Citat:
Ursprungligen postat av
_MrPink
Dåligt med reaktioner!
Tyckte det kändes väldigt gediget för att vara ett första avsnitt! Riktigt bra jobbat!
Jag tror dock att det skulle göra de längre avsnitten ganska mycket bättre om du får till fler intervjuer eller eventuellt om du skulle få med dig någon som "host", det blir lite enformigt att lyssna på.
Ser verkligen fram emot flera avsnitt, tror det kommer bli riktigt bra när du blivit lite varm i kläderna!
Hehe, hade inte räknat med reaktioner förrän framåt kvällen idag eller så - tänkte att folk lyssnar förmodligen inte så mycket på podcast på kvällen.
Tack för feedbacken! Jag jobbar på att få till intervjuer, men som sagt är det inte så lätt - jag hoppas att det blir lättare allt eftersom fler avsnitt kommer ut och folk kan höra hur podden fungerar (och få ett intryck av mig, så de kan lita lite mer på att jag inte komma 'outa' dem eller driva med vad de säger, osv.).
Tanken med de längre avsnitten är att de ska vara lite som en lösare version av typ en P3-dokumentär.. Men det hade helt klart varit intressant om fler ville vara med och producera olika segment, man skulle ju kunna köra lite som "this american life" med olika delar producerade av olika personer men på samma tema. Om någon är intresserad av att vara med och skapa ett avsnitt vore det mycket välkommet - då får vi lite mer variation både på röster och åsikter. Skicka pm eller skriv här!
Tack igen!
Citat:
Ursprungligen postat av
katastroferna
Blev ju bra det där! Men nu måste man ju vänta en hel vecka på nästa.

Går det att skippa att bokstavera användarnamnen eller finns det risk att det blir sura miner från de berörda då? Sen tror även jag att precis som MrPink skrev att det skulle lyfta ännu lite till om du skulle lyckas få med dig en medarbetare.
Tyckte delen med Humbug var höjdpunkten i avsnittet då det kom igång en diskussion.
Sen har jag en fundering angående SR-klippen, hur ser det ut med rättigheterna där? Har du varit i kontakt med SR, tänker så att det inte blir en herrejösses massa skrik från dem.
En sista sak, ställer gärna upp fler gånger om så önskas. Du har ju min mail så är ju bara att skicka eventuella önskemål dit isf, kollar den dagligen.

Tack! Hehe japp, och en månad på nästa långa..

Jag har tänkt mycket på det där med att bokstavera namnen, faktiskt.. Från början ingick det i manus att jag bokstaverade alla användarnamn första gången jag använder dem, men jag har sedan valt att bara göra det med namn som stavas på oväntat sätt.. Men det kanske är onödigt? Vore det bättre om jag bara kör på, och sedan har en lista på alla användare jag talat om/med på flashbangpod.com?
Roligt att du gillade intervjun med Humbug! Han visade sig vara en jäkligt trevlig prick får jag säga.
Angående SR så nej, jag har inte varit i kontakt med dem, men är tveksam till hurvida det är ett större problem. Klippen är korta (tror det längsta är 50 sekunder, de flesta under/runt 30) och används i journalistiskt syfte.. Tja, jag vet inte hur reglerna för detta ser ut, men blir det tjafs så löser jag det när problemet uppstår. All musik i detta avsnittet är dock fullt laglig, så det är ju något iaf.. hehe.
Grymt att du ställer upp igen - du får mail så fort jag har något som behöver läsas upp!
Citat:
Ursprungligen postat av
Loertha
Mycket bra avsnitt! Har väl inte direkt något att klaga på, bara att det hade varit roligt med lite fler intervjuer. Men jag kan förstå att det kan vara svårt att få folk att ställa upp pga anonymitet osv.
Vore intressant med ett avsnitt om kattmördaren.

Som jag skrev till MrPink här ovanför så jobbar jag hårt på att få till intervjuer, men det är inte så lätt! Folk är lite blyga.

Det skulle ha varit en till i detta avsnittet men han fick dessvärre ställa in.
Citat:
Ursprungligen postat av
General-
Ja, verkligen! Ett avsnitt (som blir nästa längre avsnitt) med kattmördaren vore sjukt intressant.
Man blev lite stolt över hur mäktigt Flashback egentligen är när man lyssnade på avsnittet ikväll.

Kattmördaren står med på listan för framtida avsnitt. Jag Tror inte att det blir nästa månad, men kanske månaden därpå. Om ni vill vara med och producera avsnittet (research, manus, uppläsning, intervju) så hojta till. All hjälp är välkommen, och ni får självklart full cred!