Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Tingsrätten som hittills fått alla bevis framförda för sig och anser utifrån dessa att bröderna på sannolika skäl skall häktas misstänkta för mordet har alltså inte samma koll på läget som GW eller vad vill du säga?

GW som inte har med utredningen att göra överhuvudtaget utan bygger sin tes på vad som är statistiskt mest sannolikt. Du tror mer på en utomstående person än dom som fått all fakta presenterad för sig, är detta korrekt?
Vi får se om den utomstående (GW) eller tingsrätten har rätt. Sannolika skäl innebär inte att de är skyldiga, polisen måste hitta starkare bevis än det de har, vad det nu kan vara.
2015-06-17, 21:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Nja knappast det överlägset vanligaste, det förekommer

"Är det inte ovanligt att man överklagar en häktning?
– Det förekommer, det är inte ovanligt, säger Inger Rönnbäck"
På en lokal advokatbyrå i Skövde är det kanske så?
2015-06-17, 21:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Den är isf inte registrerad. Ingen i fam. C äger någon fyrhjuling.

Då har han kanske sålt den de senaste dagarna, oklart varför, men så kan det ju vara.
2015-06-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Blomberg ligger i Husaby socken.

I nutid, korrekt. Hur det var förr är jag inte helt på det klara med mer än att små socknar med tiden gick upp i större socknar precis som det fungerar med alla andra indelningar i kummuner, landsting och liknande.

Det primära att notera är att Blomberg inte bara är en gård utan i huvudsak ett samhälle, en mindre ort. Allla Blomberg-invånare har ju inte säteriet som hem-adress vilket med tanke på säteriets area, inte hade varit en omöjlighet.
2015-06-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
GW kom i onåd hos etablissemanget redan på på 70-talet p.g.a. Geijeraffären. Det fick stora konsekvenser för honom personligen, även yrkesmässigt.

Jag kan historien om GW, och Geijer-affären kan jag på mina fem. Han gjorde en tabbe där han bekräftade det som stod i PM:et, och det gör honom inte till mindre kunnig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Mja, motiv kan ju vara så mycket egentligen.
GW är för gammal tycker jag!
Mördar man någon utan att ha planerat det så har man säkert en tanke om varför man måste göra det, det är ett motiv!

Synonymer till motiv: bevekelsegrund, drivfjäder, drivkraft; skäl, anledning, orsak

"Anledning är ett njutningsmedel för överklassen" - hur låter det?!

Så GW skulle inte kunna något pga sin ålder? Jävligt dumt sagt måste jag säga! Men det är ju typiskt Sverige att tycka att folk är förbrukade redan vid 30 år och fattar inte att man ska ta vara på äldre människors erfarenheter och kunskaper. Det du säger hädanefter om GW är att ta med en nypa salt eftersom du ägnar dig åt åldersdiskriminering. Faktum är, GW vet mer än du och de flesta andra här inne! Även när det gäller detta fall!
Medlem
different_trips avatar
Undrar vad folk hade känt om Ni själva blev uthängda som potentiella mördare bara för att de bor i samma by.

Vad är det som är fel på Er som länkar diverse facebook-konton utan någon som helst substans för era teorier?
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Den är isf inte registrerad. Ingen i fam. C äger någon fyrhjuling.

Det finns också bild på en fyrhjuling på hans instagram https://www.facebook.com/p*ers.cl*ment?fref=ts
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Vad du kanske inte vet är att vissa typer av provsvar inte kan klaras av f.d. SKL utan måste sändas utomlands. I alla fall om det gäller vissa DNA-spår.

Vad du tydligen inte vet är att jag har skrivit i tråden tidigare att de skickar prov til England och USA.

DE borde lära sig att skicka proven till Norge, det är kortare...........
2015-06-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Tror höga elitsoldater har "skyddade" ranker, tex officielt maskinexpert men egentligen är man något helt annat.

Vad är ranker?

Grad = tex kapten
Befattning = tex kompanichef
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då har han kanske sålt den de senaste dagarna, oklart varför, men så kan det ju vara.

PC skriver på facebooksiden sin at han har hatt den siden september 2014
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Vem är PC? Upplys mig gärna.

PC letade efter LH redan på söndagskvällen på fyrhjuling.

https://www.facebook.com/pi*rs.clem*nt/photos (*=e)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in