Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 21:13
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
PC äger väl också en fyrhjuling?

Han står inte som ägare till någon iaf.
Ingen i familjen C äger någon registrerad fyrhjuling.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2015-06-17 kl. 21:16.
2015-06-17, 21:14
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Mja, motiv kan ju vara så mycket egentligen.
GW är för gammal tycker jag!
Mördar man någon utan att ha planerat det så har man säkert en tanke om varför man måste göra det, det är ett motiv!

Synonymer till motiv: bevekelsegrund, drivfjäder, drivkraft; skäl, anledning, orsak

Nej, men allt som oftast kommer dessa påståenden, det finns inget motiv.
Det behövs inget motiv, det finns inte alltid ett begripligt motiv.
Det är endast förövarens egna motiv som finns.

Sedan kan det som i detta fallet som jag tror: Ett överfall, sexuellt tvång som sedan övergår till mord pga att undvika att bli ertappad med brottet.
2015-06-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
Problemet här är väl att vi inte har en aning om vad alla vittnen redogjort för. Men med din tanke spricker ju min teori i alla fall om någon sett en fyrhjuling där. Det finns bara ett hus, om jag inte minns fel, som kan ha sett någon åka in på den vägen, för på vägen är det en bit till närmsta hus.

Fan, nu blir jag osäker igen. Jag åker upp och tar en titt och återkommer.

Gör så! Jag har ju som sagt var ingen aning om hur det ser ut i området.

Skönt att vi har en flashbackare på plats som kan komma med lite konkreta idéer!
Medlem
Vem äger byggnaden där cafét ligger i då? Antar att det är arrenderat. Hur många invånare är det i området inklusive närområdet?
Medlem
Jag vet inte varför men jag har en känsla av att den äldsta 35 årige mannen kanske har haft ett öga på lisa under en längre period. Hon va ju jävligt söt och fin och såg iallafall äldre ut än vad hon verkligen va.

Hans fru kanske har hört sin man och hans bror prata snusk eller annat om Lisa och kvinnan har fått nog , dratt o kidnappat henne och sedan haft ihjäl henne. Det är min teori.
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Men på hans facebook ser man att han kör en fyrhjuling. https://www.facebook.com/p*ers.cl*ment?fref=ts
2015-06-17, 21:16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Vilket kreativt svar. Tack. Oavsett om hon inte hade någon anknytning till Lisa, varför är misstanken mot henne lägre än bröderna? Om vi får tro medias rapportering verkar det ju inte finnas några överväldigande tekniska bevis mot någon av dem än så länge.

1. Hon är misstänkt för ett annat och lindrigare brott än mord, dvs "skyddande av brottsling, grovt brott". (I hennes fall är ringa brott straffritt).

2. Bevisningen pekar kanske inte på sk kollusionsfara (att hon mera skall lägga sig i utredningen) utan på att brottet redan är begånget och flyktfara troligen kan vara aktuellt. Men om tingsrätten bedömer att "det där reder åklagaren ut på högst en vecka - eller inte alls" blir det kanske inte mer häktningstid än så. Nästa förhandling kommer om en vecka, och om inte misstankarna stärkts (dvs, det börjar bli åtalsvärdigt) kanske hon släpps med reseförbud (!) eller så.
2015-06-17, 21:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
En SÖKNING på "expojkvän" leder till en sammanfattning där det står att han har alibi.

Är det INGEN som läser det förinlagda modmeddelandet som säger att man ska söka först?

/Mod

Jag har läst sammanfattningen och även det här inlägget:

Citat:
Postat av Mogna-Meloner
Ingen pojkvän har nämnts. Bara ett ex. Han har...

Ingen pojkvän har nämnts. Bara ett ex. Han har ettt alibi som ett helt fotbollslag ställer sig bakom pga en match som han spelade i, så honom kan vi räkna bort.

Jag kan inte hitta källan till de här påståendena angående expojkvännens alibi, någon annan som kan?

Bara för att någon har postat att killen har ett alibi så måste det väl inte med automatik betyda att det är sant?

Var finner vi en källa utanför forumet som styrker att ett helt fotbollslag ger grabben ett alibi?

Tänkte att vi kunde få ett avslut på den här ständigt återkommande frågan.
2015-06-17, 21:17
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ingen i familjen C äger någon registrerad fyrhjuling.

Vem är PC? Upplys mig gärna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattz
Jag vet inte varför men jag har en känsla av att den äldsta 35 årige mannen kanske har haft ett öga på lisa under en längre period. Hon va ju jävligt söt och fin och såg iallafall äldre ut än vad hon verkligen va.

Hans fru kanske har hört sin man och hans bror prata snusk eller annat om Lisa och kvinnan har fått nog , dratt o kidnappat henne och sedan haft ihjäl henne. Det är min teori.

Lengre tid? Lisa jobbet der i 6 dager.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Men på hans facebook ser man att han kör en fyrhjuling. https://www.facebook.com/p*ers.cl*ment?fref=ts

Den är isf inte registrerad. Ingen i fam. C äger någon fyrhjuling.
2015-06-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Vem är PC? Upplys mig gärna.

Nån kille som redan söndagen var ute och letade med sin fyrhjuling.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in