Citat:
Ursprungligen postat av
pandanaa
Har någon testat coinsbank.com kort?
Förklara gärna lite närmare hur dem fungerar?
1. Är det anonymt utan att behöva verifiera sin identitet på något sätt vid beställning av kort?
2. Får man en virituell wallet direkt kopplat till kortet eller måste man köpa det extra?
3. Går det att använda i svenska automater för uttag? (Eller bara på ATMs för EUR, GBP, RU eöler USD?)
4. Förvatt flytta dem online, krävs då en manuell växling för att få intäkterna till ett vanligt bankkonto i valfritt land?
Ifall detta är ett dåligt alternativ till så nära helanonymt bankomat kort för btc med tillhörande wallet/konto.
Vad är alternativen? Tips?
Jag har ett Coinsbank EURO kort.
1. Ja och nej. Det är anonymt men för att kunna ta ut pengar och spendera till vissa nivåer och få lägre avgift så är det bäst med ett "named card", det går använda utan skicka in ID men när man gör det så förändras taken på nivån man spendera. Man ser på sajten vilken "nivå" man uppnått baserat på vilka ID/räkningar-uppgifter man skickat in.
Här kan man ju se olika avgifterna baserat på kort.
https://coinsbank.com/cards-details
2. Ja, du får en vanlig bitcoin-plånbok som kortet är kopplat till sen
3. Ja det tror jag. Har bara testat handla på restaurang och det är som ett helt vanligt VISA debit kort.
4. ?
Personligen ser jag kortet som en rolig grej bara. Kan inte rekommendera det egentligen. Det blir ju en 3% växlingsavgift från Euro till SEK när man använder det i Sverige.