2017-02-02, 01:34
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
tröttnade lite på multibit och ville prova electrum. Men såg att man inte kan göra flera nya adresser likt man kunde på multibit, utan man har endast 1. Någon som vet hur man lägger till flera likt multibit?

Electrum stöder två olika sorters wallets. Jag skulle tro att följande länk är aktuell för dig.

http://bitcoin.stackexchange.com/questions/37739/how-do-i-create-a-new-address-in-electrum

Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Tjaaa haha, blir tvungen att lära mig bitcoins nu då en vän behöver ett par grejer.

Efter att ha skapat ett konto på localbitcoins, kan man handla bitcoins ifrån en annan sida och sedan få sina bc på local?
Därefter sätter man in sina bc på tex fs, med sin insättningsadress? (Som Fs automatiskt ger dig)

Rätta steg?
Localbitcoins är till för att köpa och sälja bitcoins. Tänker du köpa dina coins någon annanstans så finns det ingen anledning att ha ett konto där.
Citera
2017-02-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Tjaaa haha, blir tvungen att lära mig bitcoins nu då en vän behöver ett par grejer.

Efter att ha skapat ett konto på localbitcoins, kan man handla bitcoins ifrån en annan sida och sedan få sina bc på local?
Därefter sätter man in sina bc på tex fs, med sin insättningsadress? (Som Fs automatiskt ger dig)

Rätta steg?
Läs denna guiden är du snäll.
https://www.ovpn.se/sv/blog/bitcoin/
Citera
2017-02-02, 19:54
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kifinghty
Läs denna guiden är du snäll.
https://www.ovpn.se/sv/blog/bitcoin/

Fick reda på hur man gjorde med localbitcoins igår.
Citera
2017-02-14, 08:35
Medlem
justonefix124s avatar
Köpa med swish/banköverföring. Diskret och gärna billigt.
Citera
2017-02-14, 11:11
Medlem
den.dryges avatar
Låt säga att jag köper för 1000 kr på BTCX, då får jag 0.09984995 bitcoins?
Hur pass snabbt kan det öka?
Citera
2017-02-14, 23:24
Medlem
Öka?
https://blockchain.info/charts/market-price?timespan=all

Den kan gå upp med 100x eller så kan det gå ner med x100
Citera
2017-02-15, 10:13
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskigt
Öka?
https://blockchain.info/charts/market-price?timespan=all

Den kan gå upp med 100x eller så kan det gå ner med x100

ja de e jag innförståd med
Kollar man den statistiken så är det ju knappt lönt att investera
Citera
2017-02-16, 19:21
Medlem
EvelKnievels avatar
Handlade lite saker på Tradera idag och i standardiserade vinnarmailen står det:

"Varning! Om Swish ska användas, genomför aldrig en betalning som innehåller ordet bitcoin i meddelandet."

Varför tror ni att det varnas om detta?
Citera
2017-02-16, 20:30
Medlem
Det är för att Bitcoinhandlare som BTCX tar emot Swish-betalningar med ordet "Bitcoin" i meddelandet. Om "säljaren" på Blocket vill att du ska Swisha till BTCX för att få betalt i Bitcoin blir du troligen blåst på de saker du trott att du köpt. Du kan kanske dra tillbaka din Swish-betalning men BTCX kan omöjligt dra tillbaka Bitcoin-utbetalningen till bedragaren.
Citera
2017-02-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
ja de e jag innförståd med
Kollar man den statistiken så är det ju knappt lönt att investera
Om du bara är ute efter att spekulera i värdet kan du kolla upp ICONOMI (ICN) istället för Bitcoin. Bitcoins syfte är som bekant inte att stiga i värde även om det ofta gör det. Huvudsyftet med Bitcoin är att kunna skicka pengar direkt till andra utan att behöva förlita sig på banker.
Syftet med ICN är att spekulera i olika kryptovalutors värde och detta verkar passa dig bättre. ICONOMI drivs av personerna bakom Cashila och om du litar på dem och tror att det kan vara mer lönsamt att spekulera i flera olika valutor istället för bara Bitcoin kan det vara en god investering. ICN-tokens kommer sannolikt stiga i värde om ICONOMI gör bra investeringar och de betalar även ut vinsterna till alla ICN-ägare via Ethereums blockkedja. ICN kan handlas på mkr.market, Kraken och Liqui med flera.

Här kan du se vilka kryptovalutor ICONOMI har investerat i för tillfället: ICONOMI Cryptocurrencies Index (ICNX) 31 January 2017 Rebalancing
Citera
2017-02-19, 20:03
Medlem
pandanaas avatar
Har någon testat coinsbank.com kort?
Förklara gärna lite närmare hur dem fungerar?

1. Är det anonymt utan att behöva verifiera sin identitet på något sätt vid beställning av kort?
2. Får man en virituell wallet direkt kopplat till kortet eller måste man köpa det extra?
3. Går det att använda i svenska automater för uttag? (Eller bara på ATMs för EUR, GBP, RU eöler USD?)
4. Förvatt flytta dem online, krävs då en manuell växling för att få intäkterna till ett vanligt bankkonto i valfritt land?

Ifall detta är ett dåligt alternativ till så nära helanonymt bankomat kort för btc med tillhörande wallet/konto.
Vad är alternativen? Tips?
Citera
2017-02-19, 21:25
Medlem
DigitalNomadXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandanaa
Har någon testat coinsbank.com kort?
Förklara gärna lite närmare hur dem fungerar?

1. Är det anonymt utan att behöva verifiera sin identitet på något sätt vid beställning av kort?
2. Får man en virituell wallet direkt kopplat till kortet eller måste man köpa det extra?
3. Går det att använda i svenska automater för uttag? (Eller bara på ATMs för EUR, GBP, RU eöler USD?)
4. Förvatt flytta dem online, krävs då en manuell växling för att få intäkterna till ett vanligt bankkonto i valfritt land?

Ifall detta är ett dåligt alternativ till så nära helanonymt bankomat kort för btc med tillhörande wallet/konto.
Vad är alternativen? Tips?
Jag har ett Coinsbank EURO kort.

1. Ja och nej. Det är anonymt men för att kunna ta ut pengar och spendera till vissa nivåer och få lägre avgift så är det bäst med ett "named card", det går använda utan skicka in ID men när man gör det så förändras taken på nivån man spendera. Man ser på sajten vilken "nivå" man uppnått baserat på vilka ID/räkningar-uppgifter man skickat in.

Här kan man ju se olika avgifterna baserat på kort.
https://coinsbank.com/cards-details

2. Ja, du får en vanlig bitcoin-plånbok som kortet är kopplat till sen

3. Ja det tror jag. Har bara testat handla på restaurang och det är som ett helt vanligt VISA debit kort.

4. ?

Personligen ser jag kortet som en rolig grej bara. Kan inte rekommendera det egentligen. Det blir ju en 3% växlingsavgift från Euro till SEK när man använder det i Sverige.
Senast redigerad av DigitalNomadX 2017-02-19 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in