2015-06-18, 15:03
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Islam är en enda eftersläntrare, som yrkvaket och frenetiskt desperat, knåpade ihop verser på lånat underlag... som så klart anpassades araber och arabiska folkstammar. Därför så många "misstag" och helt sanlösa logiska fel.. kan räknas ett efter annat... i snart outsinlig systematiskt feltänk.

Ibland tycker jag det är lite synd om alla efterföljare, särskilt de ännu ofödda - stackars barn, att behöva ärva så pass felvänd människosyn. Fostras i könsapartheid, i tron att det är "en guds sanning"

fy bubblan - det kommer få många fler eftermälen, så är det med vad som är så veritabelt motsägande evolution.

men ändå synd, då de enskilda individerna ännu påprackas religionen som att vara "oumbärlig"

de flesta får inte elaborera religionen, där ses markant skillnad gentemot t.ex kristendom, som nuförtiden uppmuntrar till "eftertänksamhet" och börjar överge, den bastant rabiata förföljelsen av så kallat oliktänkande - som var inget mer än dem med smak för lite sans vett och logik.
Citera
2015-06-18, 15:10
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteRose
Ok men han hade fel!

Jorden är faktiskt äggformad och det är just det som står i Koranen :-)
Jorden är mer potatisformad än äggformad.

www.asu.cas.cz/~bezdek/vyzkum/rotating_3d_globe/figures/rotating_3d_globe_Geoid_height_EGM2008_nmax500_px0 650_angle360_fps1_BlueWhiteOrangeRed.gif

Så du lyckades precis bevisa koranen fel, grattis! Nu kanske du vill vara smart och påpeka att man allt ska räkna med vattnet också? Låt gå, då ska vi även räkna med alla olika lager atmosfärer för rättvisans skull (Även den består av massa som ingår i jordens system) Vilket slutar i en helt annan form än äggets.
Citera
2015-06-18, 15:42
Medlem
Har inte varit här på väldigt länge nu, men tydligen är temat fortfarande huruvida man kan blanda söt och salt-vatten.
Snälla, kom ur transen... Hahaha!

Citera
2015-06-18, 15:56
Medlem
Honey.B.Blues avatar

Det FINNS.... en barriär... som varenda muslim har undersökt att vara en dagsens sanning...
..ooh yes... ( NO )

Nej det FANNS en barriär i idétänket om mystisla vattensamlingar i dåtiden, som aldrig var geologiskt eller meteorologiskt befästa någonstans, men som religiöst vinstdrivande är det väl en fördel att få med sin folk i operation övertalning, i att fasthålla en som fått budskap från gud, som fortsatt "sanningstalande" , annars skulle profeten omkullvältas, och muslimer darrar i sitt inre redan över tanken att bejaka muhammed som en förvirrad vilsefaren ökenvandrare i ständiga schismer med de andre betydligt mer insatta under dennes samtid. Då araberna i sig inte ens kommit på några nämnvärda system att ens utnyttja vare sig kondens eller annat som inefattar djupare vetenskaplig ansats.

enbart bortgjort att framhålla muhammed som vetenskapsman oxh islam som "vetenskapligt korrekt" (sådant som mullor ägnar sig åt, är ju vääääldigt kloka.... ) , komiskt däremot och har sitt bakofram-inochut-vända underhållningsvärde!

(måndyrkare.... , islam har troligtvis månen som sin gud - därmed så pass fixerad gudsbild)
Citera
2015-06-18, 16:12
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
var inte du emot efterratinalisering?? eller är ok ifall du ska manipulera andra?? för mig är det klart och tydligt att barriären finna där även om det inte är som ett "streck" i vattnet :-)
Jag har aldrig diskuterat med dig tidigare.

Det är väl sunt att lägga fram en ny hypotes om ens dåvarande hypotes falsifierades? Vad menar du annars med efterrationalisera?
Citera
2015-06-18, 16:14
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
vad pratar du om? jag var mer emot religion än alla ni här tillsammans men det kommer en tid i livet då man söker sig till kunskap genom reson och förstånd och man kan inte blunda för sanningen. rättvisa människor finner tro varje dag :-)
Vad är sanning i detta fall?
Citera
2015-06-18, 16:38
Avslutad
Vem skrev egentligen Koranen? Jag är ateist o tror inte på någon gud. Men nått självutnämnt snille måste ju ha hittat på Koranen. Vilken enligt legenden togs emot av profeten Muhammed via ängeln Gabriel. Muhammed sägs ju ha varit analfabet, så han kunde inte läsa o skriva.

Vilken lustigkurre var det då som hittade på den där sagoboken?
Citera
2015-06-18, 16:45
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Vem skrev egentligen Koranen? Jag är ateist o tror inte på någon gud. Men nått självutnämnt snille måste ju ha hittat på Koranen. Vilken enligt legenden togs emot av profeten Muhammed via ängeln Gabriel. Muhammed sägs ju ha varit analfabet, så han kunde inte läsa o skriva.

Muhammed, KÖPTE skriftsamlingar och KÖPTE skriftlärda ... att översätta åt honom. Sände ut spioner... m.m

En sann handelsfarare i den meningen, men med nyvaken idé om mission inte så ödmjuk som så många muslimer går och tror på.

Och det där med gud, bah! ... snarare stirrandes blint på månen!
Citera
2015-06-18, 17:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Har inte varit här på väldigt länge nu, men tydligen är temat fortfarande huruvida man kan blanda söt och salt-vatten.
Snälla, kom ur transen... Hahaha!

Nu relaterar vi bl.a. till koranen där vattendelningsfrågan finns. Skall detta ignoreras?
Citera
2015-06-18, 17:17
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men regn faller också över hav, blandas de tu inte då?

Edit: Jag måste också passa på att lägga till att både du och jag vet att sötvattensbrunnar kan blandas med saltvatten när detta tränger igenom berggrunden. Landmassor ÄR inte ogenomträngliga. Koranen har fel.
Man kan nog inte säga att koranen har fel med tanke på att det finns många olika tolkningar. Att salt- och sötvatten blandas är naturligtvis din tolkning av vad som står i koranen. Ibn kathir menar att "barriären" mellan dessa vattenmassor syftar till landområdet som avskiljer saltvattenmassan från sötvattenmassan. Vi vet att sötvattenmassan inte smakar salt eftersom den är skild från saltvattenmassan. Detta är som sagt Ibn Kathirs tolkning, och koranens författare är nog den som vet mest.
Citera
2015-06-18, 17:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Man kan nog inte säga att koranen har fel med tanke på att det finns många olika tolkningar. Att salt- och sötvatten blandas är naturligtvis din tolkning av vad som står i koranen. Ibn kathir menar att "barriären" mellan dessa vattenmassor syftar till landområdet som avskiljer saltvattenmassan från sötvattenmassan. Vi vet att sötvattenmassan inte smakar salt eftersom den är skild från saltvattenmassan. Detta är som sagt Ibn Kathirs tolkning, och koranens författare är nog den som vet mest.

Har du tänkt dig att försöka dig fram genom olika efterrationaliserande korantolkninger om vattendelningsfrågan, till du möjligen hittar én som är lite mindre idiotisk än dom vanliga?

Iövrigt har du ... vad jag minnas ... redan deltagit (eller varit "närvarande") vid senaste tillfället detta försöktes (utan framgång).

Men blant koran-apologetikens framsta verktyg ÄR ju ett extremt selektivt minne ... och ändlösa upprepninger. Så jag är inte förvånat.
Citera
2015-06-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Muhammed var köpman, klart att han kunde läsa och skriva.
Muhammed har dessutom skrivit koranen.
Efter hans död ändrades mycket av innehållet och bla kom det ut att muhammed inte kunde läsa och skriva för att göra koranen mer trovärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in