Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:10
Medlem
dannees avatar
Kan GMs var narkomaner?
Det skulle ju få dem o orka jobba hårt... och männen är ju smala...
Det har länkats tidigare i tråden att en del litauer som har begått grova brott i Sverige, har använt amfetamin.
2015-06-15, 22:10
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Hur gör du när du tar ur batteriet ur en Iphone?
Öppnar den såklart.
2015-06-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Handsken, det är ju så mycket Agatha Christie att hur man än tolkar det så har man fel.

Prologen i denna Christie-bok skulle givetvis vara om hur en så lugn plats en gång drabbats av ett tragiskt försvinnande 23 år tidigare. Så händer det igen. Polisen ser ingen koppling.

Detektiv Flashback till undsättning, helt enkelt!

Att media fortfarande kör stenhårt på att det måste vara bröderna är ytterst anmärkningsvärt. Om de går fria så blir det förbannat jobbigt.

Kanske kommer det leda till att fler förstår varför det är viktigt att låta de misstänkta vara anonyma. Jag kanske hoppas på för mycket om det leder till att folk förstår varför man inte publicerar nationaliteter och etniciteter till höger och vänster, men vad är en man utan drömmar?

Ja, det skulle nog även bli FB:s mest offentliga fiasko någonsin, dessutom. Missa inte den spännande fortsättningen!
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om jag var byggarbetare och skulle gömma om ett lik men inte hade möjlighet flytta det så långt eller hålla på länge, var hade jag gömt det då? Ordentligt på ett ställe där jag fått uppdrag att renovera under sommaren. Täckt över kroppen med något. Sen vid renoveringen när allt lugnat sig - gräv ner, gjuta in.

Precis för om någon sedan hittar kroppen så blir ju busted direkt! Nä vill man slippa att offret hittas så åker man långt iväg och dumpar liket på ett avskilt ställe...

MEN i verkligheten är inte alla mördare känslokalla och lugna utan de blir stressade och nervösa och därmed åker de fast...

Jag ser ingen anledning till att dumpa ett lik om det hela var ett planerat mord, så jag tror att antingen hände något med Lisa så att GM´s DNA inte gick att städa undan eller så dog hon i byggnaden eller nära den plats där hennes lik återfanns... Vad jag menar är att det finns effektiva sätt att ha ihjäl en människa som gör ett fall extremt svårlöst även om GM finns i den inre kretsen.
Senast redigerad av hashish-boy 2015-06-15 kl. 22:14.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
"Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid 18-tiden."

Och hur i helvete har inte detta kommit fram tidigare, kan detta stämma?

Mamman ljuger såklart.
2015-06-15, 22:12
Bannlyst
Är det någon som minns att media skrev om hur två tjejer hittade ett fasansfullt fynd i närheten av Blomberg hamn?

Vad kan det röra sig om för fynd tror ni? Ihjälslagen hjälm? Mordvapen?

Hur långt bort från ladan samt MGMs bostad ligger Blomberg hamn?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Jag är villig att tro att du inte trollar då det låter orimmligt att det tar nästan 4v innan obduktion är klar.
Fy fan.

Fick ej berättat mer tyvärr men vill lär nog aldrig få se några bilder
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virpik
Exakt, skrev själv något i stil med din åsikt. Mer granskning av godset och dessa som bor där.

Folk är enögda och tror bara för att de är gästarbetare måste de gjort det men VARFÖR skulle de slösa bort allt ifall de tjänade 20k/månad? Det är grym lön för dom så VARFÖR gör man detta isåfall? Alla vet att folk gör allt för pengar så sonen har förmodligen isåfall lovat en stor summa pengar ifall de hjälper honom dölja allt...Det är inte logiskt att gå och lägga ut saker helt random om man är skyldig. Folk måste sluta skydda denna sonen, han har ju t.o.m historia med sexbrott + att gubben skulle göra allt för att skydda sin son.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thesecondmessiah
Ne detta låter inte troligt. En extra nyckeln i en lada mittemot låter som ett dåligt gömställe.

Det enklaste stället är det ställe en "tjuv" letar på mist..
En av anledningarna saker o ting försvinner mitt i ljusa dan och ingen har sett ngt? grävmaskiner trailers cyklar bilar etc.

det som smällter in tänker man inte på
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det intressanta med dessa tider är dock att vi kan klargöra hur fort gärningsmannen rörde sig i terrängen, eftersom vi vet var mobiltelefondelarna hittades och vi kan gissa när SMS:et skickades.

Mobildelarna hittades på olika platser långt från varandra. Det finns inget bevis för att de gjorts sönder där någon av bitarna hittades. Bitarna kan till och med vara utplacerade efter det att man åkt iväg och gömt kroppen.
2015-06-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Kan GMs var narkomaner?
Det skulle ju få dem o orka jobba hårt... och männen är ju smala...
Det har länkats tidigare i tråden att en del litauer som har begått grova brott i Sverige, har använt amfetamin.
Alltså, det är irrelevant om de är amfetaminister. Något som däremot skulle kunna ha betydelse är om det finns ett missbruk av bensodiazepiner hos någon av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Folk är enögda och tror bara för att de är gästarbetare måste de gjort det men VARFÖR skulle de slösa bort allt ifall de tjänade 20k/månad? Det är grym lön för dom så VARFÖR gör man detta isåfall? Alla vet att folk gör allt för pengar så sonen har förmodligen isåfall lovat en stor summa pengar ifall de hjälper honom dölja allt...Det är inte logiskt att gå och lägga ut saker helt random om man är skyldig. Folk måste sluta skydda denna sonen, han har ju t.o.m historia med sexbrott + att gubben skulle göra allt för att skydda sin son.
MEN KOM MED EN JÄVLA KÄLLA DÅ DIN JÄVLA IDIOT. Finns inget som tyder på att sonen har en historia med sexbrott. Det är bara någon sanning du själv har skapat.
2015-06-15, 22:13
Bannlyst
Jag tror inte ett skvatt på att männen ska ha setts sitta vid sin verandra under söndagskvällen för att dricka kaffe. Vädret var väldigt dåligt under söndagen, det blåste mycket och temperaturen kan inte ha varit över 10-13 grader. Det är inget väder man avnjuter sitt kvällskaffe i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in