2015-06-20, 22:26
Medlem
Om LH död eller levande ska transporteras från caféet tycker jag att "stora" vägen förbi Västerplana känns som den säkraste vägen där man skulle väcka minst uppmärksamhet. Söder om caféet ligger en radda hus längs vägen och att köra på den lilla smala vägen förbi säteriet skulle man väcka uppmärksamhet, troligen normalt bara de som känner området väl som genar den vägen. Och de som kan se bilen där vet vems bil som är vems i trakten.
Men hur hamnade då mobildelarna där de hittades?
2015-06-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja vad gör teknikerna där? Hur transporterades BO bort utan att media märkte det.?
Tänkt på det också och en tanke var att man kanske gjort en skenmanöver någonstans, men ingen aning vart. Alltså gått in med tekniker i en byggnad för att dra till dig den mediala uppmärksamheten där och sen åkt iväg med kroppen. Ingen vet ju säkert vart kroppen påträffades. Kanske ett longshot, men en tanke
2015-06-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Jag tycker det hörs tydligt att han säger "... Lisa senare". Han tittar sen ner därför att han har svarat färdigt på frågan.

Hör du "RE" även på den långsamma versionen? Jag säger varken eller, förstår båda sidor men jag kan inte uttyda "RE" faktiskt … får la kolla öronen
2015-06-20, 22:29
Medlem
Jag hör också ena..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kroppar och kroppsdelar bärs, om så är praktiskt möjligt, på bår, eller möjligen i liksäck. Annat är oetiskt.

Må så vara, men det var en tanke om varför Media inget märkte.

Hur sjukt är inte detta ... är folk så sjuka .... eller betyder det något...
"Jag trodde vi hade sluppit det osmakliga nicket.",
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av add315
Tänkt på det också och en tanke var att man kanske gjort en skenmanöver någonstans, men ingen aning vart. Alltså gått in med tekniker i en byggnad för att dra till dig den mediala uppmärksamheten där och sen åkt iväg med kroppen. Ingen vet ju säkert vart kroppen påträffades. Kanske ett longshot, men en tanke
Kanske under presskonferensen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jo, och när du är 18 kan du flytta till Syrien eller gå med scientologerna - att bli 18 gör dig inte vuxen per automatik.
Minns själv när "vi" blev 18 i gymnasiet och minns inga förändringar alls, man fick fortfarande hem skolarbete och behandlades av föräldrar och lärare som minderårig. Jag menar, vi fick för helsike t om "skolsamtal" med lärare och rektor med våra föräldrar som 18 åring.
Hur fan går det egentligen ihop? borde väl ej angå föräldrar.

Citat:
För första gången tar hon mopeden till jobbet, enligt Lena Svedung. Så fort Lisa fyllde 15 år tog hon körkort för EU-mopeder och sågs ofta körande på sin vespa.
- Hon kör ofta moped när hon ska ta sig långa sträckor. Det här var en sådan gång, säger en nära vän.

http://www.expressen.se/gt/lisas-sista-timmar-innan-forsvinnandet/
2015-06-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Se123
Jag hör också ena..

Nej jag ångrar mig. Han säger senare.
2015-06-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kanske under presskonferensen.
Mycket sant. Kanske därför man drog ut lite på presskonferensen. Den blev väl 45 min sen har jag för mig
2015-06-20, 22:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoidB
Ja, därom råder ingen tvekan.
Jag vet inte varför folk tvunget måste få det till "Lisas ena..." när det hörs klart och tydligt att han säger "...Lisa senare." med ett kanske något vagt avslut. Det är så folk pratar.
F.ö. så avbryter inte alls kvinnan honom som för att stoppa en eventuell fadäs. Det är bara önsketänkande från de som absolut vill höra fel.
Det är en helt normal lång paus efter att han sagt sitt och hon tar över. Inte jättelång, men en helt konventionell konversationspaus.
Och visst... han tittar ner i bordet efteråt. Vem skulle inte gjort det i en sådan situation. Jag tror bara att han är obekväm med hela situationen.
Ungefär som den stackars bonden som råkar äga markerna där detta har skett...

Jag antar att det bara måste vara spännade, udda och gärna lite extremt för vissa nya Flashbackare.
Har man läst en spännande kriminalroman så vill man kanske applicera den till verkligheten när att udda fall dyker upp?
Glöm det! Verkligheten är enkel, och rätt personer sitter med största sannolikhet häktade.
Hur deras roller i allt detta ligger till vet vi inget om, man förhoppningsvis kommer det att klarna.

Fast jag inte tror att kroppen blivit styckad (för det finns inga fakta som pekar åt det hållet) så måste jag säga att det inte går att avgöra om han säger "ena" eller "senare". Däremot så blir han inte avbruten och jag - som antagligen har lite mer livserfarenhet och förmåga att läsa folk än snittet av trådens amatörpsykologer - tycker inte heller att hans sätt att titta neråt och sluta prata kan tolkas entydigt på något sätt. Det kan mycket väl handla enbart om rörelse inför situationen. De flesta poliser har trots allt inte även under en lång poliskarriär kommit i direktkontakt med unga flickor som blivit mördade på väg hem från jobbet.
2015-06-20, 22:34
Medlem
duqus avatar
Huset mitt emot ladan och manskapsboden hade varit till salu en längre tid, har för mig att priset låg på 3,6mkr, detta hus har alltså stått tomt under detta mord, annonsen togs nyligen bort, någon som kommer ihåg var länken finns till detta hus i denna megatråd ?

edit:
hittade huset, verkar ha sålts tidigt i våras.
Frågan är om nya ägaren flyttat in än eftersom en del påstår att huset står tomt, hur ligger det till ?
http://archive-se.com/page/4623231/2...dom-10-6570075
Senast redigerad av duqu 2015-06-20 kl. 22:44.
2015-06-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recce
Då får jag kolla hörseln för jag hör faktiskt inte "RE" i ordet "SENARE".

Det gör jag med all önskvärd tydlighet, dels i två olika kvalitetshörlurar med markant olika ljudbild (ATH M-50 och Sennheiser HD570), dels mina spektakulärt kassa laptophögtalare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in