2015-07-18, 14:13
Medlem
J.R.s avatar
Om vi nu är inne på Modo..
Är det helt klart att Ullmark inte kommer vara kvar i klubben?
Om det är så borde väl rimligtvis Övikarna försöka skaffa en rutinerad keeper som ersättare eller håller Bjurö hyfsad SHL-klass? Känns osäkert med 2 så orutinerade målvakter. Har man någon ung kille som ev. ska kunna axla detta redan den här säsongen?
Citera
2015-07-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Om det är så borde väl rimligtvis Övikarna försöka skaffa en rutinerad keeper som ersättare eller håller Bjurö hyfsad SHL-klass? Känns osäkert med 2 så orutinerade målvakter. Har man någon ung kille som ev. ska kunna axla detta redan den här säsongen?
Ja Ullmark drar, han var faktiskt klar för Buffalo redan ifjol men var utlånad till Modo för att få en säsong till. Och jag tror knappast vi kommer värva ytterligare en målvakt just nu. I så fall så sker detta ifall Adam går sönder. Bjurö kan nog göra en del bra matcher i grundserien,men är osäker om han håller i ett eventuellt slutspel.
Citera
2015-07-18, 15:02
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Bjurö är såpass oprövad i SHL så att man inte riktigt kan bedöma. Är väl en liten chansning av Modo eftersom han inte ens spelade som förstamålvakt hela säsongen förra säsongen med VIK.
Känns som en stor chansning.
Citera
2015-07-18, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Bjurö är såpass oprövad i SHL så att man inte riktigt kan bedöma. Är väl en liten chansning av Modo eftersom han inte ens spelade som förstamålvakt hela säsongen förra säsongen med VIK.
ALLA värvningar är väl chansningar mer eller mindre? Minns att Bjurö fick lite speltid i slutet av säsongen i VIK förra säsongen och gjorde det bra. Nu tror jag visserligen inte han kommer tokfloppa när han väl får chansen men nån ny Ullmark eller Krizan blir han inte.
Citera
2015-07-18, 15:08
Bannlyst
Citat:
Bjurö ska ju vara reservmålvakt och då gör det ju inte så mycket om han är en chansning bara inte Adam skadar säg.
Citera
2015-07-18, 15:12
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ja det var dit jag ville komma, Bjurö imponerade inte på mig i kvalmatchrna på slutet men det är å andra sidan det enda jag sett av honom. Känns som en ganska stor chansning, Modo skulle hellre ha tagit "hem" Alsenfeldt.
Vem blir förresten kapten i Modo, blir det Skröder, Hedman, Torp, Welch eller någon annan? i Luleå lär väl Fabbe bli kapten om inte Harju vill.
Citera
2015-07-18, 15:16
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Bjurö ska ju vara reservmålvakt och då gör det ju inte så mycket om han är en chansning bara inte Adam skadar säg.
Nä så är det. Dock är Adam inte direkt övertygat hittills i SHL även om han gjorde det helt okej. Laget förra säsongen var ju iofs inget att hänga i julgranen så det kan vara en anledning till varför det såg ut som det gjorde.
I år ser han ut att få ett lag värt namnet framför sig så det är nu han får på riktigt visa vad han går för.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
ALLA värvningar är väl chansningar mer eller mindre? Minns att Bjurö fick lite speltid i slutet av säsongen i VIK förra säsongen och gjorde det bra. Nu tror jag visserligen inte han kommer tokfloppa när han väl får chansen men nån ny Ullmark eller Krizan blir han inte.
Nä det är precis så det inte är. Bjurö är oprövad och man vet inte riktigt vad man kommer att få.
Mer etablerade spelare vet man vad man kommer att få utav.
Citera
2015-07-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ja det var dit jag ville komma, Bjurö imponerade inte på mig i kvalmatchrna på slutet men det är å andra sidan det enda jag sett av honom. Känns som en ganska stor chansning, Modo skulle hellre ha tagit "hem" Alsenfeldt.
Vem blir förresten kapten i Modo, blir det Skröder, Hedman, Torp, Welch eller någon annan? i Luleå lär väl Fabbe bli kapten om inte Harju vill.
Alsenfeldt? Du måste skämta. Den enda han gjorde i Modo var i princip att kasta in puckarna. Kan inte ens komma ihåg att han gjorde en enda bra match när han var hos oss. Sedan att han 3- 4 år efter att han lämnade oss gråter ut i media och påstod att tuffe Uffe inte var lika tuff som han verkade säger allt.
Citera
2015-07-18, 15:24
Medlem
Citat:
Nä så är det. Dock är Adam inte direkt övertygat hittills i SHL även om han gjorde det helt okej. Laget förra säsongen var ju iofs inget att hänga i julgranen så det kan vara en anledning till varför det såg ut som det gjorde.
I år ser han ut att få ett lag värt namnet framför sig så det är nu han får på riktigt visa vad han går för.

Nä det är precis så det inte är. Bjurö är oprövad och man vet inte riktigt vad man kommer att få.
Mer etablerade spelare vet man vad man kommer att få utav.
Nu säger inte jag Bjurö kommer vara speciellt mycket att ha , det är en mycket tveksam värvning på pappret det håller jag med om, däremot tycker jag man bör vara försiktig med att dra den slutsatsen redan nu. Vi sades ju ha ett mycket svagt målvaktspar redan för 2 år sedan när Ullmark och Forsberg var målvakter och då vann vi målvaktsligan, därmed inte sagt att vi kommer göra det i år, men man ska verkligen inte dra några stora växlar innan man sett spelaren i fråga. Han kan likaväl vara en vägg.
Citera
2015-07-18, 15:41
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Dom 3 första du nämnde är dom som jag tror har chans till att bli kapten.
I Luleå lär väl Sandström försätta vara assisterande. Harju känns inte som den optimala kaptenen, men han kanske har mognat under dom åren han varit borta. För han har tidigare upplevts lat och ibland ointresserad.
Fabbe är klart ett alternativ
Citera
2015-07-18, 18:06
Medlem
Mycket snack om Modo här. Kan avslöja, som förmodligen den mest kunnige hockeyexperten här, att Modo kommer att gå hyfsat och undvika bottenstriden. Smörjan om lagsammanhållning blah blah funkar inte när nyförvärven är bra, som de faktiskt är i Modo i år. De tre givna bottenlagen är KHK, Rögle och Brynäs. Förstår för guds skull inte hur folk kan tycka att Brynäs har ett bra lag. Backsidan är katastrof milt sagt, sämst i serien tillsammans med Rögle. Forwardssidan är hyfsad men inget märkvärdigt. Petr Vrana är en given flopp. Sanna mina ord.
Citera
2015-07-18, 18:35
Medlem
J.R.s avatar
Håller inte alls med om att Brynäs ser så dåliga ut, backarna håller hyfsad klass och framåt borde man vara bättre än förra säsongen. Borde kunna hålla sig före både DIF, Örebro, MIF och Karlskrona. Känns likvärdiga som Modo och LHC truppmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in