Citat:
Ursprungligen postat av
Parkour
Det har ju hela tiden sagts att AJ plockade upp handsken och meddelade Polisen. Finns t.o.m en intervju ifrån SVT där han intervjuvas utanför ladan angående sitt fynd..
Nu står det i pressen att lithauerna hittade handsken???
Detta kommenterade jag före polisen ens gjort några ingripanden och spekulationerna gick vilda om det ena mer långsökt än det andra, dvs. långt tillbaka i tråden. AJ beskriver hur "vi" var i ladan och hittade handsken. Jag och några få andra i tråden skippade Hollywood-teorierna och försökte på riktigt hjälpa till och lägga pusslet i sökandet efter LH. I efterhand kan jag konstatera att det jag skrivit var mer eller mindre mitt i prick gällande vart man borde inrikta sökandet och vart ev GM och BO kunde finnas.
En fundering- många fokuserar vidare spekulationer på att mobilen stängdes av 18:30- finns det källa på detta? Det måste inneburit att någon försökt ringa LH då, om jag förstått rätt vilken typ av information man kan få fram med hjälp av masttrafik osv. Alternativet är att det, som så mycket annat, är en trådsanning.
Avslutningsvis- har aldrig sett maken till så mycket svammel och upprepningar av tidigare uppgifter/teorier osv i en och samma tråd. Synd, för det blir brus bland de verkligt betydelsefulla inläggen.