Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Det är möjligt. Jag har hört ett och annat när jag har passerat manliga arbetsplatser. Men det har aldrig hänt något. Att dessa litauer skulle gå från att åtrå på avstånd till fullbordat mord på en gång är föga sannolikt.
Jag tror varken att litauerna känt till Lisa eller hade lagt märke till henne, i alla fall inte innan mordet förutsatt att litauerna är skyldiga. I så fall tror jag att jag Lisa frågade någon lokal gäst eller anställd på kafét redan på lördagen om det fanns någon på bygden som kunde sälja sprit till henne, med tanke på den annalkande skolavslutningen. Hon fick telefonnumret till litauerna eller lämnade sitt nummer till någon som kände till litauerna. Sedan tjatade hon på pappan om att få åka moppe till jobbet på söndagen. Därefter vet jag inte vad som kan ha hänt. Men att mobilen blev förstörd kan bero på att GM inte ville att kontakten mellan henne och Lisa skulle synas.
Jag förkastar helt teorierna att litauerna skulle ha blivit besatta av Lisa på grund av hennes skönhet. Så extraordinärt vacker var hon inte och dessutom dras inte alla män till samma typ av kvinnor. Därtill kommer att en inte helt galen man knappast våldtar och mördar en kvinna som han känner sig dragen till, i alla fall inte vid första mötet. Lisa var knappast något helgon heller, hon kan mycket väl haft lite hemligheter precis som vilken 17-åring som helst. Jag hoppas att polisen förhört hennes kompisar och att de berättat om hon lovat fixa sprit till kompisgänget.