Citat:
Ursprungligen postat av
hatasnigel
Egentligen är det väl lugnt ett par dagar efter ett tjackrus. Det kan ju emellertid hända att du känner av en så kallad avtändning två dagar efter ett avslutat race. Då är det bäst att avvakta tills ångesten försvinner, detta då det kan förstöra MDMA-ruset en aning - För hur kul är det när man tar en drog och en ångest ligger och gnager i bakgrunden? Efter två veckor är det inga problem alls.
Okej man tackar! Jag vill tillägga att jag är nybörjare "på tjack" och alla gånger jag 'tänt av' har jag haft benso till hjälp så jag har aldrig känt någonting överhuvudtaget. Men såklart har man hört skräckhistorier om tjack-AT's.
Även sett folk (för många herrans år sedan) 'tända av' efter bara en kväll. Minns särskilt en av killarna, han mådde fan inte bra överhuvudtaget dagen efter. Har nog själv aldrig mått så dåligt av någonting nånsin, må det vara sjukdom eller drog-avtändning.
Men om jag tolkar ditt inlägg korrekt så kan jag (basically) ta tjack några dagar före, låta ATn rinna ut med hjälp av benso och sedan ta MDMA?
Jag tänker ju givetvis inte ta tjack så tätt inpå på grund av att jag hellre kör säkert. Kommer låta bli tjacket minst en vecka före.
Tack för ditt svar
hatasnigel och hoppas att du eller någon annan kan svara på följdfrågan!
Jag förstår ju att anledningen till att kombinationen är dålig är för att båda är serotonerga, även om de serotonerga effekterna på tjack inte är lika markanta som de på MDMA så finns de ändå där. Och det första man lärde sig i skolan var att man ska aldrig
"blanda två substanser som gör samma sak" men såklart;
ingen regel utan undantag. Till exempel benso och opiater, okej dem gör inte samma sak men båda två sänker en rejält. Eller benso och alkohol då, dem har väl båda något med GABA att göra om jag inte missminner mig? Ändå blandas det friskt, med väldigt skilda (och ofta förödande) resultat förvisso!
Men just serotonerga droger viker jag mig för att kombinera, där har vi passerat min gräns sedan länge, det är för farligt för mig!