Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 22:51
Medlem
[quote=mrasshunt|53793880]Ryktet lokalt säger åter igen att hon var illa däran där nere och det hade börjats "styckats av" kroppsdelar, därav poliser som vart så knäckta, hörde det idag av någon som kände polis som var med i utredningen på något sätt.

Hoppas de har fel!

Jag tror dock fortfarande att bröderna och kvinnan är oskyldiga, helt orimligt för mig att helt plötsligt efter 6 år begå ett brott av denna kalibern när man har kanonlön och var omtyckt i området, dessutom snart skulle hem för att bygga en villa i sitt hemland för pengarna, låter jättesick![/QU

Håller med dig till hundra. Det har synts andra i området som de inte fått tag på eller lyckats identifiera. Det HAR varit skumma bilar och skumma människor där innan det hände.

Att dessa tre, som med rätta är välavlönade och duktiga arbetare, som är vänner med alla, helt plötsligt går in och rånar fiket nästgårds, våldtar och mördar en av fikets anställda är nästan osannolikt. Har det skett så har någon av dem eller båda fått en total knäpp, en TOTAL knäpp. Grannar och de som arbetat med dom säger samstämmigt att de är mycket bra, lugna killar.

Min gissning, de har fel häktade om inte en tredje person finns inblandad också. Eller ... så har det fått en knäpp, psykbryt eller vad som helst. Detta ligger inte i normalen, inte sådana här killar.
2015-06-22, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
och godsägaren hade tydligen gett tillåtelse att söka igenom ägorna...dock var han inte helt nöjd över de eventuella skador som skulle uppstå.

Frågan är vart. Skador på åkrar begriper jag det blir. Marker och ödehus nämns i media via honom själv som rekommendation -vet du nåt mer?
Martorp är givetvis intressant med tanke på att folk har uppmanats söka genom sina ägor.

Edit: Jag anser att MP gjort helt korrekt. Jag är dock nyfiken på hur samarbetet med AJ och polisen såg ut - hur vidsträckta hans tillåtelser var.
Senast redigerad av develi 2015-06-22 kl. 22:56.
2015-06-22, 22:53
Medlem
Horrorgrams avatar
[quote=Latexjossan|53794101]
Citat:
Ursprungligen postat av mrasshunt
Ryktet lokalt säger åter igen att hon var illa däran där nere och det hade börjats "styckats av" kroppsdelar, därav poliser som vart så knäckta, hörde det idag av någon som kände polis som var med i utredningen på något sätt.

Hoppas de har fel!

Jag tror dock fortfarande att bröderna och kvinnan är oskyldiga, helt orimligt för mig att helt plötsligt efter 6 år begå ett brott av denna kalibern när man har kanonlön och var omtyckt i området, dessutom snart skulle hem för att bygga en villa i sitt hemland för pengarna, låter jättesick![/QU
Citat:
Håller med dig till hundra. Det har synts andra i området som de inte fått tag på eller lyckats identifiera. Det HAR varit skumma bilar och skumma människor där innan det hände.

Att dessa tre, som med rätta är välavlönade och duktiga arbetare, som är vänner med alla, helt plötsligt går in och rånar fiket nästgårds, våldtar och mördar en av fikets anställda är nästan osannolikt. Har det skett så har någon av dem eller båda fått en total knäpp, en TOTAL knäpp. Grannar och de som arbetat med dom säger samstämmigt att de är mycket bra, lugna killar.

Min gissning, de har fel häktade om inte en tredje person finns inblandad också. Eller ... så har det fått en knäpp, psykbryt eller vad som helst. Detta ligger inte i normalen, inte sådana här killar.

Samtidigt sitter de på sannolika skäl. Jag tror storebror är mördaren.
2015-06-22, 22:55
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Varför ta risken att köra tillbaka moppen till fiket?
Visste GM exakt var hon hade haft den parkerad tidigare under dagen och ställde den på exakt samma plats?
Det låter inte helt sannolikt.
Visste GM där han såg en moppe på vägen på morgonen att det var just LH på vägen? Hur?
Långsökt, jag köper att hon visst skulle kunna blivit stoppad på vägen men inte att moppen skulle körts tillbaka av GM med risken det innebär. Och varför skulle GM ställa tillbaka moppen?

Möjligtvis kört tillbaka mopeden för att dra uppmärksamhet från Martorp då men det blir genast för genomtänkt och planerat för att passa in i bilden i övrigt tycker jag.
2015-06-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är möjligt. Jag har hört ett och annat när jag har passerat manliga arbetsplatser. Men det har aldrig hänt något. Att dessa litauer skulle gå från att åtrå på avstånd till fullbordat mord på en gång är föga sannolikt.

Jag tror varken att litauerna känt till Lisa eller hade lagt märke till henne, i alla fall inte innan mordet förutsatt att litauerna är skyldiga. I så fall tror jag att jag Lisa frågade någon lokal gäst eller anställd på kafét redan på lördagen om det fanns någon på bygden som kunde sälja sprit till henne, med tanke på den annalkande skolavslutningen. Hon fick telefonnumret till litauerna eller lämnade sitt nummer till någon som kände till litauerna. Sedan tjatade hon på pappan om att få åka moppe till jobbet på söndagen. Därefter vet jag inte vad som kan ha hänt. Men att mobilen blev förstörd kan bero på att GM inte ville att kontakten mellan henne och Lisa skulle synas.

Jag förkastar helt teorierna att litauerna skulle ha blivit besatta av Lisa på grund av hennes skönhet. Så extraordinärt vacker var hon inte och dessutom dras inte alla män till samma typ av kvinnor. Därtill kommer att en inte helt galen man knappast våldtar och mördar en kvinna som han känner sig dragen till, i alla fall inte vid första mötet. Lisa var knappast något helgon heller, hon kan mycket väl haft lite hemligheter precis som vilken 17-åring som helst. Jag hoppas att polisen förhört hennes kompisar och att de berättat om hon lovat fixa sprit till kompisgänget.
Senast redigerad av nantale 2015-06-22 kl. 22:59.
2015-06-22, 22:56
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Öisar´n
Jag har följt HELA tråden från första början ... DET har uppenbart inte du gjort

Hehe,nä,inte haft tid.Men är glad för din skull att du har.Tid att ha attityd.

Håll upp ett tag med att dunka dig i skallen och ta dig tid att ge en ordentlig förklaring på vad som felar min teori.Det välkomnar jag.Du verkar mest klaga.Kom med något konstruktivt själv istället.

Tror ändå inte att någon,UTAN spår lurpassade på LH vid fiket.
2015-06-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Låter rimligt. Därför var GM tvungen att förstöra telefonen, för att dölja bevis.

Det låter myckter trovärdigt,kommer ni ihåg Therese Roja som blev mördad av en kille som blev övertalad av sin flickvän, tror mer och mer på detta men även det andra alternativet som jag tagit upp,Godsägaren skyddar någon han bryr sig om och hjälper till att gömma kroppen, passar på att talla på handsken och vet att Lisa skulle åka med moped hem. Jag tror inte ett ögonblick på att det är Lisa som satt nycklar i moppen och ställt påsen bredvid och jag tror inte heller att hon försvann vid 18,30 tiden utan mycket tidigare under eftermiddagen, känns som hela byggden ljuger och det är lite Twin Peaks över det hela
2015-06-22, 22:57
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Jag tror dock fortfarande att bröderna och kvinnan är oskyldiga, helt orimligt för mig att helt plötsligt efter 6 år begå ett brott av denna kalibern när man har kanonlön och var omtyckt i området, dessutom snart skulle hem för att bygga en villa i sitt hemland för pengarna, låter jättesick!
Kan ju vara så att de ägnat sig åt inbrott för att dryga ut lönen. Sedan blir de tagna på bar gärning och dessutom igenkända av BO varpå någon av dem mördar henne för att dölja inbrottet. De är tidigare ostraffade, gifta, skulle snart åka hem och bygga hus osv och har därmed mycket att förlora.

Men jag tror också att kvinnan kan vara oskyldig. Förklarar i så fall kanske delvis varför de inte kunde gömma undan kroppen ordentligt redan första kvällen. Att plötsligt bryta kvällsrutinen genom att hoppa över middagen och åka iväg flera timmar utan förklaring samma kväll som en tjej försvinner i närheten skulle kunna väcka misstankar hos frun.
2015-06-22, 22:58
Medlem
[quote=Horrorgram|53794123]
Citat:
Ursprungligen postat av Latexjossan
[i]

Samtidigt sitter de på sannolika skäl. Jag tror storebror är mördaren.

Ja det skulle vara om en av dom gjort något och de 2 andra inte haft en aning, men storebrodern var väl han som vart här i hela 6 år
2015-06-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Kan ju vara så att de ägnat sig åt inbrott för att dryga ut lönen. Sedan blir de tagna på bar gärning och dessutom igenkända av BO varpå någon av dem mördar henne för att dölja inbrottet. De är tidigare ostraffade, gifta, skulle snart åka hem och bygga hus osv och har därmed mycket att förlora.

Men jag tror också att kvinnan kan vara oskyldig. Förklarar i så fall kanske delvis varför de inte kunde gömma undan kroppen ordentligt redan första kvällen. Att plötsligt bryta kvällsrutinen genom att hoppa över middagen och åka iväg flera timmar utan förklaring samma kväll som en tjej försvinner i närheten skulle kunna väcka misstankar hos frun.

Varför bemöda sig med en liten dagskassa, och dessutom exakt där de jobbar? Heeelt ologiskt
2015-06-22, 23:01
Medlem
Horrorgrams avatar
[quote=mrasshunt|53794189]
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram

Ja det skulle vara om en av dom gjort något och de 2 andra inte haft en aning, men storebrodern var väl han som vart här i hela 6 år

Och vi vet inte om han gjort något i Lituaen som sagt.
2015-06-22, 23:01
Medlem
2big4yous avatar
[quote=Latexjossan|53794101]
Citat:
Ryktet lokalt säger åter igen att hon var illa däran där nere och det hade börjats "styckats av" kroppsdelar, därav poliser som vart så knäckta, hörde det idag av någon som kände polis som var med i utredningen på något sätt.

Hoppas de har fel!

Citat:

Och dessutom ska alla tre lyckats hålla tyst under grillningen av Polisen,varav kvinnan beskrevs som "ett vrak" vid häktningsförhandlingarna.
Mats Alm var själv,men att tre individer lyckas hålla tyst ett brott som detta..?
Nix

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in