2015-06-18, 08:32
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Aha, så nu ändrar du dig.
Vad är det sista det står där i det jag citerade? Att salthalten är låg.. Det betyder att sötvattnet blandats med salt. Var är barriären då?

Koranen talar om en barriär, sluta vara så desperat!
Barriären är ju att det uppdelat, vad vill du ha en vägg däremellan?
Citera
2015-06-18, 08:38
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Men man kan inte motbevisa någon religion. Hur skulle det gå till? Det finns ju jättemånga teorier om allt möjligt här i världen som är omöjligt att motbevisa. Jag skulle kunna påstå att pyramiderna i Egypten är byggda av rymdvarelser. Hur skulle du kunna motbevisa det?

Den här mannen är ju till exempel väldigt övertygad i SIN tro
https://www.youtube.com/watch?v=fJr8tcqvuMg

Alla kan ju komma fram till precis vad som helst.
För mig som kvinna är det där med religioner enkelt att se igenom eftersom religioner som av en slump alltid är till mannens fördel.

Religioner gör skillnad på män och kvinnor.

Om det finns en Gud, en skapare. Så borde väl den vara jättemycket smartare än allt levande som finns i universum. Småsaker som KÖN borde ju inte ens vara en fråga för en skapare.

De flesta religioner har ju regler som vore dom påhittade av en man med reptilhjärna. Jag vägrar tro att en skapare är så efterbliven och trångsynt.

Dessutom borde en skapare tycka lika mycket om djuren på jorden som människorna.

Människan ser sig som överlägsna djur men för en Skapare är vi nog på samma nivå som djuren ( särskilt män )

Religiösa människor ger mänskligheten en alltför stor betydelse.

För mig är en feministvegan en bättre människa än vilken religiös fanatiker som helst.
Det är ens handlingarna som påverkar själens "status"

Därför kan jag tycka att Jesus var en väldigt bra människa, trots att jag är ateist.
Som människa var han bra.

Koranens profet verkade däremot bara vara en simpel man styrd av sina simpla drifter.
Han var ju gift med flera kvinnor varav en var jätteung.

Jesus styrdes inte av sina simpla könsdrifter. Jesus hade viktigare saker för sig.

Men som svar på din fråga
Det går inte att argumentera med religiösa så låt bara bli.
Så länge deras tro inte påverkar andra människor spelar det ju ingen roll vad dom tror.
Låt dom vara.

Islams Gud har inget kön och är bortom mänsklig intellekt. Du är väldigt missinformerad om Islam, Koranen och profeterna, om du ska förkasta Islam så låt det vara på SANNA grunder och inte påståenden. Det är endast du som förlorar på att gå misste om sanningen, Gud behöver inte dig. Ha en bra dag!

http://www.quranmiracles.com/wp-content/uploads/2011/06/UNCHALLENGEABLE-MIRACLE.pdf
Www.koranensbudskap.se
Citera
2015-06-18, 08:42
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Varsågod.
https://en.wikipedia.org/wiki/Prenatal_development
http://www.aboutkidshealth.ca/en/resourcecentres/pregnancybabies/Pregnancy/FetalDevelopment/Pages/default.aspx
http://www.visembryo.com/baby/index.html
www.babycentre.co.uk/4-weeks-pregnant (Du ser att det som ska bli mjukvävnad - hjärna och never - påbörjas samtidigt som det som mycket senare blir hård vävnad, ben.)

Hahahaha skämtar du med mig? Du skickade ju bara bilder typ
Menar du att svesnka sjukvården bygger på fel information då deras information är 100% samstämmig med Koranen, menar du att du vet bättre än svenska läkare?
Citera
2015-06-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteRose
Hahahaha skämtar du med mig? Du skickade ju bara bilder typ
Menar du att svesnka sjukvården bygger på fel information då deras information är 100% samstämmig med Koranen, menar du att du vet bättre än svenska läkare?

Ja, hänvisa då till svenska sjukvården i stället för att hänga hatten på samma två länkar - en till en bok och en till Koranen.

Se så, länkar till svensk sjukvård som säger att skelettet är färdigt innan köttet utvecklas.

Eller så går du vidare till nästa punkt på din enorma lista där Koranen vet bättre än vetenskapen, och innehåller mer vetenskap än någon annan bok.
Senast redigerad av lorddesh 2015-06-18 kl. 08:48.
Citera
2015-06-18, 08:46
Medlem
ConcreteRoses avatar
[quote=Skriuw|53741832]
Citat:
Klart du inte ska argumentera med en som mig. Förstår att det är jobbigt att inte kunna tvätta bort blodstänket från historien, när det hela återupprepats under 6000 år så går det inte att förklara bort med esset "inga riktiga muslimer" Historien bevisar att islam alltid har en krona i ena handen och en kniv i den andra. Blodspåret är för tydligt att dölja. Men du har ju en länk som säger att koranen är ett matematiskt mirakel. Går liksom inte att argumentera mot en sån tungviktare.. Watch out people, we got a muslim with links here!!

Men är du schizofren eller? Det var ju du som skrev att det är det matematiska språket som räknas, och Koranen är vetenskaplig, matematisk och andlig. ge dig, du har ingenting att komma med
Citera
2015-06-18, 08:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
om man goolgar så så kan finna vad som helst på nätet hahahha ge mig forsknings underlag. (wiki är en bluff sida)

Allt är en bluff om det talar emot dina inbillningar antar jag.

Oavsett det räcker det kanske med att jag hänvisar till atharva veda-skriften som skrevs runt år 1500 till 1000 före vår tideräkning. Där har du en återgivelse av fosterstadier som ungefär motsvarar den i koranen. Så, ja, ingenting mirakulöst med den kunskapen. Dags att överge åtminstone det "miraklet". Nästa, tack.
Citera
2015-06-18, 09:01
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
det står att jorden är äggformad något som man bara bevisat under det senaste århundrade. och att den är utspridd för oss som en matta.

sluta ljuga :-)

Nu har du fel igen.
Eratosthenes av Cyrene inte bara visste att jorden var rund, han beräknade jordens omkrets matematiskt med hygglig precision redan år 200 före vår tideräkning, ungefär 800 år före Mo-mo barbaren. Så, igen, inget mirakel där. Nästa tack.
Citera
2015-06-18, 09:08
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Nu har du fel igen.
Eratosthenes av Cyrene inte bara visste att jorden var rund, han beräknade jordens omkrets matematiskt med hygglig precision redan år 200 före vår tideräkning, ungefär 800 år före Mo-mo barbaren. Så, igen, inget mirakel där. Nästa tack.

Ok men han hade fel!

Jorden är faktiskt äggformad och det är just det som står i Koranen :-)
Citera
2015-06-18, 09:37
Medlem
Äggformad är en så grov förenkling att det nästan är fel. Man får lägga det på långsidan och runda till det.
Det finns en fin bild på Jordens sanna matematiska form, eller åtminstone intressant.

För att återkoppla till tråden verkar "äggformad" vara en modern tolkning, och felaktig.
Det mer korrekta verkar snarare vara "uttöjd", något helt annat.
Senast redigerad av lorddesh 2015-06-18 kl. 09:50.
Citera
2015-06-18, 10:07
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Nu har du fel igen.

Källa på det!?

Wow en sak utav 1000 fakta, du kan spara ditt hurrande, än har du inte bevisat något, hur vet jag att det inte är efterkonstruktioner om d nu är sant?
Citera
2015-06-18, 10:10
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Äggformad är en så grov förenkling att det nästan är fel. Man får lägga det på långsidan och runda till det.
Det finns en fin bild på Jordens sanna matematiska form, eller åtminstone intressant.

För att återkoppla till tråden verkar "äggformad" vara en modern tolkning, och felaktig.
Det mer korrekta verkar snarare vara "uttöjd", något helt annat.

Relativitets teorin skrivs det om flera ggr i Koranen, sen så bevisar quantum fysiken Att Gud existerar, komigen CERN kallar sin forskning för Gudspartikeln, världens största vetenskapslabb har baserat hela sin forskning på den här Gudspartikeln
Citera
2015-06-18, 10:16
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
FÖRSTÅR DU INTE SVENSKA? JAG VILL HA EN VETENSKAPLIG KÄLLA!

Nu kommer du väl säga att de enda pyramiderna finns i Sydamerika/Egypten, d har ju också skolan lärt dig. Du häng med lite i tiden va, teorierna ändras konstant. De största pyramiderna har faktiskt hittats på Balkan
Nej inga pyramider har hittats i Balkan. Bara övernationalistiska människor i området tror på svammlet och förfalskningarna Semir Osmanagić spyr ur sig. Men jag argumenterar med en muslim så det leder ingen vart mer än att det blir explosivt när muslimen hettar till p.g.a förluster i argument. Därför avstår jag från övrig delaktighet i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in