2015-07-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumangar
Vad menar du? Funkar som vanligt för mig.

kan bekräfta, bitstamp rullar på. Dock har dom haft intrång, bankproblem och helgdagar som vi inte har i sverige. Det får anses som normalt :-)
Citera
2015-07-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumangar
Antar att detta är transaktionshashen? https://blockchain.info/address/1JiHs2KsMdpBsUg59sGQfv6xxN8fzEGzSg
Nej, det där är din bitcoinadress, transaktionshashen, eller txid är till exempel denna:
https://blockchain.info/sv/tx/411a2654a449fc540af83c94ad5ce3860bc75c5ecf036a5ccd 57b82daaf8d7a3

Citat:
Jo alla mina inkommande bitcoins har blivit fullt confirmed, är endast denna som vägrar röra på sig.
Bra det.

Citat:
Kan du förklara hur jag återställer min wallet från blockkedjan?
Det är inte mycket pengar det rör sig om ändå, men principen... Har nu uppgraderat till 0.10.2 versionen.

pröva
Kod:
bitcoind -rescan
om inte det funkar, pröva med den hårdare varianten
Kod:
bitcoind -zapwallettxes=1
eller döda allt som inte ligger i blockkedjan
Kod:
bitcoind -zapwallettxes=2

och kör sedan -rescan efteråt.

Citat:
Överföringen var till mitt FS konto, men nu har dom bytt insättningsadress, är mina pengar förlorade tro?

Mvh
dom lär ha kvar den gamla adressen om dom inte sumpat nycklarna. vilket händer, kanke var därför dom bytte. Eller så genererar dom nya för varje transaktion, då har dom kvar dom gamla.

lycka till :-)
Citera
2015-07-08, 17:24
Medlem
Sumangars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cande
Nej, det där är din bitcoinadress, transaktionshashen, eller txid är till exempel denna:
https://blockchain.info/sv/tx/411a2654a449fc540af83c94ad5ce3860bc75c5ecf036a5ccd 57b82daaf8d7a3

Bra det.

pröva
Kod:
bitcoind -rescan
om inte det funkar, pröva med den hårdare varianten
Kod:
bitcoind -zapwallettxes=1
eller döda allt som inte ligger i blockkedjan
Kod:
bitcoind -zapwallettxes=2

och kör sedan -rescan efteråt.

dom lär ha kvar den gamla adressen om dom inte sumpat nycklarna. vilket händer, kanke var därför dom bytte. Eller så genererar dom nya för varje transaktion, då har dom kvar dom gamla.

lycka till :-)

Tack för tipsen!
Är det denna du menar? - https://blockchain.info/sv/tx/5a867f3c513ac3bd6d4397a144aa436d9e319438004665cb10 f15c8bec12fd79

Står att den adressen jag överförde till är förbrukad, det är den som slutar på EGzSg.
Du verkar duktig på detta, ser du nånting konstigt eller är det jag som gjort något fel?

Har f.ö just lyckas överföra från Bitstamp till nuc nyligen utan problem, just den där som står på "?" som inte vill röra sig, hehe.

Ska testa dina koder när jag fört klart allting, antar att jag skriver in dom i debug fönstret?
Tackar för hjälpen såhär långt! Uppskattar det, även om den överföringen går förlorad eller liknande så rör det sig inte om mycket pengar ändå

Mvh
Senast redigerad av Sumangar 2015-07-08 kl. 17:33.
Citera
2015-07-08, 19:18
Medlem
Sumangars avatar
Åh! Det funkade med
Kod:
-zapwallettxes=1
koden! Har fått tillbaka mina btc.

Tusen tack cande för hjälpen! Ska inte glömma detta nästa gång!

Åhh, va skönt att ha det löst
Citera
2015-07-08, 19:55
Medlem
KJuices avatar
Hur lång tid tar det för en transaktion att bli bekräftad? Skicka några coins igår (betalade lite i avgift), när kommer de fram?

https://blockchain.info/address/19fxUBiTtubpzFzwJsnM8ydFBvKZu4kEK4
Citera
2015-07-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJuice
Hur lång tid tar det för en transaktion att bli bekräftad? Skicka några coins igår (betalade lite i avgift), när kommer de fram?

https://blockchain.info/address/19fxUBiTtubpzFzwJsnM8ydFBvKZu4kEK4

Bekräftelse tar längre tid eftersom att någon/några spammade nätverket med microtransaktioner som alla miners tyvärr inte hinner bekräfta. Ingen som vet hur lång tid det kan tänkas ta.
Citera
2015-07-09, 09:48
Medlem
habeshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Bekräftelse tar längre tid eftersom att någon/några spammade nätverket med microtransaktioner som alla miners tyvärr inte hinner bekräfta. Ingen som vet hur lång tid det kan tänkas ta.
Varför gjorde man det? Motiv?
Kan det här, om utförd i större (läs massiv) skala, sega ner konfirmationerna så pass att det skapas en 'backlog' på flera dager eller liknande?
Är inte det här farligt?
Citera
2015-07-09, 11:49
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habesha
Varför gjorde man det? Motiv?
Kan det här, om utförd i större (läs massiv) skala, sega ner konfirmationerna så pass att det skapas en 'backlog' på flera dager eller liknande?
Är inte det här farligt?
Det räcker med att höja avgiften pyttelite så bekräftas de fort. Syftet är okänt, kanske rentav görs för att tvinga fram en lösning på det här tidiga stadiet snarare än senare när nätverket fått större betydelse.
Citera
2015-07-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Det räcker med att höja avgiften pyttelite så bekräftas de fort. Syftet är okänt, kanske rentav görs för att tvinga fram en lösning på det här tidiga stadiet snarare än senare när nätverket fått större betydelse.

Ja dom som attackerar nätverket får ju betala en jävla massa avgifter. Konsekvensen blir dyrare transaktioner i bitcoinnätverket och därför har litecoin börjat rusa i pris. På sikt tror jag det är oundvikligt att transaktionspriserna blir höga i bitcoinnätverket och mindre lokala kryptovalutor får plats med lägre avgifter.
Citera
2015-07-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh

Vad jag har läst så råkade Litecoin ut för detta under tidigt stadie och fixade detta genom att just höja transaktionsavgift. Kan vara detta som triggat bla LTC-pumpen senaste dagarna?
Citera
2015-07-09, 20:00
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Vad jag har läst så råkade Litecoin ut för detta under tidigt stadie och fixade detta genom att just höja transaktionsavgift. Kan vara detta som triggat bla LTC-pumpen senaste dagarna?
Och vad innebär det egentligen? Både Bitcoin och Litecoin är decentraliserat. Miners och användare kan sätta den avgift de känner för. Att man höjt standardklientens avgift spelar ingen roll egentligen då det är incitamenten inbyggda i systemet som kommer avgöra avgifterna långsiktigt.
Citera
2015-07-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Och vad innebär det egentligen? Både Bitcoin och Litecoin är decentraliserat. Miners och användare kan sätta den avgift de känner för. Att man höjt standardklientens avgift spelar ingen roll egentligen då det är incitamenten inbyggda i systemet som kommer avgöra avgifterna långsiktigt.
Tack (Y)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in