Citat:
Fattar du inte skillnaden så är du störd. Klart det är irriterande för en heterosexuell man att det finns bögar som i smyg glor in andras kukar och fantiserar om sex. Det är respektlöst och omtalar utvecklingsstörning. Jag skulle aldrig ställa mig och glo in kvinnors könsorgan detaljerat om jag skulle hamna i en sådan situation att jag bara duschar med kvinnor. Så varför i helvete ska homosexuella män göra det? Därför att man är respektlösa. Det omvittnar ditt svar också.
det är möjligt att jag är såväl störd som respektlös, men jag ser inte på vilket sätt det skulle höra till topic för tråden. du skulle i stället kunna ta tillfället i akt och förklara vad det är som är så skadligt med att få fel sorts blickar på sin penis. med tanke på hur uppenbart det verkar vara för dig borde det gå lätt att förklara.
alltså: om en heterosexuell man tittar på din penis för att t ex jämföra den med sin tycker du tydligen inte att det finns ett problem med det.
om en homosexuell man tittar på din penis för att avgöra om den är aptitlig eller oaptitlig händer uppenbarligen något med dig. exakt vad? blir du smutsig? fylls du av ångest?
personligen tycker jag att det är helt i sin ordning att titta på de delar av folks kroppar de visar upp. eftersom heterosexuella män ofta är lite känsliga varelser är det förstås tillrådligt att sköta det snyggt så att de inte får hjärtinfarkt, men jag kan inte se hur en blick i sig skulle kunna skada någon. såvida man inte tror på voodoo, då.