FB, jag behöver lite hjälp på traven. I början av Februari började jag att träna ganska seriöst. det har blivit en del av min vardag. Jag vill bli, precis som ALLA andra, riktigt muskulös. Jag siktar mer på låg kroppsfett och tydliga detaljer, vill inte vara stor bara.
Jag har insätt att detta är inte något som händer över dagen, utan kommer ta ett par år att nå dit.
Kunde jag skulle jag posta upp en före och efterbild. Det är en stor skillnad enligt mig, och enligt andra.
Men... jag går bara ner i vikt !!! Jag har sedan jag börjat träna hållit koll på min vikt. I ca 7månader har jag bråkat med vikten men jag fortsätter bara neråt.
Startvikt/Datum: 76,3kg/15Jan. Nuvarande vikt: 72,9kg/28Aug. (extra: i december månad 2016 vägde jag ungefär 81kg)
Tanken är att jag ska börja räkna på kosten men vet inte vart man ska börja. Det är så mycket olika saker och sociala medier har gjort det ett måste att man ska köpa deras scheman för just din kropp.. Jag vet helt enkelt inte vart jag ska börja.
Just nu gissar jag mig fram.. En dag med mat kan se ut så här: (försöker att äta så fettsnålt som möjligt, är detta bra ens?)
1: Gröt med hallon och banan tillsammans med 3st omega 3 tabletter.
2: 3st kokta potatisar med ca5 ägg eller med tonfisk och någon sås till
3: köttfärs med fiberrikt spagetti.
4: För det mesta kokt men ibland stekt kyckling med råris (nån currysås eller brunssås till)
5: Hinner jag blir det en femte måltid. kan vara lax med potatis eller vad som helst helt enkelt.
Till träningen tar jag 2dl whey80 protein, och detta är det enda proteinpulvret jag tar. När jag kör ben blir det en halv skopa till. (ska jag ta mer eller mindre ?)
Jag tar även pvo och bcaa till träningen, har tänkt att byta ut bcaa mot EAA inom kort. har läst lite och tycker att det känns som en bra ide. Vad tycker du ?
Jag tror jag har fått med lite info här, är det något som ni undrar över så kör på.
All hjälp uppskattas! sorry om det blev för mycket nu