Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Så ser magneterna/pins ut
http://i61.tinypic.com/2zgep76.jpg
http://i58.tinypic.com/2nl8p4o.jpg

Roligt att höra, tack ska du ha!

Stämmer bra det. Har jobbat en hel del på att få till ett avsnitt från förhören, men besitter inte talang nog.
Vad är det som knyter sig för dig då?
Citera
2015-06-11, 20:09
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Så ser magneterna/pins ut
http://i61.tinypic.com/2zgep76.jpg
http://i58.tinypic.com/2nl8p4o.jpg

Roligt att höra, tack ska du ha!

Stämmer bra det. Har jobbat en hel del på att få till ett avsnitt från förhören, men besitter inte talang nog.

Vadå? Det är ju bara 1100 sidor att plugga på!
Jag längtar också efter fortsättningen, jag gråtskrattade genom hela avsnittet. Hoppas på lite fler brev skrivna av Raffa och kanske eventuellt lite mer kuriosa om Joel "JAG SKITER I!!!" Rapo.
Citera
2015-06-11, 20:15
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Vad är det som knyter sig för dig då?

Får det inte att flyga, helt enkelt, känns lite tunnt. Men jag fortsätter meka på det när jag har tid, ska ge det ett par chanser till iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Vadå? Det är ju bara 1100 sidor att plugga på!
Jag längtar också efter fortsättningen, jag gråtskrattade genom hela avsnittet. Hoppas på lite fler brev skrivna av Raffa och kanske eventuellt lite mer kuriosa om Joel "JAG SKITER I!!!" Rapo.

Finns det mer material i tråden? Cimarons (och monatguehwithnail, eller hur det nu stavas) blogg var ju vad jag läste upp sist.. Det finns dessvärre inte en chans att jag kommer få tid att läsa igenom tråden och göra en del 2 av summeringen..

Men om någon (eller några) som redan är insatta känner att det finns mer material att tillgå får ni väldigt gärna följa BigFatCones förslag och hjälpa till med ett manus.
Citera
2015-06-11, 20:31
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Får det inte att flyga, helt enkelt, känns lite tunnt. Men jag fortsätter meka på det när jag har tid, ska ge det ett par chanser till iaf.

Finns det mer material i tråden? Cimarons (och monatguehwithnail, eller hur det nu stavas) blogg var ju vad jag läste upp sist.. Det finns dessvärre inte en chans att jag kommer få tid att läsa igenom tråden och göra en del 2 av summeringen..

Men om någon (eller några) som redan är insatta känner att det finns mer material att tillgå får ni väldigt gärna följa BigFatCones förslag och hjälpa till med ett manus.

Nu minns jag varken bloggarna eller godbitarna i tråden ordagrant men det finns nog en hel del att hämta därifrån, breven till Suzzi tänker jag på i alla fall. Annars kan man ju fördjupa sig mer i de olika ämnena eller något. Även om hela mitt liv kretsade runt Raffa när det begav sig tror jag däremot att det finns bättre experter på området än vad jag är
Citera
2015-06-11, 20:34
Medlem
Citat:

Ge det ett par chanser!? Du tror på fullaste allvar att du får lov att backa nu? Vad är det som känns tunt? Det är väl bara att kasta upp förhören som de är, Raffa sköter ju snacket så underbart bra själv, och så klipper du in en kort presentation om vilket förhör det gäller. Kan väl inte vara så krångligt?
Citera
2015-06-12, 14:54
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Ge det ett par chanser!? Du tror på fullaste allvar att du får lov att backa nu? Vad är det som känns tunt? Det är väl bara att kasta upp förhören som de är, Raffa sköter ju snacket så underbart bra själv, och så klipper du in en kort presentation om vilket förhör det gäller. Kan väl inte vara så krångligt?

Vet inte hur jag ska förklara det; det känns inte som materialet håller, och jag får det inte att flyta bra. Sen är det en väldig massa oljud i vissa inspelningar som gör det än klurigare. En viss del av problemet är kanske också att jag lyssnat på den fantastiska Rättegångspodden, som använder liknande inspelningar och gör det helt lysande.

Utöver det är det fruktansvärt tidskrävande att lyssna igenom alla inspelningar, notera vad som sägs runt vilka tider (i de fall det känns intressant), och klura ut vad som ska vara med och var. Det intressantaste hade ju varit att jämföra deras olika berättelser och klippa lite mellan olika personer.

Just nu har jag inte tid för ett så pass krävande avsnitt, dessvärre: Jag har frilans jobb (skrivning) att göra, högskoleprov att rätta, föreläsningar att utveckla, och måste förbereda inför en 12-veckors kurs som jag ska undervisa från juli.. plus podden. Och som sagt har mina tidigare småförsök inte kännts rätt. Självklart kommer podden fortsätta i vanlig ordning, men just detta avsnittet är knivigt på flera sätt.

Är du intresserad får du gärna själv lyssna igenom och notera vad som skulle vara intressant för ett avsnitt (samt hålla i åtanke om det är för mycket oväsen). Har du tid, ork, och lust att ge dig in på det så kan jag med glädje klippa ihop sedan. Självklart inget jag förväntar mig, men annars får ni helt enkelt vänta.
Citera
2015-06-12, 15:11
Medlem
insectqueens avatar
Jag lyssnade precis på avsnitt 9 - Gang Stalking och det var ett väldigt mörk avsnitt får jag säga väldigt intressant att lyssna på men jag förstår inte riktigt varför rubriken är Gang Stalking när det uppenbarligen rör sig om paranoida vaneföreställningar?

Känner så väl igen det som läses upp då jag har flera vänner som är allvarligt psykiskt sjuka som gör dom typerna av kopplingar av totalt random händelser som vävs ihop till en konspiration riktad mot dom.
Någon ser en bekant som brukar ha glasögon på sig utan, någon har en tändare med en tjur på, man har hittat ett par solbrillor på vinden senare på dagen går det på en man med svarta skor på bussen, allt detta kopplas ihop till ett sammanhang av konspiratoriskt natur...

Har jag missuppfattat något jag trodde Gang Stalking betydde typ mobbing?
Citera
2015-06-12, 15:36
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Jag lyssnade precis på avsnitt 9 - Gang Stalking och det var ett väldigt mörk avsnitt får jag säga väldigt intressant att lyssna på men jag förstår inte riktigt varför rubriken är Gang Stalking när det uppenbarligen rör sig om paranoida vaneföreställningar?

Känner så väl igen det som läses upp då jag har flera vänner som är allvarligt psykiskt sjuka som gör dom typerna av kopplingar av totalt random händelser som vävs ihop till en konspiration riktad mot dom.
Någon ser en bekant som brukar ha glasögon på sig utan, någon har en tändare med en tjur på, man har hittat ett par solbrillor på vinden senare på dagen går det på en man med svarta skor på bussen, allt detta kopplas ihop till ett sammanhang av konspiratoriskt natur...

Har jag missuppfattat något jag trodde Gang Stalking betydde typ mobbing?

Hej!

Gang Stalking är en term som används väldigt flitigt av människor som - precis som du säger - känner sig förföljda. De flesta av oss uppfattar deras berättelser som vanföreställningar, men i deras ögon handlar det om att allt och alla (grannar, människor de inte känner, regeringen, läkare, psykologer, you name it) försöker förstöra deras liv. Väldigt vanligt är att de ser mönster, t.ex. att "ovanligt många" röda bilar kör förbi deras hus, eller att folk tittar konstigt på dem. Ofta har de långa listor på övergrepp som de utsätts för, och det kan som sagt vara allt ifrån psykisk terror i form av att vissa bilar kör förbi ofta, till att staten försöker göra dem sjuka med radiovågor eller genom att förgifta deras mat.

De om utsätts (nåja..) för Gang Stalking kallar sig för 'Targeted Individuals' och deras motståndare är 'perps' (perpetrators). Många länder (sverige inkluderat) har organisationer uppbyggda av Targeted Individuals där de hjälper varandra att förstå vad som sker, och hur man hanterar det. Det finns mycket intressant information på nätet skrivet av dessa.

Vill du få mer insikt i hur de tänker kan jag rekommendera att du går med i t.ex. denna facebookgruppen, där targeted individuals från världen över delar sina erfarenheter.

Att avsnittet heter Gang Stalking beror helt enkelt på att skribenten (var det alex-84?) själv menade att det var detta han var utsatt för, och hans berättelser faller inom ramen för hur termen vanligtvis används. Min egen position är också att det handlar om människor som behöver uppsöka psykiatrin för sin egen skull.
Citera
2015-06-12, 16:16
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Hej!

Gang Stalking är en term som används väldigt flitigt av människor som - precis som du säger - känner sig förföljda. De flesta av oss uppfattar deras berättelser som vanföreställningar, men i deras ögon handlar det om att allt och alla (grannar, människor de inte känner, regeringen, läkare, psykologer, you name it) försöker förstöra deras liv. Väldigt vanligt är att de ser mönster, t.ex. att "ovanligt många" röda bilar kör förbi deras hus, eller att folk tittar konstigt på dem. Ofta har de långa listor på övergrepp som de utsätts för, och det kan som sagt vara allt ifrån psykisk terror i form av att vissa bilar kör förbi ofta, till att staten försöker göra dem sjuka med radiovågor eller genom att förgifta deras mat.

De om utsätts (nåja..) för Gang Stalking kallar sig för 'Targeted Individuals' och deras motståndare är 'perps' (perpetrators). Många länder (sverige inkluderat) har organisationer uppbyggda av Targeted Individuals där de hjälper varandra att förstå vad som sker, och hur man hanterar det. Det finns mycket intressant information på nätet skrivet av dessa.

Vill du få mer insikt i hur de tänker kan jag rekommendera att du går med i t.ex. denna facebookgruppen, där targeted individuals från världen över delar sina erfarenheter.

Att avsnittet heter Gang Stalking beror helt enkelt på att skribenten (var det alex-84?) själv menade att det var detta han var utsatt för, och hans berättelser faller inom ramen för hur termen vanligtvis används. Min egen position är också att det handlar om människor som behöver uppsöka psykiatrin för sin egen skull.

Ok, tack för svaret, jag blev lite konfunderad och tänkte att jag missat att det som beskrevs skulle var något som alla helt plötslig identifierades som riktig förföljelse och mobbing av folk i allmänhet och tänket "herregud här har jag missat något", haha...

Men jag hade missat något hade ingen aning om att dessa personer hade annamat dessa begrepp Gang Stalking och Targeted Individuals, än mindre att dom vänt sig mot varandra för att försöka hitta svaren på dom kopplingar dom gör.
Det är ju egentligen självklart allt finns ju på nätet nu varför skulle inte dom försöka förstå vad dom upplever genom att vända sig till andra som har samma (om än felaktiga) uppfattning om sakernas tillstånd, halva FB består ju av det tex

Detta var intressant och jag lärde mig någon nytt något som gör mig oroad för dom som kallar sig för Targeted Individuals på samma sätt jag oroade mig för dom som kallade sig "ProAna" när dom dök upp.

Jag har inte Facebook så jag kan inte kolla på det nu men ska ta mig en titt när jag kan använda polares konto, det känns som det räcker med information om detta för idag, det här var lite skakande nyheter får jag erkänna.
Hade inte att dom jag träffat som är plågade av detta ska börja försöka lösa gåtorna tillsammans det är nog det sämsta dom kan göra.

Ska försöka smälta detta nu, tack för att du förvandlade en solig fin sommardag till ett orosmoln av illavarslande bekymmersamma tankar, bra jobbat!!!
Citera
2015-06-13, 09:42
Medlem
blev lite förvirrad av klippningen i senaste avsnittet. mitt i så "här kom vi in på ett sidospår där bruce lee pratar om en gemensam bekant till os smed psykos" eller något sånt.

fattar inte klippningen. innebär den att du klippte bort något som var privat mellan er?
Citera
2015-06-13, 10:57
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
blev lite förvirrad av klippningen i senaste avsnittet. mitt i så "här kom vi in på ett sidospår där bruce lee pratar om en gemensam bekant till os smed psykos" eller något sånt.

fattar inte klippningen. innebär den att du klippte bort något som var privat mellan er?

Jo precis, det råkade bli att vi hade en gemensam "bekant" (nåja) med lite psykiska besvär, och det kändes inte lämpligt att ta med det. Samtidigt fortsatte diskussionen lite om psykoser därefter, och utan att klippa in mig själv där så hade samtalet helt plötsligt hoppat från... vad det nu var, till psykoser, utan någon som helst koppling.

Men när jag tänker efter så kunde min sammanknytning varit mycket tydligare. Ska jobba på det.
Citera
2015-06-13, 13:11
Medlem
franzstrudels avatar
Nu blir det smör här.
Hittade Podcasten för några dagar sedan efter jag i frustration satt och krystade av ilska över den menlösa människan Margret Atladottir som spydde ut sin självömkan i Värvet.

Måste säga mycket intressanta människor och levnadsöden, avsnittet med BigPete och bruce_lee var mycket gripande och intressanta!!. Hoppet på mänskligheten kom tillbaka efte att få höra deras erfarenheter.

Dragit igenom alla avsnitt nu och för att vara lite konstruktiv så tycker jag det är bra med blandningen med intervjuer och "genomgång" av trådar för att få lite variation. Önskar att alla avsnitt ligger runt en timme, det kan vara att du är lite hård med klippningen möjligtvis.
Även fast du pratar Sydsvenska så är du bra radioröst och talar tydligt och artikulerande.

Men men, keep up the good work. Du har subscribe härifrån!.
Kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in