Citat:
Jag kan tycka det är grovt att främmande män ska glo in min penis och kropp på sådana ställen utifrån sexuella tankar. Grundtanken med ett duschrum för män och kvinnor vardera var faktiskt från början att man skulle kunna vara ifred när man sköter om sig, inte minst då kvinnor. Men ska bögmän stå och glo med kåt blick så är man inte ifred. Saknar du respekt för andra människor?
Citat:
Fattar du inte skillnaden så är du störd. Klart det är irriterande för en heterosexuell man att det finns bögar som i smyg glor in andras kukar och fantiserar om sex. Det är respektlöst och omtalar utvecklingsstörning. Jag skulle aldrig ställa mig och glo in kvinnors könsorgan detaljerat om jag skulle hamna i en sådan situation att jag bara duschar med kvinnor. Så varför i helvete ska homosexuella män göra det? Därför att man är respektlösa. Det omvittnar ditt svar också.
Citat:
Det var inget svar från mig på frågar till bögar, det erkänner jag. Men ett inhopp i debatten. För när någonsin diskuteras detta? Tvärtom framställs det som fullt normalt att en homosexuell man i smyg står och blir kåt på främmande män fastän detta ska motverkas just genom könssegrerade duschrum. När någonsin diskuteras detta bland homosexuella? Eller är det respektlösa människor samtliga (har jag svårt att tro) att ingen ens ser det som en medmänsklig fråga?
Har man minimalt med vett och respekt så låter man som homosexuell bli att stirra på andras snoppar i duschen. Det handlar om spärrar, gränser, att han en utvecklad hjärna och något av medmänsklighet. Sex är ingen rättighet, lika lite som att mot dennes vilja bli kåt på en främmande människas kropp.
Har man minimalt med vett och respekt så låter man som homosexuell bli att stirra på andras snoppar i duschen. Det handlar om spärrar, gränser, att han en utvecklad hjärna och något av medmänsklighet. Sex är ingen rättighet, lika lite som att mot dennes vilja bli kåt på en främmande människas kropp.
Som hos så många andra som pratar om bögar i allmänna duschrum så finns det ett element här som aldrig verkar slå fel: Vad får dig att tro att någon annan skulle tycka att du är värd att se på?
Argumentationen verkar som alltid handla om att "jag vill inte att en bög tittar på mig och blir kåt, jag känner mig smutsig!" och det tas för givetvatt den som skriver är någon som vilken bög som helst som råkar vara i samma dusch får vrålbånge av. Det är det ytterst sällan.. När du var liten och badade med din familj, fick du följa med din mor in i tjejernas omklädningsrum någon gång? Då fick du givetvis råstånd du med! För titta på alla de där nakna tjejerna! Där stod du och bara glodde som en kåtbock!
Eller så är det så att vi inte tittar på er alls. Du är helt enkelt inte intressant nog för att tillägnas tiden och mödan. Du verkar tro att alla bögar automatiskt tittar med kåta ögon på alla killar. Ledsen att göra dig besviken men så är inte fallet.
Oftast är det inte met än en snabb överblick och situationen är knappast en som leder till att någon form av kåthet skulle växa fram. Jag get inte var du brukar duscha i gemensamma duschar, men badhus och liknande brukar inte difekt vara den mest sexiga omgivningen..
För att citera en polare i gymnasiet som efter gymnasie-idrotten som sa att han tog det som en förolämpning att jag inte fick stånd av att se honom naken i duschen, att det var som om jag inte tyckte att han var snygg nog!
Om någon bög skulle kolla in dig så gör han det troligen inte mer än vad en heterosexuell ille skulle göra.