Hej!
Jag hoppar in här lite ohövligt. (Glöm inte bort dem andra i tråden

)
Jag är rätt fet och vill börja tappa kilon.
Inget brådskande så, utan jag vill hitta en teknik som gör att man går ner sakta, men säkert.
Så här ser det ut just nu.
Träning:
Tränar 4 ggr/vecka (Spinning 2 ggr och core training underkropp/överkropp 2ggr)
När jag inte tränar på gym, så powerwalkar jag mellan 6km-1mil.
Jobbar rätt fysiskt i trädgård några dagar i veckan.
Kost:
Jag äter ca 1200 kcal om dagen.
Ibland blir det mer runt 1500. Och om man ska på kalas, så trycker ju den obligatoriska tårtan,
med kaka och dipp upp hela rasket till 2000. (Inte mer än så)
Jag äter frukost EFTER morgonpromenaden (runt 11-tiden)
Då äter jag 2 ägg med keso och några morötter.
Dricker endast kaffe (Med mjölk) innan frukost.
Håller ned på kolhydrater (Bröd, pasta... you know the story) så mycket som möjligt.
Äter mycket keso, ägg, grönsaker, bönor, kyckling och rött kött.
På kvällen brukar jag skyffla i mig en liten kopp med hallon och en skvätt mjölk på ca 100 kcal.
Sen blir det inget mer.
Fusktendenser:
Som sagt, tårt-tvånget (Man blir ju slagen annars) kan trycka upp kcal med några hundringar.
Men inte över 2000.
Ibland slinker det ner en öl (Kan ju pressa upp det till 200-250 kcal, skippar hallonen då)
Senast idag syndade jag med en glass på 300 kcal. Men detta händer väldigt sällan.
Övrigt:
Ingen läsk, inga "energy bar-skit", inget godis.
I och med att jag började träna på gymmet så känns det som att jag står still i viktminskning.
Det står även still på vågen.
Vad gör jag för fel? Givetvis kan man vara hårdare på fusket, men det känns ändå som att jag borde tappa.
Jag menar, OM jag fuskar (Vilket absolut inte är varje dag) så ser jag ju till att dra ner med nåt på kvällen,
så att jag INTE kommer upp över 1200 kcal.
Om fusket innebär att jag kommer gå över 1200 jag då skiter jag i fusket och dricker typ te istället, fyller ut bättre än man tror, (ingen honung)
Finns det nåt som ser helt galet ut?
Min pojkvän tycker att jag borde äta frukost,
men det finns så delade meningar om det och jag trivs med att hoppa över den
Och vi har även fnulat på om jag eventuellt äter för lite, vilket känns märkligt - förklara gärna fenomenet.
Lång jävla text, men hoppas nån kan ge mig nåt tips
Tack och bock!