2013-06-05, 13:39
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Ang köp av bitcoins

Förde över pengar i söndags och idag onsdag fortfarande inga pengar inne på kapiton

förde över ifrån swedbank... ska det ta så här lång tid? :S
Citera
2013-06-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu

Det är precis valutans orubblighet och anonymitet som get den fiender i bankkretsar. Bitcoin blir ett alternativ till styrda och kontrollerade transaktioner i centralstyrda valutor.

Bitcoin är varken orubbligt eller anonymt.
Citera
2013-06-05, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Ang köp av bitcoins

Förde över pengar i söndags och idag onsdag fortfarande inga pengar inne på kapiton

förde över ifrån swedbank... ska det ta så här lång tid? :S

Nej Kapiton brukar gå på en dag.

Var köper man "lite coins"?
Citera
2013-06-05, 19:29
Medlem
LTC finns på b.la. Bitfinex och Vircurex.
Citera
2013-06-06, 02:02
Medlem
Fattade inte riktigt, skulle sätta in pengar så stog det nåt liknande "send your money to" sen massa bokstäver och siffror, inte en länk utan bara siffror å bokstäver. Måste man ha nåt annat program eller sida för att föra över eller hur?
Citera
2013-06-06, 08:34
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Bitcoin är varken orubbligt eller anonymt.
Skitprat! Motivera!!!

Transaktionerna är totalt anonyma. Visa mig hur de kan avslöjas. Visa mig hur man kunde göra hyperinflations sedel tryckning med bitcoin — som man kan med t.ex. dollarn (quantitative easing)
Citera
2013-06-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnieWee
Fattade inte riktigt, skulle sätta in pengar så stog det nåt liknande "send your money to" sen massa bokstäver och siffror, inte en länk utan bara siffror å bokstäver. Måste man ha nåt annat program eller sida för att föra över eller hur?

Det är ditt 'kontonummer', din bitcoin adress, där dina BC sen finns tillgängliga. Så använd det som meddelande vid överföringen så landar BC i just din bc-wallet.
Citera
2013-06-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5park
Det är ditt 'kontonummer', din bitcoin adress, där dina BC sen finns tillgängliga. Så använd det som meddelande vid överföringen så landar BC i just din bc-wallet.

Eller kanske en pgpkryptering? Kolla upp BCadress och kryptering på google så vet du.
Citera
2013-06-06, 09:26
Medlem
zala's avatar
Min Electrumklient vill inte ansluta till nagon server sa jag dopte om min wallet.dat till nagot annat och forsokte starta om programmet for att restore:a min wallet med min seed som man far. Hur som helst sa hander inget nar jag startar Electrum igen.
Citera
2013-06-06, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Skitprat! Motivera!!!

Transaktionerna är totalt anonyma. Visa mig hur de kan avslöjas. Visa mig hur man kunde göra hyperinflations sedel tryckning med bitcoin — som man kan med t.ex. dollarn (quantitative easing)
Du skrev "Det är precis valutans orubblighet och anonymitet som get den fiender i bankkretsar"

Men Bitcoin är inte orubbligt den är extremt volatil och det går att ta över hela valutan med bruteforce och dessutom hacka och manipulera den.
Att stänga ned hela Bitcoinnätverket är svårt men inte omöjligt.
Varenda transaktion registreras dessutom "för evigt" och går ganska lätt att knyta ihop med de som gjort den om man vill.
Inflation är för den globala ekonomin dessutom oftast att föredra framför deflation. Pengar ska vara i användning inte sparas på hög.
Citera
2013-06-06, 10:32
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du skrev "Det är precis valutans orubblighet och anonymitet som get den fiender i bankkretsar"

Men Bitcoin är inte orubbligt den är extremt volatil och det går att ta över hela valutan med bruteforce och dessutom hacka och manipulera den.
Att stänga ned hela Bitcoinnätverket är svårt men inte omöjligt.
Varenda transaktion registreras dessutom "för evigt" och går ganska lätt att knyta ihop med de som gjort den om man vill.
Inflation är för den globala ekonomin dessutom oftast att föredra framför deflation. Pengar ska vara i användning inte sparas på hög.
Du fabulerar!
  • Ingen har visat hur man hackar bitcoins. Om man kunde skulle all kryptering plötsligt vara hackad!
  • Skryt på att du kan stänga ned ett P2P nätverk. Du har nog ingen aning om tekniken bakom bitcoin — P2P alltså.
  • Transaktionerna registreras. En registrering är nödvändig för att bevisa du äger dina bitcoins (annars var det ju inte möjligt att handla). Men det är möjligt att anonymisera dina transaktioner, om du vill så. Bitcoinsen är ju bara bundna till en elektronisk portmonnä, som är helt anonym om, du vill. — Och vilken fara ser du i att ditt bankonto inte är anonymt?
  • Hur tar man över valutan "med brute force"? Om nån köpte upp massor med bitcoin är han otroligt rik och vad skulle vara skadan för alla andra användare då?
  • Volatil? Javisst men inte så extremt som du låter påskina. Inget hinder för sund handel där.
En viktigare fråga? Vad är dina verkliga motiv med denna påhittade attack? Jag tror du hatar bitcoins image helt enkelt — lite på samma sätt om vissa hatar Toyota Pirus, då den är så miljövänlig.
Senast redigerad av DetVarTypisktJu 2013-06-06 kl. 10:34.
Citera
2013-06-06, 10:34
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
En liten varning, eller åtminstone uppmaning att ta det lite försiktigt, för MtGox.
Jag gjorde en SEPA-överföring till deras polska konto för två veckor sen, det har gått 9 bankdagar sen dess och ännu inga pengar på mitt MtGox-konto. Så här lång tid har det aldrig tagit, brukade gå på 3-4 dagar.
Så har du bråttom, använd nån annan sida.
Just nu börjar jag bli lite nervös för att ö.h.t. få in pengarna...

Om nån blev orolig (jag blev det) kan jag glädjande nog berätta att pengarna kom in i tisdags efter några kontakter fram och tillbaks med supporten (som var väldigt snabb att svara kan tilläggas). Förmodligen "den mänskliga faktorn" som missat min insättning när den dagens insättningar skulle föras in på respektive konto. Inte bra att det hände förstås, men jag är relativt nöjd nu iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in