2015-07-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Förlåt min okunnighet men var det inte tal om nåt BC-kort? Hur fungerar det och var får man tag i ett sånt?

Är det detta dom talar om?

https://bitplastic.com/

Det där är en scamsida.
Citera
2015-07-03, 11:20
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Det där är en scamsida.

Jag hittade några ställen till men dom kanske också är scamsidor? Finns det någon äkta alls?
Citera
2015-07-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag hittade några ställen till men dom kanske också är scamsidor? Finns det någon äkta alls?

Kan tyvärr inte svara på det. Vågar inte ge mig in på plastkorts-marknaden. En av grejerna med bitcoin är just att vi ska slippa kort.
Citera
2015-07-03, 19:53
Medlem
Har använt mig av FYBSE och safello tidigare för att köpa och sälja BTC. Men nu suger båda. FYBSE gör bara utbetalningar på fasta summor och safello, är ja helt stängd för tillfället. Finns det någon annan bra sida man kan sälja lite BTC utan att behöva lägga en halvtimme på att scanna räkningar och id kort osv? Inga problem med att använda mitt personnr och adress osv.
Citera
2015-07-03, 21:56
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Enligt en artikel i Metro finns ju en BC automat i Stockholm. Finns den kvar?

http://www.metro.se/nyheter/sveriges-forsta-bitcoin-automat-har-oppnat/EVHmli!WasGPVKKfFbCA/

Många klagar ju på att BC-valutan flukturerar kraftigt men det gör ju fonder och aktier och andra valutor också så det är egentligen inget argument mot BC tycker jag. Huvudsaken är ju att bli av med bankernas makt.
Citera
2015-07-04, 08:25
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag brukar normalt sett används Bitstamp och har inte haft några problem. Nu måste jag dock göra någon extra verifiering där. Det ska inte vara några konstigheter, men det tar ett tag.

Jag skulle helst sälja några bitcoins under riden innan detta är klart. Var kan jag sälja 4-5 BTC och få in dem på bankkonto så snabbt som möjligt?

Kanske är för sent men jag har använt localbitcoins.com med gott resultat. Finns köpare med swish så du har pengarna väldigt snabbt. Nackdelen är att det inte alltid är så fördelaktig kurs.
Citera
2015-07-04, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNOHV
Har använt mig av FYBSE och safello tidigare för att köpa och sälja BTC. Men nu suger båda. FYBSE gör bara utbetalningar på fasta summor och safello, är ja helt stängd för tillfället. Finns det någon annan bra sida man kan sälja lite BTC utan att behöva lägga en halvtimme på att scanna räkningar och id kort osv? Inga problem med att använda mitt personnr och adress osv.
Vad menar du med fasta summor?
Citera
2015-07-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Vad menar du med fasta summor?

Jag kan endast göra uttag i sek över swish i summorna 500, 1000, 3000, 10000. Hittar inte något om banköverföring som fanns för en tid sen.
Citera
2015-07-04, 14:46
Medlem
Stone..s avatar
Finns det fler sidor som har betalningsmetoden Swish?

Använder mest Safello men funkar det ju fan inte!

Mvh.
Citera
2015-07-05, 20:23
Medlem
Nu händer det mycket. $274 nu på Bitstamp.
Citera
2015-07-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numm3r3
Nu händer det mycket. $274 nu på Bitstamp.

Kan situationen i Grekland ha något med detta att göra?
Citera
2015-07-06, 11:52
Medlem
brevlunds avatar
Hur i helvete sätter man in stålar på fybse med bankgiro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in