Citat:
Ursprungligen postat av
Jegoooooo
Du kan göra mer nytta än "Gud" för dig själv om du börjar dala åt Gökboet... appropå Gökboet.. vissa av er kanske hade blivit hjärnlobotomerade tidigare i världshistorien...
Tacka inte "Gud" för det utan det faktum att vi människor med hjälp av vetenskapen kan hjälpa varandra och komma fram till att: "Hey, du kan ju för fasen inte bara öppna skallen hur som helst, stupid?"..
Nurse Ratchett hade inte varit nådig

Hmmm, fast det är väl vetenskapen som tyckte att lobotomering var ett utmärkt botemedel.
Numer så förordar den upplysta vetenskapen elchocker, stark psykofarmaka, inlåsning, bältesspänning... Etc...
Eller menar du att religionerna började lobotomera folk?
Religionerna säger faktiskt att människokroppen är helig. Att börja karva i folk hjärnor är det nog inte många katoliker som skulle vara glada för, t.ex. Och värst av de alla är ateisterna, t.ex. Doktor Mengele och liknande människor som enbart tänker på sin egen förvridna vetenskap. Finns många skräckfilmer med dylika personer.
Kanske kunde man istället ge personerna kärlek?
Inte när de är spritt språngande psykotiska såklart.
Men religionerna säger ju ändå: ÄLSKA varandra.
Det gör ju inte vetenskapen, eller hur? Det "bästa" vetenskapen kunnat uppnå är typ Freud som talade om vikten att ha god sex, och denna princip verkar ju RFSU vilja pådyvla hela svenska folket så att det nästan blivit som en religion det där med att ha "bra sex".
Vad var folks problem i Gökboet, har du tänkt på det? Jo det var kvinnor som tryckte ner männen. Hade man istället vidhållit familjevärderingar så hade det inte hänt.
Barn som föds utan något äktenskap, utan mamma och pappa, de får mycket problem i livet. De är berövade på ena halvan av kärlek!
Detta är självklart för oss som tror på något högre. Jag är ingen fanatisk "kärnfamiljsdyrkare", men anser att ett barn mår bäst som är älskat av mer än en person.
Inte för att jag påstår att sex är fel... Men var i denna sekulariserade värld kan ett barn hitta KÄRLEK, om man inte får det av mamma och pappa som skiljer sig och gifter om sig och jobbar 12 timmar per dygn... Ge mig ditt vetenskapliga svar.
Svaret är att det finns inget alternativ i ateisternas "himmelrike". Mår du dåligt, ta ett piller och besök en dyr psykolog resten av livet (va, välfärdssamhället betar inte för mina nojjor?? skandal). Behöver du närhet? Köp en katt.
Sen så är jag ingen fanatisk religionsivrare för den delen! Ingen mainstream religion skulle acceptera mina åsikter!