2015-06-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det var inte snällt sagt om sexåringar....

Nej, men det är sant, står det en sak i koranen och vetenskapen säger att jorden är rund, då gäller koranen.
Citera
2015-06-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteRose
ja men för troende är verserna solklara. och sedan så kan Gud göra det ja, men vad är då poängen med testerna?? då hade vårt liv inte haft samma mening
Det finns nog många olika tolkningar öven bland troende. Så Koranen är nog inte så solklar som du tror.
Och det vore väl bättre om den var solklar oavsett vad man tror? Varför vill Gud att bara dom som redan är troende ska förstå hans texter?
Citera
2015-06-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det finns nog många olika tolkningar öven bland troende. Så Koranen är nog inte så solklar som du tror.
Och det vore väl bättre om den var solklar oavsett vad man tror? Varför vill Gud att bara dom som redan är troende ska förstå hans texter?

Makt.
Citera
2015-06-17, 22:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
POÄNGEN ÄR JU ATT DET FINNS EN BARRIÄR OCH DET ÄR JU DET SOM STÅR DÄR INTE ÅT VILKET HÅLL DET RINNER. :-) DÄRMED KORANEN BEVISAD SOM SANNING

försök motbevisa
Nej, det finns ingen barriär. Det tillkommer hela tiden nytt sötvatten och allt eftersom det blandas så ökar salthalten ju längre ifrån mynningen man kommer. Vad det STÅR i texten är att salthalten en bra bit ut fortfarande är mycket låg. Skulle det finnas en barriär så skulle salthalten vara icke-existerande.
Citera
2015-06-17, 22:31
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Om vi utgår att koranen har rätt i fallet betyder det inte att koranen som helhet är sann. Du kan inte verifiera en hypotesen genom ett exempel. Däremot kan du falsifiera hypotesen genom ett exempel. Därefter måste du revidera hypotesen. Om jag hittar ett påstående ur koranen som är falsk så är din hypotes falsifierad. Koranen kan inte vara sann om den innehåller falska påståenden. Eller hur?
Däremot kan koranen fortfarande innehålla sanningar.

var inte du emot efterratinalisering?? eller är ok ifall du ska manipulera andra?? för mig är det klart och tydligt att barriären finna där även om det inte är som ett "streck" i vattnet :-)
Citera
2015-06-17, 22:33
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Om vi utgår att koranen har rätt i fallet betyder det inte att koranen som helhet är sann. Du kan inte verifiera en hypotesen genom ett exempel. Däremot kan du falsifiera hypotesen genom ett exempel. Därefter måste du revidera hypotesen. Om jag hittar ett påstående ur koranen som är falsk så är din hypotes falsifierad. Koranen kan inte vara sann om den innehåller falska påståenden. Eller hur?

vad pratar du om? jag var mer emot religion än alla ni här tillsammans men det kommer en tid i livet då man söker sig till kunskap genom reson och förstånd och man kan inte blunda för sanningen. rättvisa människor finner tro varje dag :-)
Citera
2015-06-17, 22:35
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:

tråden heter motbevisa Islam så försök jag väntar ff. :-)
Citera
2015-06-17, 22:42
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
... att jorden är platt ?

det står att jorden är äggformad något som man bara bevisat under det senaste århundrade. och att den är utspridd för oss som en matta.

sluta ljuga :-)
Citera
2015-06-17, 22:50
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
HoneyB är hysteriskt rolig ibland. Hade du haft ett sinne för humor vilket är ett intellektstecken kanske du hade kunnat se det och inte ta dig själv på så stort allvar... douche

det man skrattar åt aäger mycket om ens karaktär, ursäkta om jag knte finner kiss och bajs skämt roliga. jag är förbi lågstadue nivån :-)
Citera
2015-06-17, 22:57
Medlem
ConcreteRoses avatar
https://youtu.be/uaWA2GbcnJU

SPREAD LOVE!!!
Citera
2015-06-17, 23:00
Bannlyst
Citat:
det man skrattar åt aäger mycket om ens karaktär, ursäkta om jag knte finner kiss och bajs skämt roliga. jag är förbi lågstadue nivån :-)
Nope, det är du inte.

I sådana fall hade du kunnat diskutera lite mer sakligt och inte ignorerat andras inlägg så fort du blir motbevisad.
Citera
2015-06-17, 23:07
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Nope, det är du inte.

I sådana fall hade du kunnat diskutera lite mer sakligt och inte ignorerat andras inlägg så fort du blir motbevisad.

jag är ensam här och försöker svara yill 10 andra samtidigt om jag har missat inlägg så var det inte avsiktligt. jag behöver inte ignorera för ingen av er kan motbevisa någonting som är sant :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in