Citat:
Sist jag såg nåt skrivet i tråden om mjölkrummet, är det fortfarande avspärrat. Jag skrev igår om det, försöker få in det där mjölkrummet på nåt sätt i tidslinjen.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
EN TEORI, blandad med lite fakta.
18:15- GM sitter i sin silverfärgade bil, lite konstigt parkerat vid cafeet (vittne har sagt så), väntar på att LH ska komma ut från cafeet.
18:23- LH har kommit ut från cafeet och sms'ar sin pappa
18:25- GM överfaller LH vid mopeden och tvingar henne över i ladan ... 5 min
18:30- GM våldför sig på LH i ladan så att hon svimmar, LHs mobil förstörs & handsken tappas ...5 min
18:35- GM bär avsvimmade LH till mjölkrummet som är mere ljudtät än ladan där porten är av ...5 min
18:40- GM våldtar och dödar LH i mjölkrummet ... 20min
19:00- GM spolar rent mjölkrummet (försöker få bort evt dna spår)...5 min
19:05- GM går till sin bil och kör den till baksidan av mjölkrummet....5 min
19:10- GM bär ut LH till bilen och lägger henne i backluckan... 5 min
19:15- GM åker iväg från stället, mot syd/ riktning mot Järneklev/källby i hög fart
19:??- vittne blev omkörd av en grå eller silverfärgad kombi bil i mycket hög fart vid Järneklev
19:??- GM anländer vid något isolerad/öde egendom han är känd med, där styckar han kroppen
20:??- GM kör, med kvarlevorna i backluckan, tilbaka mot Blomberg och svänger av vid den vägen där LHs mobilfodral etc senare hittas, han slänger ut/planterar dessa saker på väg till Martorp.
20/21:??- GM på Martorp Gård placerar/gömmer GM LHs kvarlevor på 2-3 olika platser; i stora ladan med 3-dör, i vita arbetsboden, och i gula fika-byggnaden.
Mellan kl 20 och 21 anländer LHs pappa vid cafeet dvs ca 45 min-1 timma och 45 minuter EFTER GM lämnade Mjölkrummet/cafe området.
GM är känd i och kopplad till området
GM känner, eller känner till, Litauen bröderna och vet var dom arbetar/färdas
GM planterar LHs föremål och kvarlevor i ett Hans&Greta spår för att sätta dit bröderna
GM kan evt. vara TVÅ personer som utfört dådet tillsammans.
Info om den grå/silvriga kombi bilen som ca vid 19 tiden omkörde vittne i hög fart nära jirneklev (fel stavat) = Järneklev 531 95 Källby
+ info om vittnesmål att vittne sett en silvrig bil med minst två personer i, väldigt nära och lite underligt parkerad, när hon lämnade arbetet i cafeet i söndags dvs ca kl 18:15.
Originala inlägget (dok som "quote") av "engnu" som postade inlägget om att vittne blivit omkörd i hög fart nära Järneklev 531 95 Källby av en grå/silvriga kombi bil ca vid 19 tiden.
[COLOR="#FF0000"]ORIGINALA POSTEN AV "ENGNU" HAR TAGITS BORT !? av vem? och varför?[/COLOR]
Angående det inlägg jag postade i natt kl 05:50, här är förklaring på varför jag postade det:
Det var för att försöka komma fram till om den silverfägade bilen som omtalats av två olika vittnen, som uppmärksammades vid cafeet kl ca 18:15 och i hög fart ca vid 19 tiden, på något sätt kunde vara LHs pappa, jag är 99.99% säker på att det INTE var LHs pappa utan att det var GM.
I min teori utgår jag från att de två silverfägade bilarna är en och samma bil, det kan naturligtvis vara helt fel och då duger min teori ju inte.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) Länk till inlägget jag postade i nat:
Quote från det inlägg:
Mina tankar och ca beräkningar:
Lisa's mopeds toppfat är 45 km/t, och det är 44.6 km från cafeet till hemmet, dvs man kan anta att det tar mer än 1 timme att köra den sträckan, ska vi säga 1 timme och 10 minuter, minst.
Det vill säga att mamma och pappa kunde förvänta att Lisa skulle anlända till hemmet kl ca ca 19:40.
Man kan väl anta att man då väntar ca 15 minuter innan man börjar bli riktigt orolig eller hur?
OK...då är klockan ca 19:55.
Då kan man väl anta att mamma eller pappa ringer till Lisa?
Men när dom ringer går Lisas telefon direkt till telefonsvarare, vi vet ju nu att telefonen stängts av/förstörts? redan kl ca 18:30, så mamma och pappa kan inte få kontakt med Lisa och blir ytterligare oroliga.
Pappa åker förmodligen iväg ca kl 20:05 och hoppas hitta Lisa på vägen till cafeet och att hon tx. fått slut på benzin eller dylikt, i värsta fall haft någon olycka.
Det tar ca 38 minuter att åka i bil från hemmet till cafeet, men iom pappan sannolikt kört lite långsammare en normalt för att kolla om Lisa ligger i diket någon stans på vägen, så låt oss anta att pappan använder ca 12 minuter extra och därför anländer vid cafeet ca kl 20:55.
När pappa hittar Lisa's moped med nycklen i och Lisa'a kasse på marken, och ingen Lisa, ringer han på momangen sina SOG - Särskilda OperationsGruppen/militär kompisar, som snabbt åker mot Cafeet för att hjälpa söka efter Lisa.
Pappan letar runt cafeet och hittar inte Lisa.
Kl ca 21:30 ringer pappan polisen som anländer ca kl 22:00.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-10 kl. 16:56.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-10 kl. 16:56.