Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Har ni 2 eller 3 inom staden som är godkända för allsvenskt spel? Vi har väl 2? Grimsta måste ha fått dispens när BP var uppe och härjade, för den jävla arenan är galet mycket sämre än Stockholms Stadion som inte är godkänd. Lite underligt att Stadion är godkänd för Damallsvenskan men inte Herrallsvenskan. Att ingen feminist tagit upp denna fadäs ännu? NazistDIF-Dam spelar ju där.

Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
3 med Bravida antar jag.
Ja, Ullevi är ju godkänt för allsvenskan men dels är det en rötten allsvensk arena publikt sett (även om vår marknadsavdelning tydligen vill spela mot Bajen där iår och en match/år minst framöver). Dessutom prioriterar inte Ullevi fotbollen alls, skulle det komma en konsert/friidrott/sm i mopedtrimning så går det före fotbollen där.
I övrigt är det Gamla och Bravida som är godkända för allsvenskan. Eftersom Bravida har plastaskit blir det ALDRIG aktuellt för oss. Dessutom är det alldeles för liten för vår del, vi säljer ju fler årskort än det finns platser där...Så rent krasst har vi bara Gamla som fotbollsarena att spela på i staden.
Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Rent storleksmässigt skulle Bravida passa ÖIS, GAIS och damlaget Kopparbergs/GBG bra, men tror inte de vill spela ute på Hisingen. De har ju sina rötter i trakterna kring Valhalla, och damerna i Landvetter. Möjligtvis att Kopparbergs kan tänka sig en flytt ut till Hisingen.
Frågan är ju vad hyran blir i jämförelse mellan Gamla och Bravida? Varken GAIS eller ÖIS är ju några föreningar med ekonomi annat än vända på slantarna så med mindre hyra kan jag mycket väl tänka mig att det blir aktuellt. Plastaskiten borde ju inte vara något hinder i ÖIS fall då de spelat flera säsonger på Valhalla. Kopparberg är garanterat nöjda med att vara på Valhalla publikt sett.
En tanke är ju vad som sker om Qviding lyckas nå superettan, Valhalla är väl inte godkänt för superettan längre, då lär det bli Bravida för dom.