2015-06-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag tror att det vore bra om du läste på lite om vad som kännetecknar FB, saxat ur regelverket...

"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." - 19:e artikeln om de mänskliga rättigheterna

Mig veterligt så har vi redan både VD:ar och professorer här. En moderator (minst) är professor och här finns flera företagsledare som medlemmar (jag är en av dom).

Din synpunkter känns alltmer konstruerade och osakliga.

Och om åsiktfriheten och yttrandefrheten störs av ständiga personpåhopp, idiotkommentarer, stalkers och troll?
Vad är problemet med att där då finns en möjlighet sätta dessa på ignore? De döljs bara för mig och ingen annan, så jag har knappast stört deras yttrandefrihet. Och deras chans att jag någonsin skulle svara dem är ju precis lika mycket på 0 som då jag kunde ignorera dem.
Enda resultatet är således att en part ( jag i detta fall) blir vansinnigt irriterad och till slut slutar debattera.
Bra för den s.k. yttrandefriheten tycker du?
Citera
2015-06-23, 05:38
Medlem
Under---18s avatar
Vad bra, nu behöver man läsa inläggen av "vissa" personer, vars enda uppgift i livet är att argumentera emot allt och allting, tom när det finns fakta så ska man fortsätta spy galla.

Av någon anledning är dessa användare inte avstängda för kvalitet framför kvantitet. Jag förstår då inte hur närmare 50 000 inlägg kan anses vara av kvalitet istället för skräp

Flashback har inte haft problem att stänga av användare tidigare för bullshit eftersom man inte gillade dessa, då dom sänkte kvaliteten overall på forumet.

Och folk som säger att man bara ska sluta läsa inlägg från dessa personer, läser ni inlägget först eller användarnamnet? Jag tycker inte användarnamnet är intressant när man går igenom en tråd. Dock när man inser att ett inlägg är riktigt dumt, kollar man vem som skrev det och gissa vem? Någon från högen av skräppostare som inte bidrar något av värde till tråden eller forumet i helhet.

Tror det är dags att överge forumet helt och hållet nu eftersom man måste se dessa människor utan liv posta i trådar och förstöra diskussionen
Citera
2015-06-24, 00:01
Medlem
crillecrilles avatar
Så, kan vi få tillbaka funktionen nu?
Citera
2015-06-24, 05:06
Medlem
-X-hellfires avatar
Fråga till Admin, Tekniker

Är det här ett beslut som tagits efter uppgradering av vBulletin, vilken inte haft möjlighet att Ignorera PM innan, vilket gett möjlighet att tabort "vanliga" Ignore funktionen?

PS noterade att sweclockers bara några veckor innan gjorde exakt samma sak när de uppgraderat sin site med senaste vBulletin, där funkar dock inte "Super Ignore" scriptet, tyvärr.
Citera
2015-06-24, 05:22
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
Fråga till Admin, Tekniker

Är det här ett beslut som tagits efter uppgradering av vBulletin, vilken inte haft möjlighet att Ignorera PM innan, vilket gett möjlighet att tabort "vanliga" Ignore funktionen?

PS noterade att sweclockers bara några veckor innan gjorde exakt samma sak när de uppgraderat sin site med senaste vBulletin, där funkar dock inte "Super Ignore" scriptet, tyvärr.
Med största säkerhet, nej. Flashback är inte byggt på någon senare version av vB, det har växt till en helt egen version som inte längre uppdateras med hjälp av vB.
Citera
2015-06-24, 05:46
Medlem
I vissa trådar är det rätt bra att kunna slippa vissa användares inlägg, det kanske tydligaste anser jag är i trådar om diverse övernaturliga fenomen, religion och liknande. I dessa finns ofta ett par personer som via mastodontlånga inlägg om och om och om igen idiotförklarar alla som tror på något och i princip förstör hela ämnet.

Faktum är att vissa bara sitter och kastar skit, då är det bra att slippa dem.
Citera
2015-06-24, 06:31
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Med största säkerhet, nej. Flashback är inte byggt på någon senare version av vB, det har växt till en helt egen version som inte längre uppdateras med hjälp av vB.
Inte säkert, sweclockers har precis börjat meg egenutvecklad version av vBulletin (vet ej detaljer)
http://www.sweclockers.com/nyhet/204...weclockers-6-0
men nu ser jag när jag läser lite noggrannare att de helt frångått vBulletin till en "egenutecklad motsvarighet" så det är nog en tillfällighet att de precis samtidigt tilllämpade exakt samma funktion.

http://www.sweclockers.com/forum/post/15414332

Vilken slump
Citera
2015-06-25, 13:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Vad bra, nu behöver man läsa inläggen av "vissa" personer, vars enda uppgift i livet är att argumentera emot allt och allting, tom när det finns fakta så ska man fortsätta spy galla.

Av någon anledning är dessa användare inte avstängda för kvalitet framför kvantitet. Jag förstår då inte hur närmare 50 000 inlägg kan anses vara av kvalitet istället för skräp

Flashback har inte haft problem att stänga av användare tidigare för bullshit eftersom man inte gillade dessa, då dom sänkte kvaliteten overall på forumet.

Och folk som säger att man bara ska sluta läsa inlägg från dessa personer, läser ni inlägget först eller användarnamnet? Jag tycker inte användarnamnet är intressant när man går igenom en tråd. Dock när man inser att ett inlägg är riktigt dumt, kollar man vem som skrev det och gissa vem? Någon från högen av skräppostare som inte bidrar något av värde till tråden eller forumet i helhet.

Tror det är dags att överge forumet helt och hållet nu eftersom man måste se dessa människor utan liv posta i trådar och förstöra diskussionen

Får nog hålla med dig här.

Jag har varit på Flashback sedan länge och de flesta förändringar av forumet har varit till det bättre.

Men det här är inte en bra förändring. Jag har kanske bara haft fyra-fem personer på ignore under alla år, men det har varit av goda skäl. Det har INTE varit på grund av de haft andra åsikter, utan enbart för att de förstört diskussionerna. En sak dessa haft gemensamt är också att de varit "proffs" på att trolla, så det har inte gått att anmäla för offtopic och trams eftersom de mycket medvetet legat precis på gränsen för att klara sig.

Citat:

Och nu bara två dygn senare har användaren, för vi menar säkert samma, långt över 50 100 inlägg. Helt obegripligt att denna användare kan få härja som hon gör. Här har vi ett typexempel på vad jag menar med trollproffs. När hon dyker upp i en tråd vet man att tråden är förstörd. Hon lanserar någon obegriplig tes och vevar sedan den oupphörligt tills tråden dör av ren utmattning. Men hon lyckas av någon anledning hålla sig kvar utan att stängas av.

Ge oss ignorefunktionen tillbaka. För ett bättre Flashback. Please.
Citera
2015-06-28, 18:57
Medlem
Jävla brorduktigimellanstadietresonemang som ligger bakom den här försämringen.
Bättre kan ni...ge oss ignorerafunktionen tillbaka den stör ingen. Däremot stör det att inte ha den.
Citera
2015-06-29, 06:23
Medlem
Verbalsolnedgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violettemoon
Jävla brorduktigimellanstadietresonemang som ligger bakom den här försämringen.
Bättre kan ni...ge oss ignorerafunktionen tillbaka den stör ingen. Däremot stör det att inte ha den.

Jävla jagvillbarahöraminaegnaåsikteriettvacuumsådetintes tudsarmotväggarnaochslårmigsjälviansiktetresoneman g som ligger bakom det här inlägget.

Jag har aldrig använt ignore-funktionen, tror jag knappast är ensam. Vill ni nu höra era dina egna åsikter så gå till ett forum som har precis likadana åsikter som du själv har.

Dock fordras det hårdare tag mot troll och folk som bara tramsar.
Citera
2015-06-29, 07:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbalsolnedgang
Jävla jagvillbarahöraminaegnaåsikteriettvacuumsådetintes tudsarmotväggarnaochslårmigsjälviansiktetresoneman g som ligger bakom det här inlägget.

Jag har aldrig använt ignore-funktionen, tror jag knappast är ensam. Vill ni nu höra era dina egna åsikter så gå till ett forum som har precis likadana åsikter som du själv har.

Jaha, så fortsätt med det då. Sitt inte och ha massa åsikter om vad andra användare föredrar samtidigt som du stolt framför din egen preferens. Det blir ganska motsägelsefullt.
Citera
2015-06-29, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbalsolnedgang

Jag har använt ignore funktionen, för att jag behövt det.
Utan den så blir man konstant förföljd av 3-4 användare som bara postar skit.

Vill FB ha många åsikter, speciellt motsatta åsikter än majoriteten verkar sitta på, så får ni ta tillbaka ignore funktionen, annars kommer "vi" andra dra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in