Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-27, 23:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
En sak jag har funderat på men hållt för mig själv för det har funnits andra tidigare i tråden som har vädrat liknande funderingar. AJ uppger i en videointervju att en av hans anställda hittar handsken i ladan. Sen ger den anställde handsken till LÅ som i sin tur ger handsken till AJ som sen tipsar polisen om fyndet. Vet man vem den anställde som hittade handsken är? Om det är en av bröderna så måste det ju vara stor risk att han hade handsken med sig dit och att BO aldrig var inne i ladan överhuvudtaget. Vet man om ladan är ordentligt låst? Om den inte är det så kan handsken bara vara ett villospår för att få bort alla som sökte längre österut och där BO också hittas några dagar senare. Polisen kanske rent av har vetat om det hela tiden och undersöker ladan bara för att inte avslöja nåt.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-06-27 kl. 23:26.
2015-06-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. och samtidigt skriver en vän:
"– Hon är väldigt bestämd. Hon vet vad hon vill och vill gärna få sin vilja igenom, berättar hon."
http://www.expressen.se/gt/forsvunna-lisas-van-cornelia-har-panik/

I en situation hon känner sig komfortabel och trygg i så stämmer det säkerligen. Men vad vet jag ... jag utgick från föräldrarnas egna beskrivning av Lisa som person.

Som dom flesta tonåringar kan man visa upp olika sidor hemma och bland sina kompisar.
2015-06-27, 23:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Släpkärra. http://tikitreiler.se/ Google is a woman's best friend.
Jo, jag kan googla jag med men tillverkaren har flera produkter, så det finns även båttrailer och jetski mm som heter Tiki. En släpkärra är ändå något som en gm skulle kunna haft nytta av i detta fall, för att föra bort LH från platsen. Men den här företagaren ä väl inte ensam på detta omfattande bygge, har han svartjobbare?
2015-06-27, 23:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jo, jag kan googla jag med men tillverkaren har flera produkter, så det finns även båttrailer och jetski mm som heter Tiki. En släpkärra är ändå något som en gm skulle kunna haft nytta av i detta fall, för att föra bort LH från platsen. Men den här företagaren ä väl inte ensam på detta omfattande bygge, har han svartjobbare?
Tyvärr, du är för hemlighetsfull om vem det är. Om du berättar kan jag kolla upp honom på måndag, fordon etc. PM, gärna. Men det är svårt att kolla om han har anställda, och framför allt svartjobbare. Tiki tycks inte ha ATV iaf.
2015-06-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En sak jag har funderat på men hållt för mig själv för det har funnits andra tidigare i tråden som har vädrat liknande funderingar. AJ uppger i en videointervju att en av hans anställda hittar handsken i ladan. Sen ger den anställde handsken till LÅ som i sin tur ger handsken till AJ som sen tipsar polisen om fyndet. Vet man vem den anställde som hittade handsken är? Om det är en av bröderna så måste det ju vara stor risk att han hade handsken med sig dit och att BO aldrig var inne i ladan överhuvudtaget. Vet man om ladan är ordentligt låst? Om den inte är det så kan handsken bara vara ett villospår för att få bort alla som sökte längre österut och där BO också hittas några dagar senare. Polisen kanske rent av har vetat om det hela tiden och undersöker ladan bara för att inte avslöja nåt.

Det var den äldre brodern som först tog i handsken.

Ladan var inte låst - som jag fattat det.

Och jag har också funderat kring handskens uppdykande.
2015-06-27, 23:32
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Det är en lång tråd! och jo, detta med handsken har stötts och blötts tidigare, på många vis. Inte minst det att AJ sagt olika saker vid olika intervjuer, vilket inte automatiskt innebär att han ljuger.
2015-06-27, 23:36
Medlem
Citat:
En sak jag har funderat på men hållt för mig själv för det har funnits andra tidigare i tråden som har vädrat liknande funderinger. AJ uppger i en videointervju att en av hans anställda hittar handsken i ladan. Sen ger den anställde handsken till LÅ som i sin tur ger handsken till AJ som sen tipsar polisen om fyndet. Vet man vem den anställde som hittade handsken är? Om det är en av bröderna så måste det ju vara stor risk att han hade handsken med sig dit och att BO aldrig var inne i ladan överhuvudtaget. Vet man om ladan är ordentligt låst? Om den inte är det så kan handsken bara vara ett villospår för att få bort alla som sökte längre österut och där BO också hittas några dagar senare. Polisen kanske rent av har vetat om det hela tiden och undersöker ladan bara för att inte avslöja nåt.

Polisen kan ha tagit kort i ladan när de genomsökte den, eller att LH:s pappa tillsammans
med polis tittade/letade i ladan och man är helt hundra på att ingen handske fanns där då.

När så handsken dyker upp så inser man att det är någon av de 3 personerna som påstås
hittat handsken i ladan som också haft med sig handsken dit. Det är därför man misstänker
att LH finns kvar i området.

2015-06-27, 23:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I en situation hon känner sig komfortabel och trygg i så stämmer det säkerligen. Men vad vet jag ... jag utgick från föräldrarnas egna beskrivning av Lisa som person.
Som dom flesta tonåringar kan man visa upp olika sidor hemma och bland sina kompisar.

Javisst, och föräldrar likt vänner kan ha beskrivit en... komfortabel situation likaväl. Allt är relativt precis som du skriver.
2015-06-27, 23:38
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tyvärr, du är för hemlighetsfull om vem det är. Om du berättar kan jag kolla upp honom på måndag, fordon etc. PM, gärna. Men det är svårt att kolla om han har anställda, och framför allt svartjobbare. Tiki tycks inte ha ATV iaf.
Det gavs tidigare en länk:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ytterligare en intressent anmäler sig. – Projektet som pågick i och runt ladan är tydligen det här:
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se
merinfo och liknande sajter radar upp hans fordon, även om det finns olika uppgifter om märket på bilen, BMW eller Volvo och där står att företaget har 1 anställd. Men som jag har förstått saken var de flera som jobbade i ladan, och det låter som om det skulle vara ett större jobb.
2015-06-27, 23:39
Bannlyst
...har en annan teori, bra som någon annan, tror inte Lisa någon gång var i den öppna ladan, gm såg Lisa på väg mot moppen, parkerade strax efter kollegorna åkte iväg i all hast mot Skara busstation.

Gm går fram mot Lisa, vad som sägs o görs vet jag inte, kanske han erbjuder cigg, hon ev nekar, kanske gör han närmanden, hon svingar hjälmen mot honom, han parerar, hon fäktar mot honom och han tar tag i en handskbeklädda handen, handsken åker av, han slår henne hårt i bakhuvudet, hon tuppar av, han stampar sönder mobilen, bär Lisa till bilen , tar med sig hjälmen (eftersom han tagit på den) och dom trasiga mobildelarna, stoppar på sig moppehandsken i fickan.

Traumatisk stress, kör iväg, kommer på att han måste göra sig av med mobilen, slänger först ut mobilen, som hamnar mitt i åkern, i ett dike (inte bekräftat) sen displayen, sen skalet, slängt från förarsidan varför det ligger utmed vänstra körfältet om man utgår från ladan o den sträckningen till där lisa hittades, vad som sen kan ha hänt är än mer svårgissat....kanske han körde in Carporten el vad man nu ska kalla skjutdörrarna där i Martorp, klädde av och våldtog henne, hon vaknar och han får panik, han har ihjäl henne på något sätt för att hindra vad han gjort ska komma ut, gömmer henne inne i ladan och åker hem

Konfronterar sin bror och avslöjar det hemska han gjort, senare under natten åker dom och hämtar upp Lisas kropp kör mot den lilla byggboden, lyfter in henne och klädesplaggen, låser om boden och åker hem, det är nattetid och dom märker inte att ett litet klädesplagg hamnar på marken nedanför bilen,kanske svarta trosor

Någon dag efter om går dom med sin godsherre A.J och rekar av arbetsplatsen ifall det finns något att göra där nu när polisen letar efter Lisa, mgm som stoppat handsken i fickan, vilket han totalt glömt av är ev nervös, gräver efter en tändare i jackfickan och tappar handsken på marken, tror han är upptäckt gör en halv pudel, men Grevfen har inte så vältrimmade synapser längre så han hinner aldrig uppfatta det hela, utan helt godtroget, -jahaaa, det här skall vi nog räcka till konstaplen

Inne på sjunde/åttonde sökdagen förstår bröderna att dom snart kanske måste byta gömställe för Lisas kropp, dom går iväg för att reka o se om det luktar lik om boden, stöter på patrull strax innan byggboden i form av Missing people och viker av, går tillbaks och låtsas som att det regnar på ett dåligt sätt vilket får mp att reagera o ringa polisen.......

Det är min teori och jag har följt det här sen dag ETT, ägnat det här hela min fritid under tre veckor, har iof inte så mycket som trebarnspappa till tre döttrar o jobbar i sjukvården, men tror inte den är inte sämre än andra teorier och kanske inte mycket bättre heller än en del andra, tror dock inte på skitteorier om pappan, säpo, is, alien, grisar eller tomten iaf
2015-06-27, 23:44
Medlem
develis avatar
Nån som vet?

" – Vi har pejlat hennes telefon och den sista platsen vi får fram är vid hennes arbetsplats, säger Lars Johansson."

Det är detta uttalande jag finner underligt med tanke på krossad display/mobildelar som sen hittas bortåt grusvägen.
Tappades/slängdes den där så skulle den väl ändå ha kunnat pejlats dit - det är ju 1 km bortom cafét. Eller räcker inte två master för större precisering?
Krävs det tre master för bättre punktmarkering a la meter?
2015-06-27, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nån som vet?

" – Vi har pejlat hennes telefon och den sista platsen vi får fram är vid hennes arbetsplats, säger Lars Johansson."

Det är detta uttalande jag finner underligt med tanke på krossad display/mobildelar som sen hittas bortåt grusvägen.
Tappades/slängdes den där så skulle den väl ändå ha kunnat pejlats dit - det är ju 1 km bortom cafét. Eller räcker inte två master för större precisering?
Krävs det tre master för bättre punktmarkering a la meter?

med mastning är det inte direkt gps, felmarginal på hundratals meter på landet, bättre precision i en större stad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in