2013-10-28, 11:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelskiva92
Bara för att den muslimer är galna ska du inte tro att alla är det. Varför tror du det är revuolation i så många muslimska länder nu, är det Islams fel? Nej det är på grund av att ledarna är korrupta, och tro mig dessa ledare är långt ifrån muslimer.

No true scotsman.

Citat:
Vad är ens poängen med att förnedra Islam och rita bilder på profeten(frid vara med honom) mm?

Det kallas yttrandefrihet. Är det inte viktigare att fråga sig varför man får för sig att döda folk som ritar teckningar?

Citat:
Vad vinner man på det, vad vill man få ut utav det?

Vad spelar det för roll?

Citat:
Det ända man gör är att man vill provocera muslimer

OM det är så: So what?

Citat:
om du tror det finns en annan anledning så visst säg den.

Det kan vara en principaktion för att försvara yttrandefriheten.

Citat:
Visst man ska självklart inte bete sig primitivt,skrika och hota som vissa muslimer gör det håller alla med någorlunda vett i huvudet med om.

Så varför kritiserar du tecknarna mer än våldsverkarna?

Citat:
Men varför dra alla muslimer över en kam?

Vem gör det?

Citat:
Varför påstå att det är Islams fel?

För att det ÄR islams fel? Låt oss säga att koranen inte sa något om avbildningsförbud, tror du att det skulle bli livat över teckningar då? Inte? Då ÄR det islams (koranens) fel

Citat:
Men jag tycker personligen att man kan ha lite respekt för andra och tänka sig för innan man ska göra något i alla fall.

Absolut, men det är fortfarande våldsverkarna som ska fördömas, inte tecknarna

Citat:
Alla tycker och tänker inte som än, bara för att man personligen tycker något eller roligt eller okej att skämta om finns det andra som tar väldigt illa vid det.

Det kallas yttrandefrihet.

Citat:
T.ex Om jag skulle tycka att det var kul att bränna flaggor och bara såg flaggor som tyg inte fan betyder det att jag skulle gå omkring och bränna en svensk flagga framför dig för det?

Jag skulle inte bry mig nämnvärt. Skulle du tycka att jag gjorde mer fel än dig om jag mördade dig pga av detta?

Citat:
Om jag tycker "feta" är ful och äckliga behöver jag väl inte gå omkring i stan och snacka skit och driva om "feta" eller hur?

Jag skulle inte bry mig nämnvärt. Skulle du tycka att jag gjorde mer fel än dig om jag mördade dig pga av detta?
Citera
2013-10-29, 09:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelskiva92
Du svarade inte på mina frågor. Hur som helst,enligt Koranen koranen får man inte tvinga någon in till tron, eftersom det måste komma från din nijje (trovärdighet från hjärtat). Bara för att den muslimer är galna ska du inte tro att alla är det. Varför tror du det är revuolation i så många muslimska länder nu, är det Islams fel? Nej det är på grund av att ledarna är korrupta, och tro mig dessa ledare är långt ifrån muslimer.

"No true scotsman".

Citat:
Jag bryr mig inte vad du tror eller någon annan tror på det är mitt problem och inget jag ska lägga mig.

Varför skulle nån då bry sig om vad du tror, särskild som du inte kan argumentera rationellt för din sak?

Citat:
Vad är ens poängen med att förnedra Islam och rita bilder på profeten(frid vara med honom) mm? Vad vinner man på det, vad vill man få ut utav det? Det ända man gör är att man vill provocera muslimer om du tror det finns en annan anledning så visst säg den.

Problemet är snarare muslimers lättkränkthet.

Citat:
Visst man ska självklart inte bete sig primitivt,skrika och hota som vissa muslimer gör det håller alla med någorlunda vett i huvudet med om.
Men varför dra alla muslimer över en kam? Varför påstå att det är Islams fel?

Ett ganske tydligt exempel på den muslimska slingra-retoriken. När det gällar att ta ansvar för islam finns det knappast nåt islam att ställa till svars.

Citat:
Men jag tycker personligen att man kan ha lite respekt för andra och tänka sig för innan man ska göra något i alla fall.

Istället för att surfa på offerrollen kunne du själv börja med att lära dig respektera yttrandefrihet och kritik.

Iövrigt ät koranen rationellt motbevisat, vilket du kanske borde fokusera på.
Citera
2013-10-29, 22:51
Medlem
KungPungPats avatar
Jag är ingen ateist men jag kan motbevisa dom 2 största religionerna genom vad det står i koranen och bibeln om människan och djurätande.. För människan är enligt vetenskapen ett växtätande djur i kroppsdesignen dvs skaparen av människan och naturens designer skapade människan med intelligens att kunna se vilket djur människan är och vilken design kroppen har och vilken mat den är byggd för att konsumera..

Och sen kom religionerna och i deras böcker stod det att skaparen av den växtätande kroppsdesignen som är människan har gått och börjat skriva böcker som helt och hållet ignorerar vilken design hon/han har gjort människan till att vara.. Skaparen skrev tillåmed i böckerna att han vill att människan förgiftar sig själva genom att äta mat som växtätarens kropp inte kan hantera utan att bli sjuk.

I koranen står det att gud vill att människor dödar djur i guds namn.

I bibeln står det att gud vill att människan gör lite vad han viill med alla djuren på hela planeten trots att människan är ett växtätande djur.

Det är en skillnad mellan gudarna och slavarna bland mänskligheten och jag tror förmågan att se designer är ett kännetecken för om du är en gud eller en slav som tror att religioner eller samhället kommer att ge dig frälsning när deras arbete är den totala motsatsen.

Religioner är antichrist och folket är christ, och att äta djur skapar karma och besten vill att ni äter djur får då får dom äta människor helt lagligt.

Så.. Duger det som motbevis för religionerna eller behöver ni mer än designbevisen i natuen och människans kropp?

Var bibeln en bättre design än designerna i naturen och människans kropp? Galaxer och solsystem då?

Som sagt designerna är vad som motbevisar religionernas design men är du en träl så förstår jag att du inte ser några designer i naturen eller förstår att slavdrivaren inte givit dig rätt info om nånting förutom matematik och logiska saker som sånna.

Duger det beviset?
Citera
2013-10-29, 22:54
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag är ingen ateist men jag kan motbevisa dom 2 största religionerna genom vad det står i koranen och bibeln om människan och djurätande.. För människan är enligt vetenskapen ett växtätande djur i kroppsdesignen dvs skaparen av människan och naturens designer skapade människan med intelligens att kunna se vilket djur människan är och vilken design kroppen har och vilken mat den är byggd för att konsumera..

Människan är en omnivor.
Citera
2013-10-29, 23:02
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Och sen kom religionerna och i deras böcker stod det att skaparen av den växtätande kroppsdesignen som är människan har gått och börjat skriva böcker som helt och hållet ignorerar vilken design hon/han har gjort människan till att vara.. Skaparen skrev tillåmed i böckerna att han vill att människan förgiftar sig själva genom att äta mat som växtätarens kropp inte kan hantera utan att bli sjuk.

Människor åt kött långt innan religiösa böcker föreskrev det. Därtill är hon byggt för det. Till skillnad från växtätare producerar vår mage saltsyra för att bryta ned animaliska produkter, bukspottskörteln deltar i samma process...

Så just DETTA duger inte till att motbevisa Islam.
Citera
2013-10-29, 23:12
Medlem
Citat:

I koranen står det att gud vill att människor dödar djur i guds namn.

I bibeln står det att gud vill att människan gör lite vad han viill med alla djuren på hela planeten trots att människan är ett växtätande djur.

Det är en skillnad mellan gudarna och slavarna bland mänskligheten och jag tror förmågan att se designer är ett kännetecken för om du är en gud eller en slav som tror att religioner eller samhället kommer att ge dig frälsning när deras arbete är den totala motsatsen.

Religioner är antichrist och folket är christ, och att äta djur skapar karma och besten vill att ni äter djur får då får dom äta människor helt lagligt.

Så.. Duger det som motbevis för religionerna eller behöver ni mer än designbevisen i natuen och människans kropp?

Var bibeln en bättre design än designerna i naturen och människans kropp? Galaxer och solsystem då?

Som sagt designerna är vad som motbevisar religionernas design men är du en träl så förstår jag att du inte ser några designer i naturen eller förstår att slavdrivaren inte givit dig rätt info om nånting förutom matematik och logiska saker som sånna.

Duger det beviset?

Det kanske finns en Gud trots allt, ty att få återse Död och Återfödd och KungPungPat på en och samma vecka måste väl ändå kunna klassas som ett litet mini-mirakel?
Citera
2013-10-29, 23:56
Medlem
KungPungPats avatar
Designerna ljuger inte, människan är växtätande djur enligt designen på tarm, käke, tänder och magsäck..

GRisen innehåller mänskligt dna vilket gör att grisen kan användas som organ och skinndonator åt människor som behöver opereras så med andra ord så är grisen nu bevisad att det är genmodifierad för tusen och hundratals år sedan..

Men historian ni tror på berättar ingenting om det eller hur?

Om människan skapades i labb för cirka 50 000 år sedan och historian ni lär er i skolan sträcker sig 2000 år tillbaka högst 5000 år.. Hur kan ni då tro att ni fått den rätta historian om mänskligheten av slavdrivaren som styr samhället idag och all info ni får genom slavträningen/skolsystemet och mediaprogrameringssystemet/slavignoranstränings-systemet?

Som sagt designerna bevisar allt men tyvär så måste ni använda intelilgensen som ni fått kapaciteten att ha och den får man tyvär inte genom att tro att mankommer till himmlen genom att gå med i den största uppdelningen inom mänskligheten som är religioner.

Jag säger det alla som går med i religioner måste vara modiga för dom säger 2 saker genom att göra det, dom säger att 1 skaparen av alt liv vill att mänskligheten delas upp och börjar lyda allt som står i en bok medans man hatar dom som inte tror på det som står i boken för dom har fel.

Jag tror inte religiösa människor förstår att högre makter inte är några idioter som tyckker ni ska stå och be/tigga till ett mordvapen som använndts för att döda nån som ni spelar teater om att ni älskar utan att ha nån riktig aning om vem det egentligen är.

Är ni en gud eller slav?

Kan ni se designerna i naturen eller tror ni att designer kan designa sig själv genom stegvis ökande komplexitet bara för att skolsystemet/slavträningen sa att det var det ologiska sanningen som ni ska tro på utan att ställa frågor?

Den första levande cellen består av 20 komponenter som fungerar i harmoni, frstår ni att intelligens måste sätta ihop dom 20 delarna och att ökad komplexitet aldrig kan veta vart delarna ska sitta i designen som var den första leande cellen?

Eller är det för mycket designer och se jämfört med den nerdummande religiösa böckernas version av den människoliknande guden som är förbannad som fan om ni inte betalar till kyrkan så han kanske slänger ner er i helvetet efter livet om ni inte fjeskat rejält för prästen.

Närå gott folk men frstår ni vad en design är för det första och att det krävs intelligens för att designa nånting?

För det är vad som motbevisar alla fejkreligioner som islam och kristen-dom för dom är i princip anti-christ allihopa.

Dom tog människans spiritualitet och gav oss religiösa böcker och sa avguda en heroinpundare som hänger på ett kors och ser läskig ut dvs jesus.

Mvh
Citera
2013-10-29, 23:58
Medlem
Nocets avatar
Kul att se lite liv i min favorittråd igen. Nu är den stora frågan bara vart IP håller hus? Inga livstecken från honom på länge... Hur som haver så väntar jag med spänning på om någon kliver fram och tar över facklan. Än så länge ser jag inga tokigheter i klass med gamle IP men jag haver förtröstan.

Jag hoppas att ni alla liksom jag haft en angenäm semester från denna tråd.
Citera
2013-10-30, 00:31
Medlem
KungPungPats avatar
Jag har själv fått såkallade kundalinienergier och flygit utanför min fysiska kropp genom att använda en annan av mina olika kroppar som jag har. För vi har alla en bunt med energikroppar utanpå våran fysiska som vi kan använda och flyga med medans folk går runt och tror att dom är en fysisk kropp.

Och det är vetenskapsbevisat också så alla era religioner av motbevisade när det visar sig enligt vetenskap att människan är en multidimensionell solgud som kan meditera och astralresa i högre dimensioner. Och tyvär det finns ingen sån vetenskap som slavdrivaren tycker att ni ska acceptera. det finns dock ljudvågor som är speciellt vetenskapligt framtagna för att hjälpa till med en upplevelse utanför den fysiska kroppen.

Religioner säger "var rädd för ditt trdje öga för det finns demoner där passa dig", och jag säger passa er för religionerna / antichrist för ni är christ och erat tredje öga är en portal till högre dimensioner.
Citera
2013-10-30, 00:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Det kanske finns en Gud trots allt, ty att få återse Död och Återfödd och KungPungPat på en och samma vecka måste väl ändå kunna klassas som ett litet mini-mirakel?

Mirakel såsom något förunderligt eller såsom något i stil med de plågor som drabbade Egyptens folk?
Citera
2013-10-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mirakel såsom något förunderligt eller såsom något i stil med de plågor som drabbade Egyptens folk?

Förunderliga plågor!
Citera
2013-10-30, 01:01
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in