• 19 794 online
  • 1 202 487 medlemmar
  • 62 218 378 inlägg
2013-06-26, 12:59
Medlem
Hej på er på Flash Back.

Inga dna bevis eller spår. Inga vittnen. Grumligt vatten med dålig sikt för andra. Spontant får jag en känsla av att man skulle kunna kidnappa väldigt många flickor på detta tillvägagångsätt? Utan att bli sedd och allting. Även på en badstrand med mycket folk borde ingen se en. Och ingen ser ju vart man tar vägen heller.

Extra syrgas till flickorna när de dragits ned under vatten, sätta handbojor på dem, kroka fast dem i någon slags bälte mot ens kropp... simma iväg under vattenytan. Flickorna lär ju inte ha mobil på sig, så de kan bli spårade på det sättet.

Det lär väl ta en bra stund innan någon saknas, och när polisen väl kommer till brottsplatsen, så känns det väl spontant som att inte riktigt det första de skulle tänka på skulle vara att någon simmat iväg med henne, eller har jag fel?

Vad är era spontana reaktioner? Vore detta det perfekta kidnappnings brottet?
Senast redigerad av JagKnullarBarn 2013-06-26 kl. 13:25.
Citera
2013-06-26, 13:07
Medlem
Denoms avatar
Måste säga att det låter som någonting hemskt att utsätta någon för och även ett onödigt jobbigt sätt att kidnappa någon på. Men klart som fan att det går att genomföra. Det krävs dock att det är såpass djupt att offret inte når botten för att göra det mycket lättare.

Det du bör göra är att fylla din dykväst med så mycket luft du kan, sedan laddar du dig med så mycket blytyngder som möjligt utan att du förlorar flytkraft.

Efter det simmar du bara fram till offret, slår på handfängsel runt båda hennes anklar som du håller hårt i och så tömmer du din dykväst på all luft. Blyvikterna kommer då dra ner er båda. I det läget är det bara sätta på handfängsel på hennes armar också så hon inte kan kämpa emot åt något håll och såklart trycka in extramunstycket för luft i munnen på personen.

Ha helst en uv-scooter eller vad man nu kallar dessa på svenska för att lättare kunna få med er båda snabbt därifrån. Jag menar alltså en sådan: http://www.prlog.org/10148781-scuba-...-dive-mart.jpg
Senast redigerad av Denom 2013-06-26 kl. 13:22.
Citera
2013-06-26, 13:14
Medlem
johanness avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2013-06-26, 13:17
Medlem
leanfxs avatar
Vad är era spontana reaktioner? Vore detta det perfekta kidnappnings brottet?[/quote]
Det här låter klockrent!!
Citera
2013-06-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Måste säga att det låter som någonting hemskt att utsätta någon för och även ett onödigt komplext sätt att kidnappa någon på. Men klart som fan att det går att genomföra.

Det du bör göra är att fylla din dykväst med så mycket luft du kan, sedan laddar du dig med så mycket blytyngder som möjligt utan att du förlorar flytkraft.

Efter det simmar du bara fram till offret, slår på handfängsel runt båda hennes anklar som du håller hårt i och så tömmer du din dykväst på all luft. Blyvikterna kommer då dra ner er båda. I det läget är det bara sätta på handfängsel på hennes armar också så hon inte kan kämpa emot åt något håll och såklart trycka in extramunstycket för luft i munnen på personen.

Ha helst en uv-scooter eller vad man nu kallar dessa på svenska för att lättare kunna få med er båda snabbt därifrån. Jag menar alltså en sådan: http://www.prlog.org/10148781-scuba-...-dive-mart.jpg

Fina förslag! Visste ej att det fanns undervattens scootrar förrens nu.

Komplext kanske, men det lär väl vara bättre än att göra fängelsetid efter de spårat en på hur man ser ut, ens bil eller liknande? Eller`
Citera
2013-06-26, 13:23
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leanfx
Citat:
Ursprungligen postat av JagKnullarBarn
Vad är era spontana reaktioner? Vore detta det perfekta kidnappnings brottet?
Det här låter klockrent!!
Nej, det låter hemskt. Det kanske låter smart, men var kidnappar man henne till? Simmar man tills man kommit till sin hemliga ö?
Citera
2013-06-26, 13:24
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Fina förslag! Visste ej att det fanns undervattens scootrar förrens nu.

Komplext kanske, men det lär väl vara bättre än att göra fängelsetid efter de spårat en på hur man ser ut, ens bil eller liknande? Eller`
Fast har du stulen bil eller döljer ditt utseende så har de inget att gå på om du gör det på annat sätt så varför göra det onödigt svårt?
Citera
2013-06-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Fast har du stulen bil eller döljer ditt utseende så har de inget att gå på om du gör det på annat sätt så varför göra det onödigt svårt?

Visserligen, men då måste man ju till att börja med faktiskt stjäla en bil? Och riskera mycket redan där? Och hur stjäl man en bil, liksom? Är änna inte så jobbigt o köpa lite syrgas o hoppa ner i plurret?

Någon kan ju känna igen bilen ute på vägarna och så vidare? Bildäck lämnar tydligen spår, och mitt dna och mina kläder kan ju kanske lämna vissa spår det med.
Citera
2013-06-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0ll3
Nej, det låter hemskt. Det kanske låter smart, men var kidnappar man henne till? Simmar man tills man kommit till sin hemliga ö?

Till det där som flyter omkring en bra bit ifrån, som har ankare, tre bokstäver. Den kan stå gömd och "parkerad" bakom rejält med vass till exempel.

Sätter fast henne under den, med handfängsel, och kör sakta därifrån. Hon har syrgas på under tiden.

Då syns hon inte ens när jag åker omkring på båten sedan.

Man kan ha ett hus nära vattnet en bra bit bort. Ha några små kameror gömda där, så man vet att kusten är klar när man drar upp tjejen under båten.

Eller varför inte bara köpa en liten husbåt, o ha henne där under däck.
Senast redigerad av JagKnullarBarn 2013-06-26 kl. 13:42.
Citera
2013-06-26, 13:39
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Till det där som flyter omkring en bra bit ifrån, som har ankare, tre bokstäver. Den kan stå gömd och "parkerad" bakom rejält med vass till exempel.

Sätter fast henne under den, med handfängsel, och kör sakta därifrån. Hon har syrgas på under tiden.

Men vad är anledningen till att kidnappa dom? Är det för att sen kräva pengar, eller vad?

Airees.
Citera
2013-06-26, 13:43
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:

Jo, men vart ska du föra henne, och vad ska du göra sen? Pressa hennes föräldrar på pengar? Har du planerat det ekonomiskt, göra det för att det är kul eller är det bara hypotetiskt tänkande?
Citera
2013-06-26, 13:44
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Visserligen, men då måste man ju till att börja med faktiskt stjäla en bil? Och riskera mycket redan där? Och hur stjäl man en bil, liksom? Är änna inte så jobbigt o köpa lite syrgas o hoppa ner i plurret?

Någon kan ju känna igen bilen ute på vägarna och så vidare? Bildäck lämnar tydligen spår, och mitt dna och mina kläder kan ju kanske lämna vissa spår det med.
För att stjäla en bil gör du så här att du letar upp någon liten svag peraon som precis är på väg att sätta sig i bilen där det är mörkt, inga vittnen, ingen övervakning.

Då springer du snabbt fram och drar en påse över huvudet så ditt ansikte aldrig syns. Sedan drar du många varv silvertejp runt anklarna och handlederna varpå du slänger personen i baksätet (eller backluckan om det får plats. Se till att ta dennas mobiltelefon.

Om du vill undvika att mörda så kör du personen tillräckligt långt ut i skogen för att det ska ta någon dag innan personen hittas. Lämna lite mat (utan fingertryck på såklart) och kör därifrån.

Nu kidnappar du offret och då ingen vet att du har en stulen bil eller att du har stulit bilen eftersom du inte lämnar några spår så kommer du klara dig.

Sedan begär du lösensumman i bitcoins och så är du rik!
Citera