Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det som upprörde var ett helt annat fynd.
Ett tidigare fynd. Tror det till och med var dagen innan.

Det har också bekräftats av polis/MP att det inte hade med Lisa Holm att göra utan en annan sak.

Blanda inte ihop saker och ting tack.

Det var skelettdelar från ett djur. De från MP trodde dom ev hade hittat Lisa.. dom är ju inte så erfarna, som sagt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Instämmer!

Stämmer det alltså att godsherrens son först tog upp handsken, la tillbaka den, varpå godsherren tar upp den och ger den till polisen?

Isf blir man ju väldigt fundersam över att båda ville "ta" på handsken...

Jag har sagt det från början, godherrens son är mkt mysko, han har historia med sexbrott etc + att gubben "råkade" hitta handsken av helt random en timme efter, de har förmodligen kommit på honom efteråt och antingen hotade sonen dom eller så erbjöd han dem pengar för att gömma kroppen och sprida ut deras saker.
Ingen som kan ge lite mer info om denna sonen?
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Om polisen vore "säker" på att Litauerna vore mördarna skulle dom vara "på sannolika skäl misstänkta" nu är dom "Skäligen misstänkta" en svagare grund för anhållan, känns lite olustigt som att polisen chansar..

De anhölls som skäligen misstänkta, det är inte så ovanligt, speciellt inte då de anhölls direkt efter polisen hittat kroppen.

Jag hoppas på att de häktas på sannolika skäl för vållande och att det är en olycka som skett där tjejen upplevt minimalt lidande.

dock uttalade sig en polis tidigt, typ första dagen, att det "inte såg bra ut", tror det var Fuxborg, vilket tyder på att det kan ha visats på strid vid vad som misstänks vara brottsplatsen.

intressantast tycker jag är att moppen stod kvar, med nycklarna i och med påsen med tillhörigheter, men hjälmen har inte hittats så vitt vi vet.

Vad fick henne att lämna både moppen och väskan när hon hade på sig hjälmen? För man sätter inte i nyckeln i moppen för än man är redo att åka iväg, och har man en konversation med någon efter att man satt på sig hjälmen.

Känns inte som att hon blivit överfallen bakifrån när hon satt på moppen för då borde den ha legat ner och hade hon överfallits där hade de väl rimligen tagit med hennes väska?

Någon måste ropat precis innan hon skulle åka iväg, alternativt ställt sig framför moppen så att hon inte kunnat åka iväg.
2015-06-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Inte om batteriet är uttaget, då finns det ingen strömkälla.
Hur gör du när du tar ur batteriet ur en Iphone?
2015-06-15, 22:05
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hon försvann som sagt var på söndagskvällen. Det var STORT pådrag när godsägaren "hittade" handsken i ladan på TISDAGEN.

Den hittades på söndagen. Eventuellt måndag. Tidigt i sökningen.
2015-06-15, 22:06
Medlem
Starbacks avatar
Hasse Aaro har en point däri att polisens ovilja att tala klarspråk bara förvärrar spekulationerna.
Vidare tror jag att det var slumpen som gjorde att de tre händelserna sammanföll: 1) MP:s fynd av
Lisas kläder 2) gripandena av litauerna 3) hittande av Lisas döda kropp.
Hur uppträdde bröderna underligt? Jo jag tror de först hittade kläderna och försökte på bruten ryska men utan framgång meddela sej med MP vilket missuppfattades av MP så att de själva kunde ta åt sig äran. Ryssarna lämnade då platsen vilket uppfattades som ytterligare underligheter. Inte mycket till orsak att gripa nån för mord. Slumpen gör att det är samtidigt som Lisa hittats. Polisen har i interna rådslag tidigare under dan upptäckt att de ägnat alldeles för litet intresse för ladan på andra sidan vägen från caféet där jag menar att Lisa låg gömd, möjligen nedgrävd.
Troligen går den riktige mördaren ännu fri. Häktningen i morgon ska bli spännande att följa. Polisen har ju inget på fötterna.

http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/lisa-holm-mordet-l%C3%A5ngt-ifr%C3%A5n-l%C3%B6st-557e86d3b9a9f67a4900020d
Medlem
Hur det gick till vill jag inte spekulera i men jag tror att dom är skyldiga, däremot så säger min magkänsla mig att det finns något mer i det här fallet som aldrig kommer att komma fram till allmänheten. Det är något lurt med det här.
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Vi som bor här på Kinnekulle får veta många olika saker hela tiden.

-Nyckeln har aldrig hängt i ladan.
-MPS hittade en del av Lisas sönderslagna hjälm vid Medelplana kyrka.
-Det MPS hittade var en hammare, i samband med att bröderna kom och sa konstiga saker.
-Lisa är ihjälslagen med hammaren.

Jag kan inte bekräfta att detta stämmer. Precis som här i forumet, så spekuleras det mycket i området också.
Polisen jobbar på, vi får vänta med våra funderingar.

Vila i frid lilla gumman <3

Säger ju lite emot den senaste Aftonbladet-artikeln, som sa de hittade "ett eller flera klädesplagg". Nog är varken hjälm eller hammare något sådant. Borde de inte skriva att de hittat ett misstänkt mordvapen i så fall?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Nu är det ta mig fan dags att vi återgår till godsherrens son.

Vad vet vi?

Precis. Vad vet vi? Kan han ha varit den "störande" personen från lördagen som Lisa råkade ut för?
Medlem
vinflaskans avatar
Men det där "fyndet", var inte det en sko!
Medlem
Catings avatar
Liksom alla här har jag funderat, vridit och vänt.. Utan att få ihop det. Har en teori ( surprise!) ni gärna får slå hål på
Apropå ( det obekräftade) pratet om nyckeln i ladan. Hon kanske inte skulle hänga den där utan hämta den?

När Lisa satt sig på mopeden, och kollegorna precis åkt därifrån kommer hon på att hon glömt något i caféet. Kanske mobilladdaren?
Hon skickar sms till sina föräldrar att hon är på väg att åka, men mobilen är nästan urladdad. Verkar vara en vettig sak att göra, så de inte ska bli oroliga om de försöker ringa henne och kolla hur körningen går, och hon inte kan svara.
Hon stänger av mobilen/den laddar ur helt.

Då kommer hon på att hon hört av café ägarinnan / kollegor att det faktiskt finns en extra nyckel gömd i ladan mittemot. Vad hon däremot inte vet är exakt var den finns.. Bakom en bjälke, trasig planka, gömd i ett skåp.
Hon går till ladan för att leta, tar av sig handskarna för att känna bakom eller öppna något. Medan hon går runt och letar kommer en eller bägge bröderna dit. Kanske har de något gömt i ladan ingen skall hitta. Droger? De misstar hennes letande efter nyckeln för snokande.. Eller kanske hittade hon faktiskt just det hon inte borde hittat.
Vad som sedan följer..ilska, eskalerat våld, panik.. Och allt går så fruktansvärt fel.
2015-06-15, 22:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Enligt Expressen hittades den i en spannmålstork. Tyvärr hittar jag inte den källan längre.

Enligt AJ plockade han upp den från golvet.
Även en spannmålstork har ett golv. Det är egentligen endast ett utrymme där man torkar spannmål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in