Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Lätt avundsjuk på er fiskrensare och att er stad är så schysst att ni får ha hur många jävla arenor ni vill i stan. Lite tvärtom mot Stockholm där all sport motarbetas automagiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Flera av de "arenor" som kostymnisse nämnde är egentligen bara idrottsplatser med mindre läktare. Nya Bravida må vara en av de minsta i Sverige men känns ändå som en riktig arena.
Min uppräkning av arenorna där handlade om det som ämnet handlade om först, att kunna spela på vintern (även om de givetvis nyttjas på sommaren med). Ruddalen må ha varit en allsvensk arena men håller sannerligen inte måttet idag. Kiken fick ju rusta upp in i sista sekund inför spel i superettan och då är det fortsatt några dispenser där tror jag.
Generellt sett har vi det inte lätt med arenorna, vi slåss ju för clean-court sedan 2009 och det verkar först vara fungerande nästa år...
Vi har ju egentligen bara en enda arena där vi kan spela, sedan två (med Gamla inräknat) där Häcken kan spela boll och två där Gais kan spela superettan. Det är sedan nere på lägre nivå det finns flera "arenor".
Ullevi är fullständigt värdelöst som fotbollsarena och får jag bestämma hade man rivit den, sålt marken och lagt de pengarna på att göra Gamla till en fullvärdig arena för oss samt rustat upp Valhalla till superettanivå så Gais och ÖIS (som iaf har superettannivå publikt sett) kan spela där. Alternativt flyttat Gais och ÖIS till Bravida Arena.