2015-07-08, 22:56
Medlem
Odamies avatar
God kväll alla! Svaret på min fråga finns säkert redan här eller i FAQ:en om Amfetamin men en sökning på amfetamin i denna tråden ger 231 resultat och tjack (också i denna tråd) ger 331 resultat så det hade blivit en hel del att gå igenom och någon här sitter säkert på svaret och kan förmodligen tänkas vara vänlig nog att ta sig 30 sekunder och svara mig

Hur lång tid efter att man tagit tjack är det säkert att ta MDMA? Jag är verkligen ingen storbrukare av tjack så har inte tagit särskilt mycket på senaste tiden och hade inte tänkt ta MDMA förrän om kanske två veckor ungefär.
Citera
2015-07-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odamie
God kväll alla! Svaret på min fråga finns säkert redan här eller i FAQ:en om Amfetamin men en sökning på amfetamin i denna tråden ger 231 resultat och tjack (också i denna tråd) ger 331 resultat så det hade blivit en hel del att gå igenom och någon här sitter säkert på svaret och kan förmodligen tänkas vara vänlig nog att ta sig 30 sekunder och svara mig

Hur lång tid efter att man tagit tjack är det säkert att ta MDMA? Jag är verkligen ingen storbrukare av tjack så har inte tagit särskilt mycket på senaste tiden och hade inte tänkt ta MDMA förrän om kanske två veckor ungefär.
Egentligen är det väl lugnt ett par dagar efter ett tjackrus. Det kan ju emellertid hända att du känner av en så kallad avtändning två dagar efter ett avslutat race. Då är det bäst att avvakta tills ångesten försvinner, detta då det kan förstöra MDMA-ruset en aning - För hur kul är det när man tar en drog och en ångest ligger och gnager i bakgrunden? Efter två veckor är det inga problem alls.
Citera
2015-07-09, 02:04
Medlem
Odamies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Egentligen är det väl lugnt ett par dagar efter ett tjackrus. Det kan ju emellertid hända att du känner av en så kallad avtändning två dagar efter ett avslutat race. Då är det bäst att avvakta tills ångesten försvinner, detta då det kan förstöra MDMA-ruset en aning - För hur kul är det när man tar en drog och en ångest ligger och gnager i bakgrunden? Efter två veckor är det inga problem alls.
Okej man tackar! Jag vill tillägga att jag är nybörjare "på tjack" och alla gånger jag 'tänt av' har jag haft benso till hjälp så jag har aldrig känt någonting överhuvudtaget. Men såklart har man hört skräckhistorier om tjack-AT's. Även sett folk (för många herrans år sedan) 'tända av' efter bara en kväll. Minns särskilt en av killarna, han mådde fan inte bra överhuvudtaget dagen efter. Har nog själv aldrig mått så dåligt av någonting nånsin, må det vara sjukdom eller drog-avtändning.

Men om jag tolkar ditt inlägg korrekt så kan jag (basically) ta tjack några dagar före, låta ATn rinna ut med hjälp av benso och sedan ta MDMA?

Jag tänker ju givetvis inte ta tjack så tätt inpå på grund av att jag hellre kör säkert. Kommer låta bli tjacket minst en vecka före.

Tack för ditt svar hatasnigel och hoppas att du eller någon annan kan svara på följdfrågan!

Jag förstår ju att anledningen till att kombinationen är dålig är för att båda är serotonerga, även om de serotonerga effekterna på tjack inte är lika markanta som de på MDMA så finns de ändå där. Och det första man lärde sig i skolan var att man ska aldrig "blanda två substanser som gör samma sak" men såklart; ingen regel utan undantag. Till exempel benso och opiater, okej dem gör inte samma sak men båda två sänker en rejält. Eller benso och alkohol då, dem har väl båda något med GABA att göra om jag inte missminner mig? Ändå blandas det friskt, med väldigt skilda (och ofta förödande) resultat förvisso!

Men just serotonerga droger viker jag mig för att kombinera, där har vi passerat min gräns sedan länge, det är för farligt för mig!
Senast redigerad av Odamie 2015-07-09 kl. 02:09.
Citera
2015-07-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odamie
Okej man tackar! Jag vill tillägga att jag är nybörjare "på tjack" och alla gånger jag 'tänt av' har jag haft benso till hjälp så jag har aldrig känt någonting överhuvudtaget. Men såklart har man hört skräckhistorier om tjack-AT's. Även sett folk (för många herrans år sedan) 'tända av' efter bara en kväll. Minns särskilt en av killarna, han mådde fan inte bra överhuvudtaget dagen efter. Har nog själv aldrig mått så dåligt av någonting nånsin, må det vara sjukdom eller drog-avtändning.

Men om jag tolkar ditt inlägg korrekt så kan jag (basically) ta tjack några dagar före, låta ATn rinna ut med hjälp av benso och sedan ta MDMA?

Jag tänker ju givetvis inte ta tjack så tätt inpå på grund av att jag hellre kör säkert. Kommer låta bli tjacket minst en vecka före.

Tack för ditt svar hatasnigel och hoppas att du eller någon annan kan svara på följdfrågan!

Jag förstår ju att anledningen till att kombinationen är dålig är för att båda är serotonerga, även om de serotonerga effekterna på tjack inte är lika markanta som de på MDMA så finns de ändå där. Och det första man lärde sig i skolan var att man ska aldrig "blanda två substanser som gör samma sak" men såklart; ingen regel utan undantag. Till exempel benso och opiater, okej dem gör inte samma sak men båda två sänker en rejält. Eller benso och alkohol då, dem har väl båda något med GABA att göra om jag inte missminner mig? Ändå blandas det friskt, med väldigt skilda (och ofta förödande) resultat förvisso!

Men just serotonerga droger viker jag mig för att kombinera, där har vi passerat min gräns sedan länge, det är för farligt för mig!
Man ska snarare inte blanda serotonerga med dopaminerga substanser.
Citera
2015-07-11, 17:15
Medlem
Custom_mades avatar
Tjena!

Det har varit en bra sommar hittills och jag och polarna har käkat E nästan lite väl mkt.

Har käkat E några gånger tidigare, med rätt stora mellanrum.

Har kört cirka 5 helger på raken nu, cirka 100-150mg varje gång, alkohol har även intagits vid varje tillfälle i ganska stora mängder.

Jag käkar d-vitamin, c-vitamin, kalcium, magnesium, zinc och 5-htp innan och efter varje gång i några dagar.

Jag förstår mkt väl att det inte kan fortsätta såhär, men jag tänkte höra med folket som har lite mer kött på bena.

Som sagt, tagit cirka 100-150 mg 5 helger på raken nu, kommer förmodligen åka på en festival den 24e där det ska käkas en del. Tänkte såklart ta paus tills dess, men dessa 5 veckor hur skadliga har de varit för mig? Personligen känns det inte som det ska vara någon fara några helger på raken en sommar då jag inte tagit det mkt alls förut, se 10 gånger på ett par år.
Citera
2015-07-11, 18:23
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Som sagt, tagit cirka 100-150 mg 5 helger på raken nu, kommer förmodligen åka på en festival den 24e där det ska käkas en del. Tänkte såklart ta paus tills dess, men dessa 5 veckor hur skadliga har de varit för mig? Personligen känns det inte som det ska vara någon fara några helger på raken en sommar då jag inte tagit det mkt alls förut, se 10 gånger på ett par år.

Hur mycket du tagit innan och hur ofta har ingen som helst betydelse. Att ta MDMA ofta är väldigt onyttigt, oavsett om du haft jättelånga mellanrum eller aldrig tagit det innan.

Jag tycker det du sysslar med är slöseri på bra knark och välmående. Kör en gång var 3e månad och kör på med 4-500 under en kväll så det blir lite riktig kärlek istället. Att bara köra lite och ofta så ens receptorer aldrig får återhämta sig och så man knappt känner av det är ju bara onödigt. Visst det är inte alls lika skadligt men vad är poängen om du inte ska få en skjuts?

MD reglerar sig själv ganska bra. Blir det för hårt en kväll när hjärnan inte är redo så kommer du må skit och helvete efter.
Citera
2015-07-13, 22:54
Medlem
Älskar MDMA på många sätt, men något jag inte upplever vad jag tänkt på i alla fall, är att musiken skulle bli så mycket bättre och något större behov av att dansa. Har iofs bara tagit det två gånger, en gång på klubb och en gång hemma, men för mig är det verkligen ingen partydrog. Jag vill bara prata med mina vänner, lära känna andra som deltar och lyssna. Båda gångerna hade vi tydligen 90%:iga MDMA kristaller som vi mosade till pulver och bombade i papper.

Antar att det är vanligare att man kör E om man ska festa/gå på festival, men vad är det då som gör att musiken blir så bra och man vill dansa? Är det bara för att det är en annan setting? Vad jag förstått så vill man ju ha så hög % MDMA som möjligt i sina tabletter. Men kommer själva fest-taggen med E från annat än MDMA som är i tabletten?
Citera
2015-07-13, 23:16
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomancer
Älskar MDMA på många sätt, men något jag inte upplever vad jag tänkt på i alla fall, är att musiken skulle bli så mycket bättre och något större behov av att dansa. Har iofs bara tagit det två gånger, en gång på klubb och en gång hemma, men för mig är det verkligen ingen partydrog. Jag vill bara prata med mina vänner, lära känna andra som deltar och lyssna. Båda gångerna hade vi tydligen 90%:iga MDMA kristaller som vi mosade till pulver och bombade i papper.

Antar att det är vanligare att man kör E om man ska festa/gå på festival, men vad är det då som gör att musiken blir så bra och man vill dansa? Är det bara för att det är en annan setting? Vad jag förstått så vill man ju ha så hög % MDMA som möjligt i sina tabletter. Men kommer själva fest-taggen med E från annat än MDMA som är i tabletten?

Har själv tagit både E som innehöll tjack och rena kristaller, märkte ingen skillnad på hur danssuget var. Jag älskar att stå och pressa till riktigt go musik och ha damer som stirrar på en med kåta blickar runtomkring. Har faktiskt inte testat det hemma än dock, men omväxling är det bästa! Man dansar ett tag, blir varm, dricker vatten, går ut och tar en cigg eller fem (standard) och hittar nån att snacka med. Skulle tro att detta gäller de flesta, dvs. MDMA kan göra dig danssugen utan andra substanser.

Skall tilläggas att jag i vanliga fall inte alls tycker om att dansa om jag inte redan är superglad för något, inte ens när jag är riktigt full. Är rätt self conscious och tycker inte det är kul, men när man är på MDMA är varje rörelse magisk, alla tjejer vill ha dig, musiken är så sjukt bra och du älskar varje sekund.
Senast redigerad av Imaloser 2015-07-13 kl. 23:28.
Citera
2015-07-13, 23:30
Medlem
Mr.arvings avatar
Tjenare!

Fick tag på några röda knappar med ett stort B tryck på i natt.
Någon som har en aning vad det är för några?. Jag och min kompis mådde fruktansvärt dåligt
och jag satt mest och skakade. Ska tilläggas att detta inte är första gången vi poppar E!

Tack på förhand!
Citera
2015-07-14, 00:04
Medlem
Kingandaces avatar
Om man köper 84%-iga MDMA-kristaller, innebär det då att det är 84mg MDMA per 100mg kristall?

Isf, om jag vill ha en dos på 200mg aktivt MDMA, så borde jag ta 232mg av kristallerna (200 x 0.16 = 32mg extra)

Tänker jag rätt, eller är jag helt ute och cyklar?
Senast redigerad av Kingandace 2015-07-14 kl. 00:07.
Citera
2015-07-14, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Om man köper 84%-iga MDMA-kristaller, innebär det då att det är 84mg MDMA per 100mg kristall?

Isf, om jag vill ha en dos på 200mg aktivt MDMA, så borde jag ta 232mg av kristallerna (200 x 0.16 = 32mg extra)

Tänker jag rätt, eller är jag helt ute och cyklar?
Ja. Om det är 84% så är det 840 mg MDMA per ett gram (1000 mg).
Citera
2015-07-14, 11:11
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja. Om det är 84% så är det 840 mg MDMA per ett gram (1000 mg).

Undrar då om en sida som mollymeasure.com tar in det i beräkningarna? För som jag har förstått så är det svårt/omöjligt att komma över 84% renhet på MDMA. Tar dom med det i beräkningarna tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in