2015-07-22, 17:43
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vart kommer Mårts ryktet ifrån egentligen? Varför skulle han lämna Tre Kronor? Inte för att det hade gjort men något alls, men jag undrar.

Det jag har hört är att det blev en paketlösning. Grönborg tar över efter Mårts, helt enkelt.

Det kan även vara en av anledningarna till att det drar ut på tiden, i och med att SHF är inblandade. Mer detaljer, mer formalia.
Citera
2015-07-22, 18:40
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Det jag har hört är att det blev en paketlösning. Grönborg tar över efter Mårts, helt enkelt.

Det kan även vara en av anledningarna till att det drar ut på tiden, i och med att SHF är inblandade. Mer detaljer, mer formalia.
Usch. Kommer inte orkar med Grönborg som tränare för landslaget om det du säger skulle stämma.
Citera
2015-07-22, 19:05
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Usch. Kommer inte orkar med Grönborg som tränare för landslaget om det du säger skulle stämma.

Mårts känner nog likadant. Det blir nog skönt för honom att slippa Grönborg.
Citera
2015-07-22, 19:06
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
tror jag inte stämmer. Känns konstigt att nyheten kom nästan samtidigt som MPS tackade nej för att testa i nhl igen. Då känns det som att han ska ersätta MPS och MPS lär väl knappast ha värvats som en breddspelare i så fall?
Tror fortfarande att Malmös Akilles häl blir tränaren, dom har en tränare med i princip noll erfarenhet från spel i högsta ligan.

Får väl dra in en källa då på att Sly säger att det är en breddvärvning ska in en 15e forward som är tänkt för första linan dock verkat marknaden tunn och kan bli att det inte kommer in någon förs serien har startat. Pengar finns tydligen att shoppa för. Björn Hellqvist kommer göra det bra har inget att invända mot en relativt ung oerfaren tränare ska leda laget. Vad skulle alt varit värva in en trött Janne Karlsson ?

http://www.sydsvenskan.se/sport/ishockey/redhawks/karaktarskop--nu-jagar-malmo-spets/

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/07/21/sylvegard-jagar-fortfarande-spets/
Citera
2015-07-22, 19:28
Medlem
Giggsys avatar
Vart fan är centern, Emvall?
Citera
2015-07-22, 20:03
Medlem
J.R.s avatar
Asplöven sajnar Kyle Jean.
Citat:
Den 25-årige forwarden har tidigare spelat för flera AHL-klubbar och kommer närmast från Greenville Road Warrios i East coast hockeyleague där han gjorde 38 poäng på 50 matcher.
– Jag ser fram emot spel i Sverige och Asplöven säger Kyle Jean

Per Ledin verkar enligt en tidningsartikel ha siktet inställt på KHL, han har bytt agent av den anledningen samt tränar stenhårt för att bli bättre på grillorna. Inget fel på självförtroendet där mao.
Citera
2015-07-22, 20:27
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Asplöven sajnar Kyle Jean.

Per Ledin verkar enligt en tidningsartikel ha siktet inställt på KHL, han har bytt agent av den anledningen samt tränar stenhårt för att bli bättre på grillorna. Inget fel på självförtroendet där mao.
Var är artikeln? Låter som ett skämt. Han kan väl inte på riktigt tro att han på ålderns höst ska kunna träna lite extra på sommaren för att bli bättre på grillorna?
Citera
2015-07-22, 20:43
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Var är artikeln? Låter som ett skämt. Han kan väl inte på riktigt tro att han på ålderns höst ska kunna träna lite extra på sommaren för att bli bättre på grillorna?
Den finns här http://www.kuriren.nu/100-hockey/ledin-pratar-ut-maste-ta-dod-pa-myterna-8389658.aspx
Citera
2015-07-22, 21:18
Medlem
Någon som vet eller har en uppfattning om varför Andreas Jämtin är klubblös fortf?
Stod ju klart redan 15/3 att han lämnar HV, ännu ingen klubb klar?
Inte attraktiv på marknaden trots fina slutspelet eller bara för höga löneanspråk?
Citera
2015-07-22, 21:30
Medlem
Illusioners avatar
http://www.gd.se/ishockey/shl/bengtzen-vantar-pa-besked#Ishockey

Urbom inte aktuell för Brynäs. Trist tycker jag.
Citera
2015-07-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
"Ja det kanske blev 0-6 men jag tyckte ändå att spelet var helt okej!"

Att ni nu säger samma sak som vi gjorde då är ändå rätt mysigt, brukar gå tillbaka och läsa alla fb-kommentarer från tiden då han fick sparken bara för att få peka och skratta.
Han är enligt vad jag hört en väldigt trevlig person och älskar det han gör och det är väl positivt i sig, men han bör nog bli lite tuffare i sin ledarstil om han ska ge sig in i tränarbranschen igen. För kapacitet har han.
Citera
2015-07-22, 22:26
Medlem
Citat:
Nämn någon du vill se istället då? Jag kan tycka det är på tiden att Mårts försvinner eftersom vi behöver en ny röst i Tre Kronor. Grönborgs meriter kanske inte smäller kanske inte lika högt, men han är ung, engagerad, stort kunnande och kommer ge många unga chansen, det blir nog bra ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in