2015-06-24, 01:08
Medlem
goran744s avatar
Jag personligen tycker att Richard Dawkins verkar vara mentalt rubbad vetenskapsman. Lider av storhetsvansinne och egenkärlek.
Citera
2015-06-24, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag personligen tycker att Richard Dawkins verkar vara mentalt rubbad vetenskapsman. Lider av storhetsvansinne och egenkärlek.
Finns en tråd om han. Skulle vara kul om du utvecklade ditt påstående där. Själv så beundrar jag hans lugn (för det mesta i alla fall) . Särskilt när han pratar med kreationister.
Citera
2015-06-24, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Mmm.. klart den personliga tåligheten för hysteri, kan fälla ut... jag generaliserade, och du fattar det.

Men att man når masspsykotiska grader där, det är bara att åka till Milano när som helst, värre hysteri går knappt att uppbåda, även om U.K inte kommer långt därefter, men det är ett helt annat topic, men ska sägas att gudshuysterin, troligtvis, jag vet inte till 100.. men att den är grundrotad och att man ska leva där för att känna på dess "nyanser"

Att just italienska ibl lite avsides provinser ute i random byhålor ägnar sig åt lite vidskepelse med oljerinnande tårar ur statyer o.dyl märkliga "vittnesbörder" som åtkräver lite exorcism.. ... tja.. ett annat kapitel, som sagt.

Liksom man inte andas nåt om fotboll, hur..slarvigt ...som helst, , vare sig det är italienare, engelsman eller svensk eller tysk... tack jag vet , för det är ju att beträda .. *host, helig matrikel.. så gott som.
Jag är ok med generaliseringar.. vem pallar vara OCD-noga om hur allt står till så nära 100% om allt möjlig shit.. nyckeln är att göra det med en reservation för att man kan ha fel

Jag tror dig för övrigt så jag behöver inte åka ned där men jag vet inte i framtiden.. kanske jag åker ner där.. och kommer hem mer neurotisk än jag redan är mua ha ha ha...

Jag tror jag håller mig till maffia/gangsterfilmer som jag aldrig kan få nog av ändå
Citera
2015-06-24, 01:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag ställer redan frågor till mig själv. Men härinne diskuterar vi tro/religion och det har jag ingen,så därför frågar jag andra.
Jaha! Intressant. Frågar du av nyfikenhet eller finns det möjligtvis en liten hånfull jävel på din axel?
var ärlig nu Kiss.
Citera
2015-06-24, 01:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Finns en tråd om han. Skulle vara kul om du utvecklade ditt påstående där. Själv så beundrar jag hans lugn (för det mesta i alla fall) . Särskilt när han pratar med kreationister.
Jag uppfattar inte honom som lugn, tvärtom. Hysterisk!
Citera
2015-06-24, 01:15
Bannlyst
Citat:
Kan du utveckla? Det är intressant att höra tro det eller ej.. men kan inte garantera att HoneyB-Bitch är snäll nog att inte "ranta" iväg
Citera
2015-06-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Du kan göra mer nytta än "Gud" för dig själv om du börjar dala åt Gökboet... appropå Gökboet.. vissa av er kanske hade blivit hjärnlobotomerade tidigare i världshistorien...

Tacka inte "Gud" för det utan det faktum att vi människor med hjälp av vetenskapen kan hjälpa varandra och komma fram till att: "Hey, du kan ju för fasen inte bara öppna skallen hur som helst, stupid?"..

Nurse Ratchett hade inte varit nådig

Hmmm, fast det är väl vetenskapen som tyckte att lobotomering var ett utmärkt botemedel.
Numer så förordar den upplysta vetenskapen elchocker, stark psykofarmaka, inlåsning, bältesspänning... Etc...
Eller menar du att religionerna började lobotomera folk?

Religionerna säger faktiskt att människokroppen är helig. Att börja karva i folk hjärnor är det nog inte många katoliker som skulle vara glada för, t.ex. Och värst av de alla är ateisterna, t.ex. Doktor Mengele och liknande människor som enbart tänker på sin egen förvridna vetenskap. Finns många skräckfilmer med dylika personer.

Kanske kunde man istället ge personerna kärlek?
Inte när de är spritt språngande psykotiska såklart.
Men religionerna säger ju ändå: ÄLSKA varandra.
Det gör ju inte vetenskapen, eller hur? Det "bästa" vetenskapen kunnat uppnå är typ Freud som talade om vikten att ha god sex, och denna princip verkar ju RFSU vilja pådyvla hela svenska folket så att det nästan blivit som en religion det där med att ha "bra sex".

Vad var folks problem i Gökboet, har du tänkt på det? Jo det var kvinnor som tryckte ner männen. Hade man istället vidhållit familjevärderingar så hade det inte hänt.
Barn som föds utan något äktenskap, utan mamma och pappa, de får mycket problem i livet. De är berövade på ena halvan av kärlek!
Detta är självklart för oss som tror på något högre. Jag är ingen fanatisk "kärnfamiljsdyrkare", men anser att ett barn mår bäst som är älskat av mer än en person.

Inte för att jag påstår att sex är fel... Men var i denna sekulariserade värld kan ett barn hitta KÄRLEK, om man inte får det av mamma och pappa som skiljer sig och gifter om sig och jobbar 12 timmar per dygn... Ge mig ditt vetenskapliga svar.
Svaret är att det finns inget alternativ i ateisternas "himmelrike". Mår du dåligt, ta ett piller och besök en dyr psykolog resten av livet (va, välfärdssamhället betar inte för mina nojjor?? skandal). Behöver du närhet? Köp en katt.

Sen så är jag ingen fanatisk religionsivrare för den delen! Ingen mainstream religion skulle acceptera mina åsikter!
Senast redigerad av grelin1999 2015-06-24 kl. 01:18.
Citera
2015-06-24, 01:17
Medlem
Citat:
Jaha! Intressant. Frågar du av nyfikenhet eller finns det möjligtvis en liten hånfull jävel på din axel?
var ärlig nu Kiss.
Beror på vad påståendet är och hur pådyvlande personen är. Gillar inte när folk hotar med sin tro/Gud och inte kan backa upp det. För det har ingen kunnat hittills.
Citera
2015-06-24, 01:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Kan du utveckla? Det är intressant att höra tro det eller ej.. men kan inte garantera att HoneyB-Bitch är snäll nog att inte "ranta" iväg
Jag ser honom som en hysterisk kärring. Inget mer med det. Nästan dreglar då han pratar om den Gud han ej tror på.
Patetisk tycker jag.
Citera
2015-06-24, 01:19
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Avraham
Det är oerhört långsökt att påstå något sådant. I förlängning betyder det ju att ca två tredjedelar av jordens befolkning är gravt psykiskt störda? Och det måste ju vem som helst inse att det inte stämmer.

Varför kann det inte stämma, förstår inte att du inte kann förstå att befolkningen har blivit manipulerad.
Citera
2015-06-24, 01:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Beror på vad påståendet är och hur pådyvlande personen är. Gillar inte när folk hotar med sin tro/Gud och inte kan backa upp det. För det har ingen kunnat hittills.
Jag tycker inte heller om hot i ihop med tro.
Nej det går inte som sagt var.
Citera
2015-06-24, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hmmm, fast det är väl vetenskapen som tyckte att lobotomering var ett utmärkt botemedel.
Numer så förordar den upplysta vetenskapen elchocker, stark psykofarmaka, inlåsning, bältesspänning... Etc...
Eller menar du att religionerna började lobotomera folk?

Religionerna säger faktiskt att människokroppen är helig. Att börja karva i folk hjärnor är det nog inte många katoliker som skulle vara glada för, t.ex. Och värst av de alla är ateisterna, t.ex. Doktor Mengele och liknande människor som enbart tänker på sin egen förvridna vetenskap. Finns många skräckfilmer med dylika personer.

Kanske kunde man istället ge personerna kärlek?
Inte när de är spritt språngande psykotiska såklart.
Men religionerna säger ju ändå: ÄLSKA varandra.
Det gör ju inte vetenskapen, eller hur? Det "bästa" vetenskapen kunnat uppnå är typ Freud som talade om vikten att ha god sex, och denna princip verkar ju RFSU vilja pådyvla hela svenska folket så att det nästan blivit som en religion det där med att ha "bra sex".

Vad var folks problem i Gökboet, har du tänkt på det? Jo det var kvinnor som tryckte ner männen. Hade man istället vidhållit familjevärderingar så hade det inte hänt.
Barn som föds utan något äktenskap, utan mamma och pappa, de får mycket problem i livet. De är berövade på ena halvan av kärlek!
Detta är självklart för oss som tror på något högre. Jag är ingen fanatisk "kärnfamiljsdyrkare", men anser att ett barn mår bäst som är älskat av mer än en person.

Inte för att jag påstår att sex är fel... Men var i denna sekulariserade värld kan ett barn hitta KÄRLEK, om man inte får det av mamma och pappa som skiljer sig och gifter om sig och jobbar 12 timmar per dygn... Ge mig ditt vetenskapliga svar.
Svaret är att det finns inget alternativ i ateisternas "himmelrike". Mår du dåligt, ta ett piller och besök en dyr psykolog resten av livet (va, välfärdssamhället betar inte för mina nojjor?? skandal). Behöver du närhet? Köp en katt.

Sen så är jag ingen fanatisk religionsivrare för den delen! Ingen mainstream religion skulle acceptera mina åsikter!
Ojoj,vad du lägger in mycket i ordet "ateist"....igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in