2015-06-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteRose
jag är ensam här och försöker svara yill 10 andra samtidigt om jag har missat inlägg så var det inte avsiktligt. jag behöver inte ignorera för ingen av er kan motbevisa någonting som är sant :-)
Du kan väl börja med att bevisa Gud? Så börjar vi därifrån sen.
Citera
2015-06-17, 23:13
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du kan väl börja med att bevisa Gud? Så börjar vi därifrån sen.

tråden heter motbevisa Islam, behöver inte bevisa något för dig, det är inte mitt ansvar hahahaha

finns en annan tråd här som heter motbevisa Gud, off u go

försök du motbevisa Gud ist.
Citera
2015-06-17, 23:21
Medlem
Citat:
tråden heter motbevisa Islam, behöver inte bevisa något för dig, det är inte mitt ansvar hahahaha

finns en annan tråd här som heter motbevisa Gud, off u go

försök du motbevisa Gud ist.
Motbeviset är ju att du inte har något bevis för Gud. Och nej,du behöver inte bevisa något för mig. Men när du säger att koranen är guds ord och helt sann,så borde du bevisa det. Om du vill bli tagen på allvar vill säga.
Citera
2015-06-17, 23:28
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Motbeviset är ju att du inte har något bevis för Gud. Och nej,du behöver inte bevisa något för mig. Men när du säger att koranen är guds ord och helt sann,så borde du bevisa det. Om du vill bli tagen på allvar vill säga.

ja men majoriteten av jordens befolkning håller inte med dig och tycker snarare att ni kan inte motbevisa Gud och bevis för Gud finns men vrfr ska jag slösa min tid på att sitta och förklara det här för dig? om du vill söka dig till sanningen kommer du inte hitta d genom att argumentera på flashback men genom att skaffa dig kunskap istället :-) kolla runt lite på fakta, läs på
Citera
2015-06-17, 23:31
Medlem
Citat:
ja men majoriteten av jordens befolkning håller inte med dig och tycker snarare att ni kan inte motbevisa Gud och bevis för Gud finns men vrfr ska jag slösa min tid på att sitta och förklara det här för dig? om du vill söka dig till sanningen kommer du inte hitta d genom att argumentera på flashback men genom att skaffa dig kunskap istället :-) kolla runt lite på fakta, läs på
Dom flesta som tror på Gud är långt ifrån överens om vad/vem Gud ör. Och att många tror en sak gör det inte sant. Det är fortfarande tro. Utan belägg eller bevis.
Citera
2015-06-17, 23:39
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, det finns ingen barriär. Det tillkommer hela tiden nytt sötvatten och allt eftersom det blandas så ökar salthalten ju längre ifrån mynningen man kommer. Vad det STÅR i texten är att salthalten en bra bit ut fortfarande är mycket låg. Skulle det finnas en barriär så skulle salthalten vara icke-existerande.
Det beror på hur man tolkar "barriären" mellan söt- och saltvattenmassan. Ibn Kathir(en känd korantolkare) menar att barriären mellan de två vattenmassorna syftar till landområdet som skiljer dessa vattenmassorna åt så att de inte blandas. När regnet faller på landområdet (som är högre än havet) bildas en enkelriktad flod som rinner ut i havet, se vers 77:27 , 27:61 och 13:17.
Citera
2015-06-17, 23:39
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Dom flesta som tror på Gud är långt ifrån överens om vad/vem Gud ör. Och att många tror en sak gör det inte sant. Det är fortfarande tro. Utan belägg eller bevis.

ja men bara för att människor inte är överrens betyder inte att vi inte har en Skapare :-)
Citera
2015-06-17, 23:45
Medlem
Citat:
ja men bara för att människor inte är överrens betyder inte att vi inte har en Skapare :-)
Självklart inte. Det finns mycket bättre belägg för att ingen Skapare existerar.
Citera
2015-06-17, 23:55
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Självklart inte. Det finns mycket bättre belägg för att ingen Skapare existerar.

fram med det då :-)
Citera
2015-06-18, 00:06
Medlem
Citat:

Ja, bevisa det.
Citera
2015-06-18, 00:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Det beror på hur man tolkar "barriären" mellan söt- och saltvattenmassan. Ibn Kathir(en känd korantolkare) menar att barriären mellan de två vattenmassorna syftar till landområdet som skiljer dessa vattenmassorna åt så att de inte blandas. När regnet faller på landområdet (som är högre än havet) bildas en enkelriktad flod som rinner ut i havet, se vers 77:27 , 27:61 och 13:17.
Men regn faller också över hav, blandas de tu inte då?

Edit: Jag måste också passa på att lägga till att både du och jag vet att sötvattensbrunnar kan blandas med saltvatten när detta tränger igenom berggrunden. Landmassor ÄR inte ogenomträngliga. Koranen har fel.
Senast redigerad av Tinuviel 2015-06-18 kl. 00:30.
Citera
2015-06-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, bevisa det.
Kan inte bevisa det,men har många belägg för att det inte finns någon Skapare. Har inte påstått att jag kan BEVISA att det inte finns en Skapare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in