Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:57
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
De som röker brukar väl gå ut oavsett väder.
Nu vet jag iof inte om dessa MGM var rökare
Alla från litauien, ryssland etc röker! U bet!
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Om jag var byggarbetare och skulle gömma om ett lik men inte hade möjlighet flytta det så långt eller hålla på länge, var hade jag gömt det då? Ordentligt på ett ställe där jag fått uppdrag att renovera under sommaren. Täckt över kroppen med något. Sen vid renoveringen när allt lugnat sig - gräv ner, gjuta in.
Medlem
Enligt en kompis som pratat med en av poliserna som var först på plats var den ingen vacker syn
2015-06-15, 21:58
Medlem
l150s avatar
Kan ingenting om juridik och om hur polisen arbetar.

Men kan det inte vara så att dom väntar till sista stund att häkta dom för att ha tid att pussla ihop alla bevis osv på ett bra sätt.
Gå igenom allt tre gånger så dom inte tabbar sig på nåt sätt.

Eller är det helt irrelevant för kommande rättegång osv?
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Fel.
de hittade fynd. De betedde sig märkligt. Anhölls. Hittade kroppen. Läs tidningen
De ville ha pressträff runt 22 dvs då hade de redan anhållit folket

Fel.

Missing People gjorde ett fynd och träffade på de misstänka vid fyndet och MP tycker att de uppträder märkligt, så MP kontaktar polisen som åker efter de misstänka och plockar in dem för förhör. De är då ej delgiven misstanke om brott.

Polisen kollar sedan personligen på Missing Peoples fynd och därefter börjar de söka efter Lisas kropp vid den stora gården och hittar henne.

Halv ett på natten håller polisen pressträff och berättar att en kropp hittats och att 3 personer tagits in för förhör men att de EJ var delgiven misstanke om brott i nuläget.

Någon timme senare/under natten ANHÖLLS de äntligen. Det var många timmar efter att Lisa hittats. Förmodligen skedde anhållan i samband med att den formella identifieringen av kroppen ägt rum.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Om polisen vore "säker" på att Litauerna vore mördarna skulle dom vara "på sannolika skäl misstänkta" nu är dom "Skäligen misstänkta" en svagare grund för anhållan, känns lite olustigt som att polisen chansar..
Anledning att dom är på skäligen misstänkta är nog för allt gick så fort och dom hade inte tid o koppla samman all spår / väntar på test resultat!
Åklagare har ju ingen anledning att ändra? Det gör han till häktning imorgon?
Medlem
Har inte GW uttalat sig något om detta? Han brukar ha bra insikt och jävligt bra koll, men misstänker att han kniper käft för att inte störa förundersökningen. Vore ju en jävla twist om MGM är oskyldiga, men förhoppningen är väl att det är dem, blir jävligt jobbigt annars.
Medlem
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
"Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid18-tiden".

Bröderna satt och drack kaffe. Människor som känner sönerna har sett dem sitta där 18.15.
Ingen av alla dessa personer har tydligen hört eller sett nåt konstigt i omgivningen. Tänker att det säkerligen är rätt så lugnt och tyst där på kvällen och ljud färdas långt. Verkar märkligt! Vet förstås inte om dom HAR lämnat tips till polisen men då borde det stått i pressen att man har fått in- intressanta tips från söndagskvällen som man bearbetar.
2015-06-15, 21:59
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Exakt vad har hon med detta att göra och varför outar du henne här?
Håller med. Vad i helvete har hon med detta att göra ? Vi vet knappt om de tre personer som fått sina liv förstörda är skyldiga. Ingen domstol har dömt dem än.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Nu är det ta mig fan dags att vi återgår till godsherrens son.

Vad vet vi?

Instämmer!

Stämmer det alltså att godsherrens son först tog upp handsken, la tillbaka den, varpå godsherren tar upp den och ger den till polisen?

Isf blir man ju väldigt fundersam över att båda ville "ta" på handsken...
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Trolig teori:
....
Det som jag ställer mig frågandes till är: vem går ut och dricker kaffe på verandan under en söndagskväll när det var otroligt blåsigt just den dagen och riktigt skitigt väder?

Där slog du huvudet på spiken.
Varför ringer och berättar man det för sin mor? Antagligen för att skaffa sig alibi.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Varför sönderslagen just då? Det kanske var så lite batteri kvar att den dog då eller LH stängde av den för att spara batteri om hon skulle behöva ringa innan hon kom hem.
Inget jag själv har belägg för men enligt uppgift ska Iphone vara pejlingsbar även i avstängt läge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in