Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det har ju hela tiden sagts att AJ plockade upp handsken och meddelade Polisen. Finns t.o.m en intervju ifrån SVT där han intervjuvas utanför ladan angående sitt fynd..

Nu står det i pressen att lithauerna hittade handsken???

Detta kommenterade jag före polisen ens gjort några ingripanden och spekulationerna gick vilda om det ena mer långsökt än det andra, dvs. långt tillbaka i tråden. AJ beskriver hur "vi" var i ladan och hittade handsken. Jag och några få andra i tråden skippade Hollywood-teorierna och försökte på riktigt hjälpa till och lägga pusslet i sökandet efter LH. I efterhand kan jag konstatera att det jag skrivit var mer eller mindre mitt i prick gällande vart man borde inrikta sökandet och vart ev GM och BO kunde finnas.

En fundering- många fokuserar vidare spekulationer på att mobilen stängdes av 18:30- finns det källa på detta? Det måste inneburit att någon försökt ringa LH då, om jag förstått rätt vilken typ av information man kan få fram med hjälp av masttrafik osv. Alternativet är att det, som så mycket annat, är en trådsanning.

Avslutningsvis- har aldrig sett maken till så mycket svammel och upprepningar av tidigare uppgifter/teorier osv i en och samma tråd. Synd, för det blir brus bland de verkligt betydelsefulla inläggen.
2015-06-15, 21:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Kanske den yngre brodern var den jobbiga gästen inne på cafeet på lördagen och försökte med någon typ av invit till Lisa men fick nobben. Söp och återkom sedan förbannad på söndagen vid stängning och såg sin chans. Våldtar flickan inne i ladan och dödar henne. Hämtar sedan brodern och tillsammas gömmer dom sedan kroppen på fyndplatsen.

Blir spännande att se upplösningen av detta. Hoppas verkligen man löser det!

Vila i frid Lisa.

Skulle gissa på något sånt ja. I panik försöker dom även stycka men lyckas typ halvdant
2015-06-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Som sagt - svårt att veta var handsken hittades. Finns bara godsägarens ord om var det var.
Enligt Expressen hittades den i en spannmålstork. Tyvärr hittar jag inte den källan längre.

Enligt AJ plockade han upp den från golvet.
2015-06-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag känner så också.
Ni tror alltså att svensk polis bara tar någon på måfå för att sätta dit någon? Och lämna en riktig GM lös?
2015-06-15, 21:32
Medlem
Vet vi mer i detalj hur kroppen hittades? Vad var det som fick polisen att söka på just den platsen?
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men personerna jobbar på platsen, de har tydligen gjort jobb även på den byggnad där Lisa arbetade. De har säkert gått till fots ett antal gånger mellan huset där de bor och byggnaderna ägda av bonden de arbetar för. Det skulle vara konstigt om inte deras skoavtryck fanns typ överallt. Och folk som inte har något att förtulla kan också bli lite ryckiga om en tullare står och glor på just dem när de passerar.

Jo, absolut, men ser man om det varit tumult på en yta med någon form av avtryck i det så räcker det för att binda i ett första skede.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tycker det är småmärkligt att inget sipprat ut från vad som sagts i förhören.

Ska bli intressant att se imorgon om någon av dem "gjort vissa medgivanden" eller om de alla tre förnekar starkt.

Vad jag förstått så är det bara en handfull personer i världen som vet vad som sagts inne på förhören.
Så om något skulle läcka ut så skulle det enkelt kunna bevisas vem som läckt..
Dessutom är nog polisen och förhörsledarna väldigt inställda på att åtala GM och skulle aldrig riskera det igenom att gå ut till media.

Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför har inte aktuella GMs hittat kroppen själv om dom är oskyldiga? Den ligger på deras arbetsplats.

Deras arbetsplats är dussintals byggnader och flera hektar mark. Ingen konstigt egentligen.
Medlem
"Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid 18-tiden."

Och hur i helvete har inte detta kommit fram tidigare, kan detta stämma?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
1,2 km
google.se/maps/dir/
enl google tar det 4 min med bil och 3 min med cykel. 14 min i maklig promenadtakt.

Tycker du att jag är konstig om jag säger att jag inte litar på googles uppgifter för den aktuella sträckan?
Medlem
OnlyHates avatar
Polisen hittar handsken och tar DNA på bröderna och två dygn senare grips dom!
Var det inte någon som skrev att det fanns en källa som meddelade att bröderna arbetat i den lada där handsken hittades? Självklart har dom något med detta att göra!

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Grattis till att du hittat till wikipedia, på vilket sätt är jag efterbliven? Jag har knappast haft några fakta fel, eller?

Hehe sorry, läste lite för snabbt och fick för mig att du skrev att det inte finns något som heter ''på sannolika skäl misstänkta''
2015-06-15, 21:33
Bannlyst
Enligt mamman har hon kontakt med andra litauer(eller?) som bor i närheten. Från dessa har hon fått höra av henne söner sågs dricka kaffe runt 18.15 tiden på söndagskvällen.

Fast hur trovärdigt kan det här vara? Och hur exakt är man med tidsangivelsen? Enligt google så tar det 14 min att gå från deras hus till ladan i lugn takt. Tar man bil tar det ca 3 minuter. Isåfall borde dessa vittnen ha hört/sett en bil åka iväg från verandan, och i det första fallet så borde dem ju ha missat Lisa om hon precis skickade smset och var i färd att åka iväg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in