Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Var det där en sammanfattning av samtliga fakta / tankefel som presenterats i tråden? Hur som, bra jobbat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Åklagaren uttalade vid intervju att det finns teknisk bevis, men inte att det är teknisk bevis som binder den misstänkte till brottet. Han menade också att med det material som nu finns kan inte åtal väckas men hoppas på inkommande resultat.
Om det hade funnits material från Lisa exempelvis ett hårstrå från henne i litauernas bil då hade det funnits tekniskt bindande bevis till brottet.
Lisas far kom mycket snabbt till platsen där mopeden fanns och insåg allvaret och anmälde till polisen, som var på plats efter ca 30 min.
Det jag inte kan förstå varför spärrade de inte av cafeeområdet omedelbart, med spårhundar hade de fått vittringen från Lisa på mopeden och sannolikt spårat var hon gått från mopeden och om det uppstod någon fight när hon lämnade mopeden som syns på gruset av skoavtrycken.
Nu vad jag förstår gjordes ingenting och folk sprang härsan tvärsan där, som gör att hundarna kan inte få upp spår.
Det måste vara fel när säteriägaren hittar en handske efter flera dagar strax intill cafeet som var Lisas.
Sedan skulle alla ekonomibyggnader ha kollats med likspårhundar på området första dagen.
När mopeden hade nyckeln i tändningslåset och hennes personliga tillhörigheter i en påse, var det allvarligt det anser jag de borde insett
Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Varför är då mjölk-/slaktrummet vid ladan mitt emot caféet avspärrat med polisband? Det var den sent igår em iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
LA-B
Tycker detta låter mycket rimligt!
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Citat:
Ursprungligen postat av
Newflash31
Det hoppas vi

Har läst tråden från start!
Ingen av oss vet om 35 åringen är skyldig eller inte, han måste bli dömd först!
Varför tror ni att bröderna är knäppa för? För att dom kommer från ett annat land? Vad som framkommit så har dom varit skötsamma, jobbat hårt, är inte kända för att söpa sig fulla!
Vad som kommit fram enligt vittnen!
1 kl 18,15 ska dom suttit utanför sin bostad o fikat? ( Söndag)
2 Kl 19 ska bägge bröderna varit till affären i Blomberg o handlat? (Söndag)
3 Polisen va där på söndags natten o knackade på!
Jag måste bara få undra, hur ska denna 35 åringen hunnit med allt detta som beskrivs i tråden? Då pappan va där o en massa militärer, poliser.
Och sen ska 35 åringen slängt ut ägodelar som tillhör Lisa runt sin egen bostad?
Sen tycker inte jag att det är konstigt att Lisa messar fadern, att hon åker nu!
Tråden är väldigt jobbig, med allt detta upprepanden, o sen hur vissa spekulerar hej vilt.
Vissa skriver rena fantasi sakerna, man vet inte om man ska skratta eller gråta!