ brustit att förklara sin filosofi och att grinollar som Kolan har gjort allt för att missförstå lite extra.

Tror och tror. Är väl ganska uppenbart för den normalbegåvade att sluta sig till att psykfallet AJ genom sina dagisidéer nått vägs ände på eget bevåg. Att man ens är så efterbliven att man använder sig av färger istället för ord och meningar som normala människor säger ju allt om denna soppa. Ändå bra att en anrik förening som HV slipper denna dåre, synd att sättet det har skett på sprider ett löjes skimmer över hela föreningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Och redan i Juli skrev jag såhär:
(FB) Den stora Silly Season-tråden för SHL/HA säsongen 14/15

Och där satt den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in