2015-06-23, 20:55
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vi diskuterar fortfarande INTE mig utan solipsismen har du inte förstått det?
Vilka "vi diskuterar", i en solipsists värld, finns inget vi av nykterhet och klarsyn.

Jag är inte solipsist, du är. Så du resonerar inte. Jag gör.

Solipsisten drar åt sitt egofixerade håll, att frottera sig med sin gudsillusion, du säger det själv genom attindirekt identifiera dig som en solipsistiskt tänkande individ, men vill... etikettera dis om att vara filosofisk - det får du isf motivera.

Jag vill be dig ta en titt på trådstarten igen, i det fall du nu försöker dra in alla i din solipsistiska cirkel, vänligen kolla upp vad denna tråd har för topic, personligen ser jag begreppet ILLUSION.. som står farligt nära solipsistisk livssyn.

Om du, lyckas förstå begreppens släktskap, eller inte .. är så klart inte det viktigaste, dock har du med vilje loggat in i forumet, för att flasha din solipsistiska ådra och omedelbart lägga upp en massa illusioner som allihopa härrör ur din egofixerade gudstro.

Det är solipsism, att skapa sig illusioner...
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-06-23 kl. 20:58.
Citera
2015-06-23, 20:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om du vill diskutera mig i varje tråd så tycker jag att du kan skicka pm istället och diskutera med mig så kan andra användare få koncentrera sig på ämnet i stället och jag också.
Var så god om du vill diskutera mig med dig. Skicka pm...

Jag anser att en offentlig diskussion är mera ändamåls-enlig. Du är ett lysande exempel på min tes om pådyvlande teisms mentala dysfunktionalitet.
Citera
2015-06-23, 20:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Vilka vi, jag är inte solipsistisk, du är...

Så DU drar åt ditt egofixerade håll, du säger det själv genom att identifiera dig som en solipsistiskt tänlkande individ.

Jag vill be dig ta en titt på trådstarten igen, i det fall du nu försöker dra in alla i din solipsistiska cirkel, vänligen kolla upp vad denna tråd har för topic, personligen ser jag begreppet ILLUSION.. som står farligt nära solipsistisk livssyn.

Om du, lyckas förstå begreppens släktskap, eller inte .. är så klart inte det viktigaste, dock har du med vilje loggat in i forumet, för att flasha din solipsistiska ådra och omedelbart lägga upp en massa illusioner som allihopa härrör ur din egofixerade gudstro.

Det är solipsism, att skapa sig illusioner...
Jag pratar fortfarande om vad solipsismen är och inget annat.
Citera
2015-06-23, 20:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Samtidigt som du själv är en mycket tydlig demonstration av manifesterat solipsism.
Citera
2015-06-23, 21:00
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag anser att en offentlig diskussion är mera ändamåls-enlig. Du är ett lysande exempel på min tes om pådyvlande teisms mentala dysfunktionalitet.
Då får jag vara det då. Tror du att jag bryr mig? Att jag vill bli älskad av just dig?. Jag säger det jag vill och om vad jag vill. Fattar du?????
I detta fall kommenterade jag DIG Bogomil som påstod att solipsismen var en mental dysfunktion vilket den INTE är.

Vilket jag även påpekade.
Citera
2015-06-23, 21:04
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ja helt okey.

Du har inte ambitionen att nå fram till någon klarhet, du har klickat på "ordet" och nu menar du dig prata...solipsism? På sitt lilla sätt, lite träffande... du pratar. Men du filosoferar inte.

Genom att din och andras tro, att solipsism är detsamma som "en, filosofi" ? : låt isf höra.
Vad som får dig att logga in i diskussionsforum...

Hur lyder t.ex den solipsistiska sentensen... utveckla den berömda "filosofin" för oss.

Är den överordnad eller underordnad?
Citera
2015-06-23, 21:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Då får jag vara det då.

Japp.

Citat:
Tror du att jag bryr mig?

Nej. Du är alltför narcissistisk.

Citat:
Att jag vill bli älskad av just dig?.

Håll mig utanför ditt sjuka känsloliv.

Citat:
Jag säger det jag vill och om vad jag vill. Fattar du?????

Japp. Och jag ser det endast som ett förtydligande av din enorma egocentri.

Citat:
I detta fall kommenterade jag DIG Bogomil som påstod att solipsismen var en mental dysfunktion vilket den INTE är.

När nån käbblas med sig själv på ett offentligt forum... enligt din "filosofi" ... som du gör som en konsekvens av denna "filosofi" är det ett exempel på en mental dysfunktion.
Citera
2015-06-23, 21:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja helt okey.

Du har inte ambitionen att nå fram till någon klarhet, du har klickat på "ordet" och nu menar du dig isolipsism? Inte den korrekta definitionen på diskussion om jag får be.

Genom att din tro, att solipsism är detsamma som "en, filosofi" : låt isf höra, du har inte börjat iaf.

Hur lyder t.ex den solipsistiska sentensen... utveckla den berömda "filosofin" för oss.

Är den överordnad eller underordnad?
De flesta som grubblar över tillvarons metafysiska mysterier hamnar för eller senare vid solipsismen.
Vill du ge dig in i Meta diskussioner får du ta med mig in i filosofiforumet.....
Citera
2015-06-23, 21:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Japp.

Nej. Du är alltför narcissistisk.

Håll mig utanför ditt sjuka känsloliv.

Japp. Och jag ser det endast som ett förtydligande av din enorma egocentri.

När nån käbblas med sig själv på¨ett offentligt forum... enligt din "filosofi" ... som du gör som en konsekvens av denna "filosofi" är det ett exempel på en mental dysfunktion.
ja om du Bogomil mår bra av din egna slutsats så säger jag bara. Var så god älskling....
Citera
2015-06-23, 21:11
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Då får jag vara det då. Tror du att jag bryr mig? Att jag vill bli älskad av just dig?. Jag säger det jag vill och om vad jag vill. Fattar du?????

Vilket jag även påpekade.
Känner du verkligen att folk som diskuterar här, är ute efter att älska varandra? Isf en väldigt underlig utgångspunkt.

Solipsism är en begränsning, där egot står i absolut centrum och därför utesluter/försvårar/omöjliggör/hindrar/eckluderar .. o.dyl. logiskt och förnuftsmässigt men också filosofiskt grundad klarsyn om tingens och tillvarons sanna natur, och i solipsismens credo tronar gud som självaste attraktionskraften i upprättandet av solipsism... som för att uppodla en gudssyn, kan tänkas att viss om inte full grad solipsism, behövs.

Men du bestämmer själv, så klart! men bra att du inte medvetet försnillar topic.

(här ropar jag inte efter ditt medhåll, enbart att du försöker inte prata ämnet, utan om inte filosofera, resonera, om vad narcissism är.. vad är en illusion, du kanske förkastar också illusioner?)

Att gå narcissistiskt (obs : narcissism, är i grunden, en klinisk diagnos på mental störning, det är emotionellt)

Soliosism är definitivt emotionellt, tänker du argumentera det? Be my guest, ad shoot!

Både narcissism och solipsism befinner sig i mentala gråzoner, för att hjälpa dig lite på traven.

(om än du kan tänkas ha visst resonemangs-aversion, och hellre som du säger : pratar)
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-06-23 kl. 21:15.
Citera
2015-06-23, 21:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Känner du verkligen att folk som diskuterar här, är ute efter att älska varandra? Isf en vldigt underlig utgångspunkt.

Solipsism är en begränsning, där egot står i absolut centrum och därför utesluter logiskt och förnuftsmässigt grundad klarsyn om tingens och tillvarons natur, o detta ingår gud... som för att uppodla en gudssyn, kan tänkas att viss om inte full grad solipsism, behövs.

Att gå narcissistiskt (narcissism, är i sin tur en klinisk diagnos på mental störning, det är emotionellt)

Soliosism är definitivt emotionellt, tänker du argumentera det? Be my guest, ad shoot!

Både narcissism och solipsism befinner sig i mentala gråzoner, för att hjälpa dig lite på traven.

(om än du kan tänkas ha visst resonemangs-aversion, och hellre som du säger : pratar)

Ja vilket även du gör,befinner dig i en gråzon.
Citera
2015-06-23, 21:16
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ja vilket även du gör,befinner dig i en gråzon.
Faktiskt inte, Jag är inte solipsistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in