Citat:
Ursprungligen postat av
Salgoud
Hej!
Gang Stalking är en term som används väldigt flitigt av människor som - precis som du säger - känner sig förföljda. De flesta av oss uppfattar deras berättelser som vanföreställningar, men i deras ögon handlar det om att allt och alla (grannar, människor de inte känner, regeringen, läkare, psykologer, you name it) försöker förstöra deras liv. Väldigt vanligt är att de ser mönster, t.ex. att "ovanligt många" röda bilar kör förbi deras hus, eller att folk tittar konstigt på dem. Ofta har de långa listor på övergrepp som de utsätts för, och det kan som sagt vara allt ifrån psykisk terror i form av att vissa bilar kör förbi ofta, till att staten försöker göra dem sjuka med radiovågor eller genom att förgifta deras mat.
De om utsätts (nåja..) för Gang Stalking kallar sig för 'Targeted Individuals' och deras motståndare är 'perps' (perpetrators). Många länder (sverige inkluderat) har organisationer uppbyggda av Targeted Individuals där de hjälper varandra att förstå vad som sker, och hur man hanterar det. Det finns mycket intressant information på nätet skrivet av dessa.
Vill du få mer insikt i hur de tänker kan jag rekommendera att du går med i t.ex.
denna facebookgruppen, där targeted individuals från världen över delar sina erfarenheter.
Att avsnittet heter Gang Stalking beror helt enkelt på att skribenten (var det alex-84?) själv menade att det var detta han var utsatt för, och hans berättelser faller inom ramen för hur termen vanligtvis används. Min egen position är också att det handlar om människor som behöver uppsöka psykiatrin för sin egen skull.
Ok, tack för svaret, jag blev lite konfunderad och tänkte att jag missat att det som beskrevs skulle var något som alla helt plötslig identifierades som riktig förföljelse och mobbing av folk i allmänhet och tänket "herregud här har jag missat något", haha...
Men jag hade missat något hade ingen aning om att dessa personer hade annamat dessa begrepp Gang Stalking och Targeted Individuals, än mindre att dom vänt sig mot varandra för att försöka hitta svaren på dom kopplingar dom gör.
Det är ju egentligen självklart allt finns ju på nätet nu varför skulle inte dom försöka förstå vad dom upplever genom att vända sig till andra som har samma (om än felaktiga) uppfattning om sakernas tillstånd, halva FB består ju av det tex
Detta var intressant och jag lärde mig någon nytt något som gör mig oroad för dom som kallar sig för Targeted Individuals på samma sätt jag oroade mig för dom som kallade sig "ProAna" när dom dök upp.
Jag har inte Facebook så jag kan inte kolla på det nu men ska ta mig en titt när jag kan använda polares konto, det känns som det räcker med information om detta för idag, det här var lite skakande nyheter får jag erkänna.
Hade inte att dom jag träffat som är plågade av detta ska börja försöka lösa gåtorna tillsammans det är nog det sämsta dom kan göra.
Ska försöka smälta detta nu, tack för att du förvandlade en solig fin sommardag till ett orosmoln av illavarslande bekymmersamma tankar, bra jobbat!!!