2015-07-06, 15:15
Medlem
latmanics avatar
Kan inte posta i drogforumet så jag postar här. På de sidor som man kan köpa roliga saker på så använder dom en kurs som ligger på runt 2300kr, men de sidor jag försöker köpa bitcoins ifrån ligger närmare 2500kr. Och då kostar de saker jag vill köpa för runt 700, över 800kr istället. Hur kommer det sig att det skiljer sig så mycket? Finns det någonstans man kan få tag på bitcoins för 2200-2300kr? Tills nu har jag använt mig av localbitcoins eftersom det är så snabbt och smidigt med swish.
Citera
2015-07-06, 15:33
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Kan situationen i Grekland ha något med detta att göra?

Ja delvis iaf. Finns flera rapporter om att btc handeln ökar kraftigt i Grekland men att den än så länge ligger lägre än i länder med hög volym som ex Ryssland. Min bedömning är att det kommer en btc boom nu. Köpläge skulle jag säga. Alla vi som sitter på btc kommer snart kunna åka på lång å skön semester i Grekland!
Citera
2015-07-06, 16:36
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Då jag inte är helt 100% på hur BC fungerar, men det jag vet är att BC skall vara en decentraliserad valuta och det betyder att inte bankerna kan hamstra eller förslava folk genom att låna ut pengar till ränta och amorteringar.

Men hur kommer samhället fungera utan bankerna om folk vill handla eller låna och hur ska löner betalas ut m.m?
Citera
2015-07-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latmanic
Kan inte posta i drogforumet så jag postar här. På de sidor som man kan köpa roliga saker på så använder dom en kurs som ligger på runt 2300kr, men de sidor jag försöker köpa bitcoins ifrån ligger närmare 2500kr. Och då kostar de saker jag vill köpa för runt 700, över 800kr istället. Hur kommer det sig att det skiljer sig så mycket? Finns det någonstans man kan få tag på bitcoins för 2200-2300kr? Tills nu har jag använt mig av localbitcoins eftersom det är så snabbt och smidigt med swish.

Köp från en exchange så får du bättre kurs. Bitstamp.net har låga avgifter.
Citera
2015-07-06, 18:36
Medlem
Hej!
Jag har ett problem och kör helt enkelt en chansning på att någon här fattar vad som strular:
jag använder Bitstamp när jag fixar med mina bitcoins och det har alltid funkat toppen. Idag dock så när jag ska föra över (withdrawal) bitcoins till en adress så får jag bara upp "failed" efter att jag har gjort den vanliga verifikationen via e-mail.
Jag har självklart inte skrivit in adressen manuellt, utan kopierat in den, så den ska stämma. Jag har såklart också kontaktat Bitstamps support, men där dröjer svaret, och jag börjar bli rätt desperat då detta måste lösas snabbare än snabbt.

Tacksam för svar.
Citera
2015-07-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latmanic
Localbitcoins är dyrt jämfört med andra, det är därför du får betala mer.
Tror att circle eller Safello tar swish.
Citera
2015-07-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Enligt en artikel i Metro finns ju en BC automat i Stockholm. Finns den kvar?

http://www.metro.se/nyheter/sveriges-forsta-bitcoin-automat-har-oppnat/EVHmli!WasGPVKKfFbCA/

Många klagar ju på att BC-valutan flukturerar kraftigt men det gör ju fonder och aktier och andra valutor också så det är egentligen inget argument mot BC tycker jag. Huvudsaken är ju att bli av med bankernas makt.

det står en BTM på malmskillnadsgatan 32, precis rätt distrikt för finansiella transaktioner
Citera
2015-07-08, 08:05
Medlem
Sumangars avatar
Hej!

Igår gjorde jag ett par transaktioner, 2 av 3st gick utmärkt! Men jag har en stående överföring som nu stått i snart 13 timmar utan en enda konfirmation... Jag tycker det är märkligt för att efter jag gjorde denna överföringen så har jag gjort 2 andra efteråt som gick bra och smärtfritt.

Någon som vet vad som hänt med just denna överföringen? jag använde 0.00001 som Transaktionsavgift vilket jag även gjorde med dom andra överföringarna. Men just denna verkar inte vilja bli bekräftad, det är ingen stor summa dock så för mig gör de inget om den transaktionen skulle "försvinna" tillslut.

Vad tror ni är problemet med just denna överföring? Är inte så där jätte insatt i hur transaktionerna fungerar, använder mig av Bitcoin Kärna version v0.10.1 (64-bit). Tror den är mest känd som Bitcoin-QT om man söker.

Har en fråga dock, går det att avbryta detta obekräftade transaktion så jag åtminstone får tillbaka mina BTC i min wallet? Eller är det bara att vänta och se vad som händer?

Nåväl, tack på förhand om ni har svaren hehe.

Mvh!
Citera
2015-07-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumangar
Hej!
Igår gjorde jag ett par transaktioner, 2 av 3st gick utmärkt! Men jag har en stående överföring som nu stått i snart 13 timmar utan en enda konfirmation... Jag tycker det är märkligt för att efter jag gjorde denna överföringen så har jag gjort 2 andra efteråt som gick bra och smärtfritt.

Någon som vet vad som hänt med just denna överföringen? jag använde 0.00001 som Transaktionsavgift vilket jag även gjorde med dom andra överföringarna. Men just denna verkar inte vilja bli bekräftad, det är ingen stor summa dock så för mig gör de inget om den transaktionen skulle "försvinna" tillslut.

Vad tror ni är problemet med just denna överföring? Är inte så där jätte insatt i hur transaktionerna fungerar, använder mig av Bitcoin Kärna version v0.10.1 (64-bit). Tror den är mest känd som Bitcoin-QT om man söker.

Har en fråga dock, går det att avbryta detta obekräftade transaktion så jag åtminstone får tillbaka mina BTC i min wallet? Eller är det bara att vänta och se vad som händer?

Nåväl, tack på förhand om ni har svaren hehe.
Mvh!

Jag förstår att du inte vill skicka med transaktionshashen här, men det underlättar otroligt mycket av en analys av läget. Men bitcoinnätverket har varit under attack i ett par dagar nu, någon/någon spammar nätverket med transaktioner med transaktionsavgifter på 0.0001 btc vilket har lett till längre confirmationstider.. en mycket dyr attack, så alla miners borde bli glada för extrainkomsterna..

Det du kan kolla är, är alla dina ingående bitcoins confirmed, om inte, så måste dom bli det innan dina utgående kan bli confirmed också. 0.00001 är en mycket låg transaktionsavgift, det ska inte vara något problem, men just nu kan det resultera i att det dröjer.

Angående reverse transaktion, så ja, om transaktionen tas bort av alla miners, dvs, dom ser den som ogiltig, eller för låg avgift, eller av någon anledning som jag inte känner till, så kan du återställa din wallet från blockkedjan, eftersom den transaktionen inte finns med där så försvinner den. Men risken är att du har två transaktioner i cyberspace som är i konflikt med varandra och då är det lite 50/50 vilken som går igenom.. my advice, vänta och se. och uppgradera till 0.10.2
Citera
2015-07-08, 14:13
Medlem
Sumangars avatar
Antar att detta är transaktionshashen? https://blockchain.info/address/1JiHs2KsMdpBsUg59sGQfv6xxN8fzEGzSg
Jo alla mina inkommande bitcoins har blivit fullt confirmed, är endast denna som vägrar röra på sig.

Kan du förklara hur jag återställer min wallet från blockkedjan?
Det är inte mycket pengar det rör sig om ändå, men principen... Har nu uppgraderat till 0.10.2 versionen.

Överföringen var till mitt FS konto, men nu har dom bytt insättningsadress, är mina pengar förlorade tro?

Mvh
Citera
2015-07-08, 14:39
Medlem
zickans avatar
Vad händer med bitstamp?
Citera
2015-07-08, 15:03
Medlem
Sumangars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Vad händer med bitstamp?

Vad menar du? Funkar som vanligt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in