Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 16:28
Medlem
Theforeigners avatar
Bra rapportering av Lisa Holm fallet:

http://annhelenarudberg2.blogspot.dk/2015/06/lisa-holm-17-ar-saknas.html

http://annhelenarudberg2.blogspot.se/2015/06/har-hittades-lisa-holm.html
Senast redigerad av Theforeigner 2015-06-23 kl. 17:06.
2015-06-23, 16:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är ju alldeles riktigt.

Det kan man ju fråga sig. Det borde framgå av protokollet från häktningsförhandlingen. Men eftersom åklagaren själv anser sig vara bunden av yppandeförbudet är väl den enda rimliga tolkningen att yppandeförbudet, sådant det har meddelats, har omfattat samtliga närvarande vid förhandlingen.
Så borde det vara - men försvaret har ju inte uppfattat det så, eftersom deras invändning handlade om att åklagare fritt kunde uttala sig men de inte bemöta å sina klienters vägnar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Glömt sin mobil hemma???
Det är ingen uppgift jag sett.

De påstods i inlägget som du kommenterade.
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Hon levde ett par dagar efter det våldet hon utsattes för.

Du får nog läsa igenom tidigare konversation. Vi diskuterar vad som är medhjälp till Mord, och att det är ett brott som endast kan utföras innan/och eller under tiden ett mord begås. Inte efteråt.

Mord förutsätter att någon är bragd om livet. Så länge någon är vid liv, är det inte mord, ännu.
2015-06-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
hoppas att det är en av bröderna för dom anhörigas skull med det känns för enkelt jag menar är man så dum att man lägger spår av en man just mördat så spåren leder till ens eget hus och lägger liket i närheten känns som det har nåt men nån beundrare eller stalker att göra........ riktigt hemskt btw

visst får man olustig känsla men det kan ju vara så att dom överrumplades av det pådrag som blev ganska så omgående på kvällen hon försvann, vi få hoppas att det var så iallafall...
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
De påstods i inlägget som du kommenterade.
Ok, jag tänkte mer på vad som framkommit i media.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Källa på detta?

Det var en teori om hur man hjälper till vid mord efter mordet skett.
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Hon har yppandeförbud och kan alltså inte sälja sin historia till tidningarna

Vad skulle hon kunna yppa? Färgen på väggarna i häktet eller hur maten smakade. Hon har ju hörts om vad hon har gjort eller inte gjort inte upplysts om vad polisen gjort. Klantig förhörsledare isåfall.
Medlem
Det verkar inte finnas några viiittnen till händelsen at all jag menar någon måste sett nåt kl var liksom runt 18 tiden när allt hände??
2015-06-23, 16:33
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så borde det vara - men försvaret har ju inte uppfattat det så, eftersom deras invändning handlade om att åklagare fritt kunde uttala sig men de inte bemöta å sina klienters vägnar.

Kan det inte vara så att det försvaret i första hand invänt mot är det yppandeförbud som åklagaren beslutade om innan häktningsförhandlingen, dvs. det som rör förundersökningen i övrigt?

Jag menar advokater bör väl veta att en åklagare inte kan uttala sig om sånt som tagits upp bakom stängda dörrar, och det har han inte gjort heller.

Däremot när det gäller utredningen i övrigt (fin balansgång dock så man inte går in på sånt som tagits upp bakom stängda dörrar) kan åklagaren uttala sig och där kan jag förstå advokaterna men efter att häktningsförhandlingen hållits är åklagaren själv begränsad av den sekretess som rådde där.
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan vara så enkelt att när poliserna knackade på dörren för att hämta bröderna till förhör sa hon att de inte var hemma, trots att de var det. Därmed blev hon skäligen misstänkt för skyddande av brottsling. När det senare inte gick att styrka att hon hade den minsta aning om brottet gick det inte att höja misstankegraden, och hon släpptes efter en vecka.

Så har jag också spekulerat. Bröderna har bett henne ljuga, men hon har inte haft en aning om varför. Och jag stärktes i mina misstankar då hon tydligen inte gjort några medgivanden. Hon är i ett annat land, hon är troligen chockad, hon har suttit i häkte en vecka och förmodligen genomgått rätt långa förhör. Så ljuger hon är det ett rätt tufft fruntimmer.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nu har Expressen intervjuat: Kvinnans mamma: "Är glad och orolig"

Nu väntar vi bara på intervjun med kvinnan.

Ja media jagar väl henne, man hoppas ju på en intervju men har hon yppandeförbud? Hon är nog rädd arr göra något som helst som kan sätta henne i klistret igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in