Kan ingenting om juridik och om hur polisen arbetar.
Men kan det inte vara så att dom väntar till sista stund att häkta dom för att ha tid att pussla ihop alla bevis osv på ett bra sätt.
Gå igenom allt tre gånger så dom inte tabbar sig på nåt sätt.
Eller är det helt irrelevant för kommande rättegång osv?
Om du inte fattar att bevis har någon påverkan i en rättegång så har du nog rätt i att du inget kan om juridik.
Vi som bor här på Kinnekulle får veta många olika saker hela tiden.
-Nyckeln har aldrig hängt i ladan.
-MPS hittade en del av Lisas sönderslagna hjälm vid Medelplana kyrka.
-Det MPS hittade var en hammare, i samband med att bröderna kom och sa konstiga saker.
-Lisa är ihjälslagen med hammaren.
Jag kan inte bekräfta att detta stämmer. Precis som här i forumet, så spekuleras det mycket i området också.
Polisen jobbar på, vi får vänta med våra funderingar.
Ironiskt hur alla kommentarer på den där litauiska artikeln menar att de tre MGM är oskyldigt anhållna, att polisen inte hade några andra att gå efter så då gick man efter dem, att svenskt rättväsende är korrupt etc.
Har man så dålig självinsikt i Litauen?
Ungefär samma tongångar som vi har - om såväl andras som vårt eget...
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2015-06-15 kl. 22:14.
Frågan är ju hur polisen till slut får upp spåret att leta i ladugården där hennes kropp hittades ifall att ingen av dom råkat försäga sig eller erkänt. Nånting hemma hos dom måste ju kopplats till ladugården / stallet men vad skulle det kunna vara isf??
Jag säger det igen, polisen har säkert inte ens begärt ut mobiltelefontrafiken ännu.
Det skulle de ha gjort direkt. Då hade vi inte behövt spekulera längre.
Jag bara ströläser tråden. Men jag tyckte jag såg att försvararen blivit anmäld för jäv. Hon är ordförande i Missing People.
Den anmälan stöder jag. Man kan ju säga att MP jobbar för polisen med att samla in bevis. Det är ju en aktivitet vars utförande som försvararen skall granska. Skall hon alltså kritisera sin egen organisation?
Ursäkta om jag missat fakta.
Senast redigerad av wwr 2015-06-15 kl. 22:05.
Erkänner, har inte läst inlägg ..
MEN, vad kände polisen till då dom greps med tanke på att inte alla blev misstänkta för mord.
Hade man hittat något som friade kvinnan ?
"Även om sönerna släpps så finns deras namn och bild på nätet.
- Hur kan de lämna ut sådant och publicera bilder, säger mamman. Detta blir en fläck för dem som aldrig kommer att gå ur. Jag vet att de är oskyldiga."
Detta skriver Expressens journalist Mats Larsson som talat med brödernas mor i Litauen. Undrar om han berättade för henne att det var hans tidning som publicerade bröllopsbilden och ledtrådarna som gav Flashbacks användare deras identiteter? Jag vet givetvis inte om de är skyldiga eller inte, men jag håller svenska journalister som skyldiga till en hel del. I detta fall och andra...
Vad gäller garderober och lantbruk. Jag känner inte till denna gård, men jag ser av bilderna att den är mycket stor och att det finns pengar och resurser. Eftersom det finns gödselbrunnar så framgår att det hålls djur, men jag kan inte påminna mig om att ha sett beteshagar i anslutning (jag kan ha fel?).
Då kanske det är svin som hålls där. Jag har varit på svinfarmar, det är en högteknologisk och känslig köttproduktion med ENORMA krav på hygien, klädbyten och tvätt.
För att gå in på en svinfarm måste du byta kläder och skor, och även gå igenom ett slags stövelbad med antiseptiskt medel (jag tror det är jod). Så att det skulle vara stampade jordgolv och att en garderob är otänkbar, det kan bara en stadsbo utan minsta aning tro.
Jag känner dock som sagt inte till denna gård eller vad de håller. Om det framkommit i tråden så ber jag om ursäkt.
Jag är själv bestört av det tragiska som hänt flickan. Jag har ingen anknytning till familjen eller trakten, men har följt händelserna noga. Hoppas att utredningen i alla fall kan avslutas framgångsrikt och att familjen på något vis finner kraft att komma vidare. Detta är ett fasansfullt dåd mot hela samhället, och vi måste sätta stopp för dessa groteska brott.