Citat:
Ursprungligen postat av
Sumangar
Hej!
Igår gjorde jag ett par transaktioner, 2 av 3st gick utmärkt! Men jag har en stående överföring som nu stått i snart 13 timmar utan en enda konfirmation... Jag tycker det är märkligt för att efter jag gjorde denna överföringen så har jag gjort 2 andra efteråt som gick bra och smärtfritt.
Någon som vet vad som hänt med just denna överföringen? jag använde 0.00001 som Transaktionsavgift vilket jag även gjorde med dom andra överföringarna. Men just denna verkar inte vilja bli bekräftad, det är ingen stor summa dock så för mig gör de inget om den transaktionen skulle "försvinna" tillslut.
Vad tror ni är problemet med just denna överföring? Är inte så där jätte insatt i hur transaktionerna fungerar, använder mig av Bitcoin Kärna version v0.10.1 (64-bit). Tror den är mest känd som Bitcoin-QT om man söker.
Har en fråga dock, går det att avbryta detta obekräftade transaktion så jag åtminstone får tillbaka mina BTC i min wallet? Eller är det bara att vänta och se vad som händer?
Nåväl, tack på förhand om ni har svaren hehe.
Mvh!
Jag förstår att du inte vill skicka med transaktionshashen här, men det underlättar otroligt mycket av en analys av läget. Men bitcoinnätverket har varit under attack i ett par dagar nu, någon/någon spammar nätverket med transaktioner med transaktionsavgifter på 0.0001 btc vilket har lett till längre confirmationstider.. en mycket dyr attack, så alla miners borde bli glada för extrainkomsterna..
Det du kan kolla är, är alla dina ingående bitcoins confirmed, om inte, så måste dom bli det innan dina utgående kan bli confirmed också. 0.00001 är en mycket låg transaktionsavgift, det ska inte vara något problem, men just nu kan det resultera i att det dröjer.
Angående reverse transaktion, så ja, om transaktionen tas bort av alla miners, dvs, dom ser den som ogiltig, eller för låg avgift, eller av någon anledning som jag inte känner till, så kan du återställa din wallet från blockkedjan, eftersom den transaktionen inte finns med där så försvinner den. Men risken är att du har två transaktioner i cyberspace som är i konflikt med varandra och då är det lite 50/50 vilken som går igenom.. my advice, vänta och se. och uppgradera till 0.10.2