Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-01, 23:17
Medlem
Haploopss avatar
Grymt avsnitt!
Jag skrattade gott vid ett flertal tillfällen.
Citera
2015-07-01, 23:59
Medlem
Run3s avatar
Det slog mig när jag lyssnade på ett par avsnitt att mycket av podden läggs på Flashback-historia där åratal gamla trådar rotas upp. T.ex. det rykande färska avsnitt 22 - Kiosktjuven, som förvisso var mycket underhållande.

Men hade det inte varit kul om man på något sätt kunde inkorporera pågående trådar? Typ senaste nytt, vad har hänt den senaste veckan/veckorna på Flashback. Är det någon tråd som visar sig leva länge skulle det kunna bli en följetång.

Jag har flera gånger känt ett sug att gå in och bidra med ett inlägg när du citerat inlägg från en rolig tråd, typ pandatråden eller kiosktjuven. Men är tråden inte låst sedan länge, känns det dumt att bumpa den från flera år i vila. Därför hade det varit kul med lite fräschare trådar, även om det kanske inte blir samma humorvärde då urvalet är sämre jämfört med flera år av Flashback-historia.

Bara en spontan idé jag hade. Hare' gött!
Citera
2015-07-02, 04:20
Medlem
GeneralPoops avatar
Här är ett tips på en rätt rolig tråd (behöver inte vara världens längsta avsnitt) men det handlar om en kille (eller tjej, kommer inte ihåg) som får för sig att en glasskiosk är vägen till the monies. Och gör det med en riktigt skön och positiv inställning.
(FB) Starta eget och TJÄNA PENGAR?
Citera
2015-07-02, 14:51
Medlem
sericss avatar
Salgoud, jag älskar dig, JAG ÄLSKAR DIG!!!!!! haha. Du har ingen aning hur länge jag väntat på att något sådant här ska hända ! Du har superskön röst och dialekt att lyssna på (inte så grov skånska, eller kanske ingenting alls vad vet jag egentligen? ) och du är så förbannat bra på att läsa kommentarerna och stavfelen så det blir riktigt jävla roligt att lyssna på, älskar även när det brister för dig och du börjar garva det gör det hela mycket bättre . Snälla sluta aldrig göra detta för jag kommer följa det här (och kanske ställa upp med en röst om det behövs) tills döden skiljer oss åt!! rövslickare må jag låta som men en av höjdpunkterna på veckan är onsdagar när ett nytt avsnitt av denna pod släpps!
Citera
2015-07-02, 18:40
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Jag kan inte hjälpa det, men jag måste ge lite kritik. Eller vad man ska kalla det. Ett tips kanske? Vad du än gör, bli inte tung gangster och börja prata sådär som du gör i inledningen för din dialekt gör att det inte är ett dugg respektingivande. Lite som när man hör en arg norrman.

Nåja. Det var tvunget att komma ut, jag garvade gott redan där. Sen fortsatte jag att pendla mellan att garva och psykopatle genom hela avsnittet. Så jävla roligt! Hatten av för att du får till den fantastiska stavningen så bra.

Som jag tidigare skrivit så önskar jag mig fler såna här uppläsningar, de är fantastiska!

Haha! Jag ska göra mitt främsta för att undvika det livsödet. Arg norrman!

Citat:
Ursprungligen postat av Haploops
Grymt avsnitt!
Jag skrattade gott vid ett flertal tillfällen.

Riktigt skoj att höra!

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det slog mig när jag lyssnade på ett par avsnitt att mycket av podden läggs på Flashback-historia där åratal gamla trådar rotas upp. T.ex. det rykande färska avsnitt 22 - Kiosktjuven, som förvisso var mycket underhållande.

Men hade det inte varit kul om man på något sätt kunde inkorporera pågående trådar? Typ senaste nytt, vad har hänt den senaste veckan/veckorna på Flashback. Är det någon tråd som visar sig leva länge skulle det kunna bli en följetång.

Jag har flera gånger känt ett sug att gå in och bidra med ett inlägg när du citerat inlägg från en rolig tråd, typ pandatråden eller kiosktjuven. Men är tråden inte låst sedan länge, känns det dumt att bumpa den från flera år i vila. Därför hade det varit kul med lite fräschare trådar, även om det kanske inte blir samma humorvärde då urvalet är sämre jämfört med flera år av Flashback-historia.

Bara en spontan idé jag hade. Hare' gött!

Det är helt sant! Det hade varit väldigt skoj att jobba med något aktuella också - problemet är att det kan ta ett tag innan en tråd uppnår någon form av kulstatus, och med så mycket som skrivs hela tiden är det svårt att hitta guldkornen.. Men kläm in tips om du ser något!

Vad gäller att citera trådarna jag snackat om så går det ju i Kiosktråden.. vet inte hur mods ser på att de dras upp, bara.

Bl.a. Lemassive tog nyligen upp idén att jag borde rekrytera 2 medarbetare som jag kan snacka aktuella trådar med i ett separat avsnitt en gång i veckan eller så. Med rätt kemi tror jag det hade blivit skoj, men det kräver också att folk är sugna på att köra regelbundet. Om någon är sugen får ni gärna ta kontakt så kan vi försöka få till ett testavsnitt iaf. Självklart kommer eventuella medhjälpare också behöva hjälpa till att hitta intressanta trådar.

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Här är ett tips på en rätt rolig tråd (behöver inte vara världens längsta avsnitt) men det handlar om en kille (eller tjej, kommer inte ihåg) som får för sig att en glasskiosk är vägen till the monies. Och gör det med en riktigt skön och positiv inställning.
(FB) Starta eget och TJÄNA PENGAR?

Tackar! Ska ta en kik på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av serics
Salgoud, jag älskar dig, JAG ÄLSKAR DIG!!!!!! haha. Du har ingen aning hur länge jag väntat på att något sådant här ska hända ! Du har superskön röst och dialekt att lyssna på (inte så grov skånska, eller kanske ingenting alls vad vet jag egentligen? ) och du är så förbannat bra på att läsa kommentarerna och stavfelen så det blir riktigt jävla roligt att lyssna på, älskar även när det brister för dig och du börjar garva det gör det hela mycket bättre . Snälla sluta aldrig göra detta för jag kommer följa det här (och kanske ställa upp med en röst om det behövs) tills döden skiljer oss åt!! rövslickare må jag låta som men en av höjdpunkterna på veckan är onsdagar när ett nytt avsnitt av denna pod släpps!

Ojojoj! Uppriktigt väldigt härligt att höra. Sporrar alltid när folk gillar podden! Många tack!
Citera
2015-07-03, 15:05
Medlem
razzzorblades avatar
Vill börja med att tacka för en grym pod! intressant och bra upplägg.

Och vill även komma med ett program tips, från tråden https://www.flashback.org/t2168959 "kidnappa o dra ner badande flickor med dykardräkt, simma iväg osedd under"

Helt sjuk tråd enligt mej som jag gärna hade hört ett avsnitt om.

Återigen tack för ett grymt jobb och trevlig sommar !
Citera
2015-07-03, 20:16
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud

Oj du, den kepsen har historier att berätta ser det ut som. :P Tack för bilden!

Jodå den har hunnit med lite grejjer under sitt ettåriga liv.
Citera
2015-07-04, 02:10
Medlem
Salorms avatar
Helt sjukt, sitter och skrattar så jag gråter åt avsnitt 21, fan vad bra du är!
Citera
2015-07-04, 07:45
Medlem
Streeets avatar
Tja!

Jag är relativt ny lyssnare och har fastnat totalt för denna pod!

Fan va kul med bigfatcone snack, gärna mer från honom, jag tyckte även hans tankar kring flashare som inte får ligga var riktigt bra.

Den där Shakademus, helt underbart kul, det är verkligen min humor! tack som fan för den

Jag la märkte till att under en viss pod där du pratar/läser ditt manus att du lagt in lite uppiggande ljud, i detta fall pisksnärtar, professionellt gjort!

Det kommer mer feedback från mig var de lider, tack för kul underhållning, bra jobbat.
Citera
2015-07-06, 20:08
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razzzorblade
Vill börja med att tacka för en grym pod! intressant och bra upplägg.

Och vill även komma med ett program tips, från tråden https://www.flashback.org/t2168959 "kidnappa o dra ner badande flickor med dykardräkt, simma iväg osedd under"

Helt sjuk tråd enligt mej som jag gärna hade hört ett avsnitt om.

Återigen tack för ett grymt jobb och trevlig sommar !

Haha, det där var något av det sjukare på forumet.. Svårsmält men intressant, ska fundera på det! Synd bara att TS inte verkar ha varit aktiv sedan 2013. Har sedan jag startade podden velat intervjua en av FBs påstådda peddos.. Ha en fin sommar du också.

Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Jodå den har hunnit med lite grejjer under sitt ettåriga liv.

Haha, det vill jag lova! Trodde den var betydligt äldre. Ett avsnitt om kepsens äventyr?

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Helt sjukt, sitter och skrattar så jag gråter åt avsnitt 21, fan vad bra du är!

Gott att höra, inte minst från en av skribenterna själv! =)

Citat:
Ursprungligen postat av Streeet
Tja!

Jag är relativt ny lyssnare och har fastnat totalt för denna pod!

Fan va kul med bigfatcone snack, gärna mer från honom, jag tyckte även hans tankar kring flashare som inte får ligga var riktigt bra.

Den där Shakademus, helt underbart kul, det är verkligen min humor! tack som fan för den

Jag la märkte till att under en viss pod där du pratar/läser ditt manus att du lagt in lite uppiggande ljud, i detta fall pisksnärtar, professionellt gjort!

Det kommer mer feedback från mig var de lider, tack för kul underhållning, bra jobbat.

Skoj med nya lyssnare BFC är jävligt skön, och vi försöker få till ett avsnitt till - väntar på att han ska återkomma med ett datum som funkar för honom, bara, så förhoppningsvis kommer hans knarkskoleavsnitt ut inom en ganska snar framtid.

Japp ibland lägger jag in lite ljudeffekter - minns inte helt i vilka avsnitt det förekommer, men vet att det finns rikligt med sådana i båda de senaste avsnitten (21 och 22), så har du inte lyssnat på dessa ännu kan du iaf se fram emot det..

Feedback är alltid välkommet, och sprid gärna ordet!
Citera
2015-07-06, 20:36
Medlem
BigFatCones avatar
Hej! BFC lär ha tid lite när som, han håller på med sitt manus (läs: prokrastinerar och gör det i sista sekund) bara.

För övrigt så kan jag tipsa alla som gillade panda-tråden om att det finns en fortsättning, dock bara för er med tillgång till Laidback. Jag har ett svagt minne av att jag redan har postat länken men det verkar inte så. Håll till god i alla fall och vem vet, kanske nån annan har stött på pandan?

(FB) Angående den där pandan..
Citera
2015-07-06, 20:38
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hej! BFC lär ha tid lite när som, han håller på med sitt manus (läs: prokrastinerar och gör det i sista sekund) bara.

Gott! Bara hojta till.

Citat:
För övrigt så kan jag tipsa alla som gillade panda-tråden om att det finns en fortsättning, dock bara för er med tillgång till Laidback. Jag har ett svagt minne av att jag redan har postat länken men det verkar inte så. Håll till god i alla fall och vem vet, kanske nån annan har stött på pandan?

(FB) Angående den där pandan..

Och där har vi avsnitt... 30? Hehe, ska läsa och se om det kan bli en uppföljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in