Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Ja, jag håller med dig, men det är en del som borde ha gjorts men som inte hanns med på senkvällen. Om man skickat en eller två hundpatruller kan dessa ha rört sig enbart kring kaféet och det bakomliggande området där. Bara det faktum att LH:s mopedhandske återfanns dagen därpå talar också för detta; talar mer för försummelse att avsöka relevanta områden än att handsken skulle vara ”planterad”. Detta förstärks ytterligare av att den nu häktade NB ej synes ha varit betjänt av att plantera offrets handske på sin egen arbetsplats.
Minns att jag tyckte det var märkligt att den gröna containern, som stod bakom kafét invid Lisas moped, inte blev undersökt förrän 3 dagar efter försvinnandet.
Jag har full förståelse för att sökhundar inte togs in förrän på måndagen med tanke på den korta inställelse tiden, men att man inte direkt spärrade av de närmaste byggnaderna och området kring kafet tycker jag är märkligt. Nummer ett i polisens initiala arbete där man misstänker att brott kan ha begåtts är väl i alla fall att säkra byggnader och närområdet genom avspärrning.
Vet att jag tyckte att man väntade en dag för länge med att ta in MPS i sökningsarbetet, förstår hur polisen tänkte dock. Ok att man vill säkra spår, men i detta fall hade ju en hel del personer redan letat efter Lisa innan polisen kom på plats. Pappa tog in sina kontakter direkt i och med att han visste att något allvarligt hade hänt.
Jaja, lätt att vara klok i efterhand. Tror dock att Lisa dödades samma kväll hon anmäldes försvunnen, dvs. Söndag kväll.