2015-05-18, 22:58
Medlem
Såg just fotbollskväll. Hammarby måste ha de sunkigaste lokalerna i svensk fotboll? Hade fan det fräschare i korpen.
Citera
2015-05-18, 23:14
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Såg just fotbollskväll. Hammarby måste ha de sunkigaste lokalerna i svensk fotboll? Hade fan det fräschare i korpen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shabby_chic är stort söder-om-söder och i Brooklyn.
Citera
2015-05-18, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Det är inte Dif som köpt till sig något, utan, om det stämmer, i sådana fall är det spelare i Halmstad som medvetet sett till att sitt eget lag skulle förlora. Ali Khan och Liverstam är väl de som då bör betraktas som huvudmisstänkta. Inte för att jag tror på det, för oddsen någon minut innan matchstart var helt normala, men det var onekligen märkligt försvarsspel vid 2-3-målet.
Instämmer absolut i det du skriver. Såg inte matchen i sig men har sett höjdpunkterna och tycker HBK-försvaret är jävligt tama i sitt agerande vid 2-3.

På torsdag är ordningen återställd förövrigt.
Citera
2015-05-18, 23:33
Medlem
L-illuminatos avatar
Tänk så fort det kan gå Pelle som jag alltid försvarat hoppades hälften av Djurgårdarna här på Flashback skulle få sparken så sent som i mitten av April....
Citera
2015-05-18, 23:41
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tja, Mohammed Ali-Khan är ju inblandad. Han har väl pysslat med skumraskaffärer förut.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Ali Khan och Liverstam är väl de som då bör betraktas som huvudmisstänkta. Inte för att jag tror på det, för oddsen någon minut innan matchstart var helt normala, men det var onekligen märkligt försvarsspel vid 2-3-målet.

Citat:
Hade det inte varit just MAK som drällde med bollen hade jag inte brytt mig ett skit. Nu känns det typ rimligt.

Ali-Kahn sånt skämt så mycket credd han har fått i media han är ju en förskönad "thug" som PK media försöker måla upp som en samhällsbehjälplig barnfamiljefar.

Att han släkt kan likställas med en av Camorra familjerna i Campania vittnar ju bara om hur löjligt hans arbete med unga fotbollsspelande ungdomar som har "hamnat snett i tillvaron" blir han blir ju rekryteringschef för hela släkten

Det är ungefär lika begåvat som att tro Att X-Team skulle syssla med "Lugna Gatan" i välvilliga syften.

Edit Efter ha vevat 2-3 målet:
ÄR det fortf jävligt svårt att avgöra (tycker exempelvis Handanovic tavla mot Juventus i helgen är mer suspekt). Han lägger en passning till mittbackskollegan (?) som är något för djup så att HBK backen egentligen måste ta några steg in i planen vilket han inte gör Djurgården kan stressa genom Radetinac Backen slår den en stressad vänster tillbaka till Ali Kahn som borde insett allvaret och vara med på den istället blir Ali Kahn helt förvånad missar således den stressade tillbaka passen bollen går till Mushekwi (här är det på väg att bli ett farligt 2-3 läge men där Halmstad ändå har hyfsad kontroll) När tillbaka passen kommer väljer Al Kahn att vända åt fel håll slår knut på sig själv ramlar (han vänder liksom inåt offensivplan när bollen är bakom honom).... Ramlar då ihop vilket get en 2-1 mot en sitaution för DJurgården då backen som slog returpassen fortf inte hunnit upp Radetinac som väntar in (vänsterbacken`?) och målvakt och sedan lägger den till en soppren Mushkwei, Ali Kahn väljer att förbli liggandes under hela händelsförloppet.

nummer26 kan också delvis lastas han slår den stressade vänsterpassen på en touch som ställer Ali Kahn och han har chansen att på något vis åtminstone försöka stoppa Mushkwei bresida innan mållinjen men gör inget riktigt försök....

Dock kan det här bara vara ett vanligt fuck up också tycker dock att spelaren ger sig lite lätt Simeone skulle ju ha avrättat dessa om de gjorde det i Atletico. Där ska man offra liv och lem innan man låter bollen passera mållinjen....
Senast redigerad av L-illuminato 2015-05-18 kl. 23:59.
Citera
2015-05-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Givetvis menade jag andra halvlek, vad skulle jag annars mena? Första halvlek kunde det lika gärna stått 3-0 till MFF. Och ja, det var en bussparkering/handbollsuppställning utan dess like som Malmö bjöd på och som ni lyckades bra med. Det är ju det som var poängen med mitt inlägg också. Skulle fler lag ha det defensiva spelarmaterialet Malmö har med de mittbackarna skulle er taktik den sista halvan av andra varit nyckeln för att slå oss, något som ingen annan varit nära. Var väl till och med Rosenberg som sa på radiosporten att vi [MFF] kan spela alla spelsätt till fullo, offensivt, defensivt och parkera vid mål som i andra i den här matchen om det behövs.

Att parkera bussen är inte desamma som en statisk matchplan enligt mig om det nu var din definition på begreppet. Det kan vara något man går ut med att göra från början, eller något man gör utifrån vad klockan är och vad det står i matchen. Helt enkelt en defensiv uppställning med syfte att förhindra mål vid ledning när motståndarna trycker på. Trots att vi knappt hade ett enda skott på mål den matchen var vi offensivt bra i sista av sista ända fram till den himmelsblå "väggen" stod i vägen. Tja, om man nu kan kalla det offensivt bra egentligen, jag menar offensivt som i framåt i det här sammanhanget.
Inlägget jag citerade först läste jag som att "MFF parkerade bussen, därför vann man mot blåvitt" vilket jag inte håller med om alls men om du bara syftar på andra halvlek kan jag till viss del förstå hur du menar även om jag inte håller med, MFF hade en bra offensiv i första halvlek vilket resulterade i att man i andra halvlek kunde välja att bevaka ledningen så MFFs "bussparkering" är knappast ensam förklaring till att man tog tre pinnar.

Om det där var en bussparkering utan dess like vad ska man då kalla Gefle i valfri bortamatch mot ett topplagg? I min bok är en bussparkering när ett lag helt saknar intresse för att anfalla under en längre period i matchen eller rent av hela matchen. Att vi backade hem i andra halvlek är helt korrekt men hela laget stod knappast parkerade vid straffområdesgränsen, vi hade flertalet omställningar och flertalet försök till omställningar med mycket folk där kvaliteten tyvärr var för dålig. Jag antar att våra bilder av matchen och definitioner av en bussparkering skiljer sig åt helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Malmö vann rättvist men totalt utspelade? Vilken match såg du? Ni spelade klassisk blåvit brottarfotboll och inget lag skapade egentligen några heta chanser. Utöver målet hade ni och vi ett skott på mål vardera... (Och fem respektive fyra skott utanför mål.)

/feldgrau
Jag skrev bitvis utspelade då ni blev rejält överkörda ett tag i första halvlek. Chansen Rosenberg får när han på Bergets inspel bara ska peta in bollen i öppet mål men inte träffar bollen syns knappast i statistiken mer än som en felpass typ men det är en betydligt hetare målchans än Mikkelsens(?) nick och Salomonssons vänsterskott från mitten av offensiv planhalva. Jag hade glömt bort att Salomsonssons skott var lite halvfarligt när jag skrev inlägget så visst, jämnt i antalet "heta" målchanser då.
Citera
2015-05-18, 23:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Inlägget jag citerade först läste jag som att "MFF parkerade bussen, därför vann man mot blåvitt" vilket jag inte håller med om alls men om du bara syftar på andra halvlek kan jag till viss del förstå hur du menar även om jag inte håller med, MFF hade en bra offensiv i första halvlek vilket resulterade i att man i andra halvlek kunde välja att bevaka ledningen så MFFs "bussparkering" är knappast ensam förklaring till att man tog tre pinnar.

Om det där var en bussparkering utan dess like vad ska man då kalla Gefle i valfri bortamatch mot ett topplagg? I min bok är en bussparkering när ett lag helt saknar intresse för att anfalla under en längre period i matchen eller rent av hela matchen. Att vi backade hem i andra halvlek är helt korrekt men hela laget stod knappast parkerade vid straffområdesgränsen, vi hade flertalet omställningar och flertalet försök till omställningar med mycket folk där kvaliteten tyvärr var för dålig. Jag antar att våra bilder av matchen och definitioner av en bussparkering skiljer sig åt helt enkelt.

Jag skrev bitvis utspelade då ni blev rejält överkörda ett tag i första halvlek. Chansen Rosenberg får när han på Bergets inspel bara ska peta in bollen i öppet mål men inte träffar bollen syns knappast i statistiken mer än som en felpass typ men det är en betydligt hetare målchans än Mikkelsens(?) nick och Salomonssons vänsterskott från mitten av offensiv planhalva. Jag hade glömt bort att Salomsonssons skott var lite halvfarligt när jag skrev inlägget så visst, jämnt i antalet "heta" målchanser då.

Fast Mikkelsens nick var ju matchens bästa chans utöver målet, som inte var en chans om det inte hade varit just årets mål.

Samt kanske Vibes straff som inte blev straff.

Men förstår inte riktigt varför du ältar den matchen fortfarande. MFF vann relativt rättvist ett ställningskrig i en särledes tråkig och tajt match.

Bra så?
Citera
2015-05-18, 23:54
Medlem
elpirros avatar
Nån som följer Fotbollskväll på SVT och kan svara på om Nannskog har tränat med Blåvitt ännu?
Citera
2015-05-19, 00:10
Medlem
Defensivistas avatar
Uppenbarligen en uppgjord match. Trist för oss som gillar fotboll. Kul för speltorskarna som överlever ännu en vecka.

Om ni tvekar - se länk eller lev i förnekelse.
Citera
2015-05-19, 00:10
Medlem
Citat:
Fast Mikkelsens nick var ju matchens bästa chans utöver målet, som inte var en chans om det inte hade varit just årets mål.

Samt kanske Vibes straff som inte blev straff.

Men förstår inte riktigt varför du ältar den matchen fortfarande. MFF vann relativt rättvist ett ställningskrig i en särledes tråkig och tajt match.

Bra så?
Jag svarade på ett påstående jag tyckte var felaktigt precis som du gjorde, är det att älta? Ska släppa den täta och underhållande matchen nu och ägna mig åt dagsaktuella oneliners istället.

Ur led är tiden när skitgäng som Gefle och Djurgården kan toppa tabellen.
Citera
2015-05-19, 00:11
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defensivista
Uppenbarligen en uppgjord match. Trist för oss som gillar fotboll. Kul för speltorskarna som överlever ännu en vecka.

Om ni tvekar - se länk eller lev i förnekelse.

sista backen vid mållinjen kan ju för fan slå bort bollen men skiter i det?
Citera
2015-05-19, 00:23
Medlem
Defensivistas avatar
Citat:
sista backen vid mållinjen kan ju för fan slå bort bollen men skiter i det?

Ja, i princip. Han borde i varje fall försökt slänga sig för att rädda målet, om han hade någon som helst känsla för laget eller sporten.

Samtliga HBK-spelare i klippet gör ju allt för att bollen ska gå in. Från Ali Khans "passning" till målvaktens överdrivet tama ingripande när han snarare glider bort från målet än att faktiskt slänga sig och försöka rädda skottet.

Skamligt var ordet. Allsvenskan bojkottas för egen del framöver. Tacka vet jag Serie A, där hymlar de i alla fall inte om att det är uppgjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in