Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 17:46
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
Är tidsramen fastställd?

Det sägs ju att sista sms skickades 18.23. Eller var det när sms mottogs? Fördröjning kan ju ske.

Mobilen stängdes av 18.30? Det kan inte ha varit Lisa själv som stängt av den för att hon skulle köra moppen?

Isåfall blir väl tidsspannet för brottet 18.30 till när pappan anar oråd?

Är kollegorna säkra på att de skildes åt vid 18-18.10?

En annan sak som jag funderar på.

Moppen stod startklar men nycklar i en påse stod bredvid? Stämmer?

Inga tecken på kamp syntes på denna plats?

Lisa har alltså gått iväg av okänd anledning.

Inga tecken på påkörning nånstans?

Ett annat scenario kan ju vara att hon springer tillbax nånstans för att hon glömt nåt och pang! Så kommer nån och kör på henne.

Nope, nycklen satt i mopeden.
2015-06-15, 17:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Håller med i det du skriver men om det stämmer att en av de MGM sedan tidigare är eftersökt av litauisk polis så är det tjänstefel att han ska kunna komma undan och ta sig till Sverige. Folk som är eftersökta för brott bör nekas inträde till Sverige. Den fria rörligheten i EU är ett skämt eftersom det innebär att vilket avskum som helst kan ta sig vart som helst inom EU. Den organiserade brottsligheten har ökat rekordartat efter att den fria rörligheten inleddes. Det var inte alls lika lätt att hålla sig borta eller operera i flera länder innan EU då dem flesta länder hade gränskontroller på den tiden och visum.

Visum kan jag tycka är för hårt att införa men någon jävla kontroll bör det vara på vilka som kommer hit.

Men ingen av dem var eftersökt av litauisk polis väl? Det var Interpol vilket tyder på att något annat land hade misstankar mot en av dem.
2015-06-15, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast de MÅSTE inte sett något om de inte var kvar där när Lisa skulle hem. De hade varit där tidigare under dagen men det hade ju de anställda och kafekunderna också varit...

har jag inte läst. Endast läst och hört att dom var där när lisa försvann. Felaktigt? För det är väl detta som är det intressantaste att få veta. Vart GM var just innan och vid försvinnandet.
Medlem
krosmo-camers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns bättre översättningar än Googles av de kritiska meningarna. Se till exempel (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) och länkarna i det inlägget.

Precis. Vem läser översättningar från google translate rakt av? Krävs väl lite förstånd, vare sig man kan litauiska eller ej att förstå att meningarna inte är helt korrekt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Detta skrevs som kommentar på att den yngste broderns facebook-profil höll på att raderas i morse. För oss som inte hann se några bilder från den, finns de upplagda någonstans? Pretty please?

Namn, födelsedatum och bilder

http://www.exponerat.net/namn-och-bild-pa-lisa-holms-misstankta-mordare/
2015-06-15, 17:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kvinnan är inte litauisk medborgare, hon är av ryskt ursprung vilket även framgår av namner. Hon kommer från Litauen dock och behöver inte ens någonsin satt sin fot i vad som idag är ryskt territorium.Hennes föräldrar kanske kom till Litauen redan som små barn.
Hon kan eventuellt vara statslös ryss med främlingspass, eller har ha ryskt medborgarskap.
Undrar om föräldrarna bor i litauen? I så fall valde de nog inte litauiskt medborgarskap vid självständigheten.
Har hon flyttat dit själv kan hon ju behållt sitt ryska eller inte klarat språkprov eller liknande?

Jag undrar vilken hjälp hon får om hon är statslös av litauiska ambassaden?
Är hon rysk medborgare får hon väl vända sig till ryssland?
2015-06-15, 17:50
Medlem
Sitter MGMÄN och nekar tror ni eller blir det nagot erkännande inom kort?
2015-06-15, 17:51
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Kan du länka mig en artikel/intervju där "sonen" är med? jag har följt detta och ALDRIG har jag läst något om någon son tilll godsägaren.
Nix, jag har ingen säker källa på det. Därför skrivs det inte i trovärdig media.

Men en välskriven sökning i den här tråden kan nog hjälpa dig en bit på vägen. Trovärdigheten är lika med noll, men ingen rök utan eld där vi bara har rök att gå efter.

Ska jag publicera namn och bild nu?
2015-06-15, 17:51
Medlem
Utgår vi ifrån att hennes kropp hittades i det lilla "förrådet" eller i ladan intill så får ju båda anses som inget slutgiltigt dumpningsställe.. För varför skulle man lämna ett lik i en lokal, en lokal bröderna säkert har tillgång till.
Ett alternativ är ju att hon låstes in levande och skulle hämtas av en tredje part som skulle smuggla men inte vågade pga den stora efterlysningen?
Att polisen reagera så starkt skulle ju kunna vara pga uttorkning och frustrationen över att hon levt ett antal dagar in i sökningen?

Hade bröderna varit medvetna om att det låg ett lik där som hade kunnat spåras till dom och börjar bli medvetna över den stora sökningen som pågår så hade dom ju faktiskt haft möjlighet att flytta kroppen.
2015-06-15, 17:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kvinnan har åkt tunnelbana i Litauen och är därmed Litauiska

Hon har (haft?) litauiskt residence meneftersom hon har ryskt ursprung kan hon antagligen aldrig bli litauisk medborgare oavsett hur lojal hon än är mot sitt hemland (som inte är Ryssland om hon aldrig bott eller ens vistats där). Läste att hon kom från nordöstra Litauen.
2015-06-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Sitter MGMÄN och nekar tror ni eller blir det nagot erkännande inom kort?
folk från öst har ganska starkt psyke så dom kan nog bli svårknäckta
2015-06-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasHartelius
/--/ Häktningsframställningar på skäligen misstänkt är ovanliga då åklagaren endast kan få 7 dagars häktning åt gången med denna misstankegrad.

Fast häktad som skäligen misstänkt kan man väl bara bli vid den initiala häktningen; det går inte att efter en vecka förlänga på samma grad ( då gäller sannolika el fri fot).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in