2015-07-15, 20:13
Medlem
Nej nu jävlar i min låda! Först Ritchie, sen Welch och nu Butler som grädde på moset. Blir vi ett bottenlag i år igen nu? Måste nästan nypa mig i armen. Detta är ju inte ekonomitråden, men känns som att Svarten slagit på stort i år. Nu jävlar ska vi tvätta bort krislagsstämpeln!
Citera
2015-07-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nej nu jävlar i min låda! Först Ritchie, sen Welch och nu Butler som grädde på moset. Blir vi ett bottenlag i år igen nu? Måste nästan nypa mig i armen. Detta är ju inte ekonomitråden, men känns som att Svarten slagit på stort i år. Nu jävlar ska vi tvätta bort krislagsstämpeln!

Alla Modo-fans jublar, och ni är solklart bättre än förra året. Men hur bra tror ni att ni kan bli egentligen? Tycker fortfarande ni är i den massan av lag som i allra bästa fall fightas om den sista top-6-platsen men lika gärna kan hamna i ingemansland, med Brynäs, Dif, HV etc.
Citera
2015-07-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Alla Modo-fans jublar, och ni är solklart bättre än förra året. Men hur bra tror ni att ni kan bli egentligen? Tycker fortfarande ni är i den massan av lag som i allra bästa fall fightas om den sista top-6-platsen men lika gärna kan hamna i ingemansland, med Brynäs, Dif, HV etc.
Nu har jag förvisso inte sett någon modoit som tippat oss som topplag, men att förvänta oss att undvika kval känns fullt rimligt i min bok. Plats 7-10 känns fullt rimligt.
Citera
2015-07-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu har jag förvisso inte sett någon modoit som tippat oss som topplag, men att förvänta oss att undvika kval känns fullt rimligt i min bok. Plats 7-10 känns fullt rimligt.

Inte sett så många tabelltips mer än att alla är överlyckliga. Eran störste sportprofil medialt hade väl er som sjunde bästa lag, och ska efter värvningen av Butler flytta upp er i rangordningen. Tänkte ifall det var den allmänna bilden av laget.

Skellefteå, Frölunda, Växjö
----
Luleå, FBK, Linköping
----
HV, Brynäs, Dif, Örebro, Modo
----
Malmö, Rögle, KHK

Håller ni med om de grupperingarna på ett ungefär eller finns något lag som jag är helt ute och cyklar på?
Citera
2015-07-15, 21:14
Medlem
På papperet är Skellefteå inte topp-3.
Citera
2015-07-15, 21:32
Medlem
ZenginsMasks avatar
Kul att Butler är klar men hoppas han inte gör misstaget som Hensick gjorde, att komma ur otränad och tro att SHL är en liga som man kan åka på en skridsko och dominera. Vad jag vet så har Butler inte spelat någon säsong på stor rink. Som det ser ut just nu så tror jag vi kan knipa en plats i play in eller vad det nu heter.
Citera
2015-07-15, 21:51
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Inte sett så många tabelltips mer än att alla är överlyckliga. Eran störste sportprofil medialt hade väl er som sjunde bästa lag, och ska efter värvningen av Butler flytta upp er i rangordningen. Tänkte ifall det var den allmänna bilden av laget.

----
Luleå, FBK, Linköping
----
----
Malmö, Rögle, KHK

Håller ni med om de grupperingarna på ett ungefär eller finns något lag som jag är helt ute och cyklar på?

Vill nog ha både Luleå och Färjestad bland "top fem", de har bättre uppställning i år samtidigt som de tre ovanfør är svagare. Cluben lite i ett mellanläge. Dessutom vill jag nog ha MIF i Modoträsket som kämpar om att komma top tio.

Bandyklubben och KHK är nog doomed redan på førhand. Kanske kan de øverraska de førsta veckorna men sedan är det riktigt roliga slut.
Citera
2015-07-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Kul att Butler är klar men hoppas han inte gör misstaget som Hensick gjorde, att komma ur otränad och tro att SHL är en liga som man kan åka på en skridsko och dominera. Vad jag vet så har Butler inte spelat någon säsong på stor rink. Som det ser ut just nu så tror jag vi kan knipa en plats i play in eller vad det nu heter.
Ni får nog ha lite tålamod med honom med tanke på att han slet av hälsenan i april och inte är planerad tillbaka förrän i slutet av juli.
Citera
2015-07-15, 22:03
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Ni får nog ha lite tålamod med honom med tanke på att han slet av hälsenan i april och inte är planerad tillbaka förrän i slutet av juli.
Det är det som jag är lite orolig för, att han inte kommer få en bra försäsong och komma efter i träningen.
Citera
2015-07-15, 22:15
Medlem
Citat:

----
Luleå, FBK, Linköping
----
----
Malmö, Rögle, KHK

Om det är Per Hägglund på ÖA du menar så tror jag inte han har så mycket annat till val att tippa oss högre med tanke på att han ända sedan förra sommaren var stensäker på att vi skulle åka ur SHL. Visserligen hade han rätt i att vi blev dyngsist i tabellen och med ett tuffare motstånd i kvalet hade han kunnat få rätt, men av många supportrar ses han som en väldigt negativ människa som nästan alltid hittar saker att klaga på även när det är frid och fröjd. Så jag tror han garderar sig lite grann.
Citera
2015-07-15, 22:57
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Däremot underskattar alla vår trupp ändå. Westerholmarna kommer bli en mardröm för motståndarna nästa säsong. Till er som inte tror mig så kan ni slå er ner framför teven och titta på någon av Brynäs sista 10 matcher. Dom var nästan bättre än vår förstakedja i en del av dom matcherna.

Blev det två poäng tillsammans på dom sista sju matcherna?
Citera
2015-07-15, 23:18
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Bobby Butler eller Spencer Abbott, vem väljer ni?

Känns som ungefär samma typ av spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in