2013-04-01, 16:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 133542
Jag förklarade vattendelningsfrågan.

Nej, du sa att du inte vissta mera än att "det bara är så" i koranen.

Citat:
Finns det fler påstådda motsägelser ni vill att jag ska förklara så skriv dem gärna.

Det räckar med étt exempel.

Citat:
HAR MAN INTE LÄST KORANENS BUDSKAP KAN MAN INTE BEDÖMA DESS INNEHÅLL!

Visst .... muslim-mörda-muslim 'bedömningens' validitet.
Citera
2013-04-01, 16:51
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painfield
Nu vill jag ha ett rakt och ärligt svar från dig;

Låt säga att jag uttrycker mig om tomtens existens och anammar exakt samma argumentation som du gör - har jag rätt då?

Tomten finns. Jag kommer hädanefter inte att svara på något som inte hänvisar till att tomten existerar. Jag har vunnit denna diskussion om ni inte kan ta fram bevis för att tomten ej existerar.

Har jag rätt? Ja eller nej.

Men tomten har faktiskt ingen profet! Det har IP för länge sedan slagit fast. Därför kan man inte jämföra dem...
Citera
2013-04-01, 16:54
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Som jag sa. Koranen är bevis nog för att sluta tvivla. Men man måste ta till sig hela budskapet och det kan ni inte göra utan att läsa det.

Man måste vara psykiskt handikappad för att orka höra barnsagan. Särskolans nya bok kanske?

Den riktiga koranen, dvs den oöversatta, är på gammal konstig arabiska. Den de flesta läser är en översättning från 1000-talet med märkligt gammaldags språk den också, men det är inte orginalet. Alltså har du aldrig läst koranen heller om du nu tror det.
Citera
Medlem
Det står att salt och sötvatten möts men att det trots detta finns en skiljevägg (någonting som separerar dem) mellan dem. Det finns ett system i naturen som håller söt och saltvattnet eftersom de regelbundet möts men ändå förblir salt och sötvatten. Sötvatten och saltvatten finns ju fortfarande. Blandar man salt vatten och sötvatten blir det ju saltvatten Så nej bogomil där hade du ingen motsägelse. Du har fortfarande inte lyckats presentera en enda motsägelse. Ändå sitter du och leker smart...

Islampeace presenterade fakta som sa att söt och saltvatten aldrig blandas. Jag tog mig inte tid att kolla det eftersom jag inte är speciellt intresserad eftersom jag redan har förklarat varför de verserna inte innehåller någon motsägelse.
Senast redigerad av 133542 2013-04-01 kl. 17:02.
Citera
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Cirkel-argument, med en nypa 'no true scotsman'.

Jag har t.ex. läst om vattendelningsfrågan, och den stjälpar hela koranen. Varför skulle jag kasta bort tid på mera läsning.

Allegorisk: En bok om matematik med postulat-ekvationen 2+2=5 är inte heller värd att läsa.

Så sant Bogomil. Jag förstår inte ens varför jag lägger ner tid på att krossa IP och "nummernamnet"s hutlösa inlägg då de inte kan ta till sig argument eller följa vanlig debattlogik som även en icketroende tioåring skulle klara av. Mina inlägg har till största del undvikits eller bemötts helt osakligt genom tröttsamma cirkelargument med hänvisning till vad koranen säger. "There is no cure for stupid" har aldrig varit så sant som när man läser i denna tråd.

/Nocet
Citera
2013-04-01, 16:55
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Som jag sa. Koranen är bevis nog för att sluta tvivla. Men man måste ta till sig hela budskapet och det kan ni inte göra utan att läsa det.

Varför är den beviset?

Citat:
Jag förklarade vattendelningsfrågan. Finns det fler påstådda motsägelser ni vill att jag ska förklara så skriv dem gärna.

HAR MAN INTE LÄST KORANENS BUDSKAP KAN MAN INTE BEDÖMA DESS INNEHÅLL!

CAPS biter inte på mig. Varför kan man inte bedöma dess innehåll utan att läsa allt?
Citera
2013-04-01, 16:57
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Man måste vara psykiskt handikappad för att orka höra barnsagan. Särskolans nya bok kanske?

Den riktiga koranen, dvs den oöversatta, är på gammal konstig arabiska. Den de flesta läser är en översättning från 1000-talet med märkligt gammaldags språk den också, men det är inte orginalet. Alltså har du aldrig läst koranen heller om du nu tror det.

Exakt, desvärre är trams fortfarande trams, oavsett vilket språk som används.
Citera
2013-04-01, 16:58
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Det står att sötvatten möts men att det trots detta finns en skiljevägg (någonting som separerar dem) mellan dem. Det finns ett system i naturen som håller söt och saltvattnet eftersom de regelbundet möts men ändå förblir salt och sötvatten. Så nej bogomil där hade du ingen motsägelse. Du har fortfarande inte lyckats presentera en enda motsägelse. Ändå sitter du och leker smart...
Att inlandsvatten är sötvatten beror på att regnet är sötvatten, det är sötvatten för att salt inte avdunstar. Ingen barriär. Saltvattnet sprider sig inte inåt där sötvattnet mynnar ut i havet för att sötvattnet strömmar ut snabbare än vad diffusion sker. Var är barriären?
Citera
2013-04-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Eftersom du hävdar att koranen skulle vara något slags bevis för en gud så kan vem som helst ifrågasätta den. Den dagen du kan bevisa dess riktighet kan vi ta upp den frågan igen. Att börja tramsa med påståenden om att Adam skapats i en annan dimension eller att spermier är groddar är väl skäl nog att lägga boken åt sidan.

Och nej, du har inte förklarat vattenfrågan...

Jag har vid flera tillfällen förklarat vattenfrågan. I den här tråden. Koranen skulle enligt mig omöjligen kunna ha skrivits av en människa för 1400 år sedan. Det är min bedömning som jag felaktigt benämnde som ett bevis. Men innan någon läst Koranens budskap är det ju omöjligt för honom att göra en bättre bedömning än min, eftersom jag har läst budskapet.

Adam och Eva levde från början i paradiset. Sen blev dom hitskickade enligt böckerna. Paradiset ligger inte i det här universumet.
Citera
2013-04-01, 16:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Men tomten har faktiskt ingen profet! Det har IP för länge sedan slagit fast. Därför kan man inte jämföra dem...

OK, jag erbjudar mig. Jag är pastafarian och är en sorts agnostisk profet för DFSM (teologin är visserligen lite komplex, men jag tror jag skall kunne klara av det).

Och DFSM har ett rationellt perspektiv på vattendelningsfrågan: Man skall inte blanda havsvatten i sin whiskey, för saltet förstör smaken av denna.

123456, jag har 'vunnit', för "det är bara så" och du har inga motargument.
Citera
2013-04-01, 17:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag har vid flera tillfällen förklarat vattenfrågan. I den här tråden. Koranen skulle enligt mig omöjligen kunna ha skrivits av en människa för 1400 år sedan. Det är min bedömning som jag felaktigt benämnde som ett bevis. Men innan någon läst Koranens budskap är det ju omöjligt för honom att göra en bättre bedömning än min, eftersom jag har läst budskapet.

Adam och Eva levde från början i paradiset. Sen blev dom hitskickade enligt böckerna. Paradiset ligger inte i det här universumet.

Du har inte läst koranen.
Citera
2013-04-01, 17:01
Medlem
koffskis avatar
Citat:

På vilket sätt kunde koranen inte ha skrivits av en människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in