Citat:
No true scotsman.
Citat:
Vad är ens poängen med att förnedra Islam och rita bilder på profeten(frid vara med honom) mm?
Det kallas yttrandefrihet. Är det inte viktigare att fråga sig varför man får för sig att döda folk som ritar teckningar?
Citat:
Vad vinner man på det, vad vill man få ut utav det?
Vad spelar det för roll?
Citat:
Det ända man gör är att man vill provocera muslimer
OM det är så: So what?
Citat:
om du tror det finns en annan anledning så visst säg den.
Det kan vara en principaktion för att försvara yttrandefriheten.
Citat:
Visst man ska självklart inte bete sig primitivt,skrika och hota som vissa muslimer gör det håller alla med någorlunda vett i huvudet med om.
Så varför kritiserar du tecknarna mer än våldsverkarna?
Citat:
Men varför dra alla muslimer över en kam?
Vem gör det?
Citat:
Varför påstå att det är Islams fel?
För att det ÄR islams fel? Låt oss säga att koranen inte sa något om avbildningsförbud, tror du att det skulle bli livat över teckningar då? Inte? Då ÄR det islams (koranens) fel
Citat:
Men jag tycker personligen att man kan ha lite respekt för andra och tänka sig för innan man ska göra något i alla fall.
Absolut, men det är fortfarande våldsverkarna som ska fördömas, inte tecknarna
Citat:
Alla tycker och tänker inte som än, bara för att man personligen tycker något eller roligt eller okej att skämta om finns det andra som tar väldigt illa vid det.
Det kallas yttrandefrihet.
Citat:
T.ex Om jag skulle tycka att det var kul att bränna flaggor och bara såg flaggor som tyg inte fan betyder det att jag skulle gå omkring och bränna en svensk flagga framför dig för det?
Jag skulle inte bry mig nämnvärt. Skulle du tycka att jag gjorde mer fel än dig om jag mördade dig pga av detta?
Citat:
Om jag tycker "feta" är ful och äckliga behöver jag väl inte gå omkring i stan och snacka skit och driva om "feta" eller hur?
Jag skulle inte bry mig nämnvärt. Skulle du tycka att jag gjorde mer fel än dig om jag mördade dig pga av detta?