Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Lengre tid? Lisa jobbet der i 6 dager.

Ja och 6 dagar är väl tillräckligt för någon att få ett utbrott på och gå loss?
Hade min pojkvän pratat om en annan tjej hade jag ju också sneat. Vem vet vad jag hade gjort men sne hade jag blitt och jag hade säkert gjort allt för att hon ska så långt bort från min kille/man som möjligt.
Svartsjuka i ett förhållande leder oftast till döden på olika plan.
Medlem
Många i tråden tycks tro att GM har varit attraherad av Lisa ett tag och sen till slut gjort sexuella närmanden, Lisa vägrar och blir mördad. Hon hade dock bara gjort sin sjätte arbetsdag så att ett sådant motiv skulle byggas upp på sex dagar är fullt möjligt men jag köper det inte.

Om mamman ska ge alibi åt bröderna så är det lätt kollat med samtalslistor osv.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
AJ gör. En röd Massey Ferguson /MF700D (2007). Snarare regel än undantag på landet iofs.

http://biluppgifter.se/brukare/1593384?g=1&s=merinfo
De hade ju en jaguar e-type 4-hjuling också!
Avslutad
Verkar inte som ngn vet namnet på lisas ex
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Det som gör det så konstigt är ändå en massa utspridda föremål i närområdet. Av just den anledningen skulle ju spår ha kunnat fejkats kring caféet med enda anledning att dölja den verkliga brottsplatsen.
Jag tycker det verkar som alla föremål, utom de eller det som fanns 2 km norrut, ligger på en något krokig väg från ladan till brödernas hem, alltså ej utplanterade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det var väl själva faen . Om du har en katt som blir påkörd av en bil och blir mosad ute på vägen
och du ska ta reda på det som blev kvar. Då skulle i alla fall jag säga att jag har tagit bort kvarlevorna efter katten.
Du säger väl bara att du tagit bort katten
Förstår inte vad du menar. Jag skulle säga att jag tagit bort kvarlevorna av katten.

Det finns en poäng i att "avhumanisera" referenser till en död kropp. Man talar om "Lisas kropp", inte "Lisa", man talar om "kattens kropp" inte "Misse". Kvarlevor antyder inte styckning eller något alls angående kroppens beskaffenhet. Visst, en kroppsdel är också en kvarleva. Man begraver ibland stoftet av en person även om det inte är frågan om kremering. Det handlar om språkbruk. När det gäller djur talar vi också om "kadaver". Ibland är alla dessa ord bara synonymer till "lik". Men just kvarlevor är bredare och kan, beroende på sammanhang, betyda kläder, dödsbo, smycken eller kroppsdelar, precis som det kan betyda en och endast en kropp, ett lik.

Således överanalyserar du på dålig grund. Ja, kroppen kan vara illa åtgången på flera sätt, den kan vara styckad. Det vet vi ingenting om, men ingenting tyder på att hon skulle vara styckad (etc). Om någon journalist skriver "kvarlevor" i en artikel så betyder det alltså ingenting.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Vi får se om den utomstående (GW) eller tingsrätten har rätt. Sannolika skäl innebär inte att de är skyldiga, polisen måste hitta starkare bevis än det de har, vad det nu kan vara.

Såna här uttalanden är ju skrattretande..............inser du inte själv vad du håller på med? Du har väl ingen som helst aning om vad polisen har för bevis!?
2015-06-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du förstår att man inte häktar någon på sannolika skäl om det inte finns sannolika skäl va?! Bevis finns, men de får inte yttra sig!

Nu blir det tramsigt men du förstår väl att det är skillnad på att vara misstänkt, oavsett grad, och att vara dömd?

Det idiotiska här är att ni förutsätter att det är helt klarlagt att BO har blivit mördad och att det måste vara GM som mördat BO eftersom GM annars inte skulle vara häktad för mord. Att GM är häktad betyder att det finns sannolika skäl för att anta att GM kan vara skyldig till brottet, inte att GM ÄR skyldig till brottet. Häktningsframställan innebär alltså inte heller att åklagaren därmed utgår från att ingen annan än GM kan vara skyldig och att BO därmed också måste ha blivit mördad av GM. Normalt så fortsätter de som jobbar med förundersökningen att utreda alla spår man har, eller i vart fall så många spår som man rimligen hinner med. Det är fullt möjligt och det förekommer att en misstänkt som häktats även på sannolika skäl blir avförd från utredningen och/eller att gärningsbeskrivningen slutligen visar på ett helt annat förlopp än vad man från början misstänkte.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
PC skriver på facebooksiden sin at han har hatt den siden september 2014

Ja, och nu är det juni 2015, kan han inte ha sålt den förra veckan menar du? När skrev han?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har läst sammanfattningen och även det här inlägget:

Jag kan inte hitta källan till de här påståendena angående expojkvännens alibi, någon annan som kan?

Bara för att någon har postat att killen har ett alibi så måste det väl inte med automatik betyda att det är sant?

Var finner vi en källa utanför forumet som styrker att ett helt fotbollslag ger grabben ett alibi?

Tänkte att vi kunde få ett avslut på den här ständigt återkommande frågan.

Du får leta fram det själv i tråden, men han spelade i en fotbollsmatch många mil därifrån och gjorde ett mål.
2015-06-17, 21:23
Medlem
Läser att Lisas kropp först nu är på väg till Rättsmedicin för obduktion. Varför väntar man 5 dagar? Jag gissar att den inte var i en del...
2015-06-17, 21:23
Medlem
GW har nog koll på vad han pratar om. Att många inte förstår honom och avfärdar det han säger som "svammel" betyder inte att det är GW det är fel på. Men visst blir det lite "prata i gåtor" om honom ibland när han spekulerar men han vet nog exakt vad han säger. Man får helt enkelt lyssna/läsa flera ggr ibland så förstår man att vissa ord och en viss ordföljd gör att det han säger var något annat än det man hörde/tolkade första gången man hörde det.

Sa det igår och säger det idag igen: Polisen kan få svårt att fälla bröderna för mord om dom inte får fram saker som binder bröderna till brottplatsen och själva brottet. Hjälper eventuellt inte med tusen DNA-svar som bara kopplar bröderna till kroppen. Räcker dom säger "ok, vi hjälpte en vän att forsla bort kroppen" så går det bara att få till en betydligt mildare dom än mord. Med en bra indiciekedja kan dom ev få till dråp (6-10 år) men som jag ser och förstår det knappast mord (10-18 år).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in